AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Skriver dette som anonym fordi folk her inne vet hvem jeg er. Jeg er en jente på 19 år som ikke har det særlig bra i hverdagen. Jeg går på en internatskole, hvor alle sammen spiser frokost, middag og kveldsmat sammen. Dette er et stort problem for meg de dagene vennene mine ikke har annledning eller ikke vil til frokost og middag. Da velger jeg selv å ike gå fordi jeg ikke vet hvor jeg skal sette meg, eller jeg føler at alle i matsalen stirrer på meg. Egentlig er jeg ikke noe sjenert, men det kan virke sånn siden jeg ikke tørr å ta initiativet i en samtale. Har jeg det som heter sosialangst?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #2 Skrevet 10. mars 2012 Jo, det kan nok høres ut som en litt mild variant. Ikke la angsten bestemme, tross den og gjør de tingene som er veldig ubehaglig, så ender du ikke opp som mange andre som sliter med angst. Klarer du ikke å utfordre den burde du nok vurdere å ta det opp med legen og få henvisning til psykriater.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Jo, det kan nok høres ut som en litt mild variant. Ikke la angsten bestemme, tross den og gjør de tingene som er veldig ubehaglig, så ender du ikke opp som mange andre som sliter med angst. Klarer du ikke å utfordre den burde du nok vurdere å ta det opp med legen og få henvisning til psykriater. Takk for godt råd! Dette er noe jeg kommer til å ta til meg. Igjen takk
Lammelåret Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Om det er angst vet jeg ikke, men nå som du er oppmerksom på det kan du også utfordre deg selv. Eksponeringsterapi er dessuten en måte å kurrere mild angst på. Lykke til! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå