Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg vill gjerne ta opp et nytt emne, og det er mobbing. jeg har lese og skrive vansker, konsentrasjonsproblemer og andre ting, vi er da ikke perfekte!?

Gang på gang ser jeg i forumer hvor temaet kan gjelde helt andre ting, si det handler om barn, så ser jeg for eksempen noen kan typisk skrive, hvordan kan du vere et godt forbildet når du ikke kan skrive en gang! og masse sårendes, er ikke dette mobbing? jeg vet det er flere som er nesten ute etter og komme med en eller annen skik kommentar. HVA er vittsen?

vi alle har vell mobbet noen, enten ubevisst eller fordi man er uomtenksom, har dere noen gang prøvd og sette dere inn i en slik sitvasjon?

Jeg lurer også på hvem disse mobberne er?

Og mobbing kan også vere så mangt, det kommer and på hvordan man tar til seg mobbing.

Og til dere som føler dere nedverget av mobbing, uansett hva det gjelder, dere er mennesker dere også, smarte og kunnskapsrike folk, for alle er vi smarte, men ikke alle er det på samme området, alle er ekstra flink i noe faktisk, det er Alle =)

Ha en god helg!

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vill gjerne ta opp et nytt emne, og det er mobbing. jeg har lese og skrive vansker, konsentrasjonsproblemer og andre ting, vi er da ikke perfekte!?

Gang på gang ser jeg i forumer hvor temaet kan gjelde helt andre ting, si det handler om barn, så ser jeg for eksempen noen kan typisk skrive, hvordan kan du vere et godt forbildet når du ikke kan skrive en gang! og masse sårendes, er ikke dette mobbing? jeg vet det er flere som er nesten ute etter og komme med en eller annen skik kommentar. HVA er vittsen?

vi alle har vell mobbet noen, enten ubevisst eller fordi man er uomtenksom, har dere noen gang prøvd og sette dere inn i en slik sitvasjon?

Og mobbing kan også vere så mangt, det kommer and på hvordan man tar til seg mobbing.

Og til dere som føler dere nedverget av mobbing, uansett hva det gjelder, dere er mennesker dere også, smarte og kunnskapsrike folk, for alle er vi smarte, men ikke alle er det på samme området, alle er ekstra flink i noe faktisk, det er Alle =)

Ha en god helg!

Dytt

Skrevet (endret)

Ha en god helg!

Hei :) Jeg syns det er veldig dårlig gjort av de som kommenterer med spydige kommentarer slik som du beskriver her. Og ja, det er mobbing. Du skal prøve å bare drite i det negative, men du kan jo jobbe med rettskrivingen litt? Et godt tips kan være (for deg og sikkert meg, og mange andre) å kanskje skrive noen svar i word først, eller annet skriveprogram som har rettskriving. For det er fort gjort at vi er vant med våre egne skrivefeil at vi ikke reagerer på dem, og derfor ikke ser at det er feil stavet, men hvis man skriver i word først blir jo feilene markert og da blir man jo obs på skrivefeil :)

Endret av mammamora90
  • Liker 1
Gjest Tirkes
Skrevet

Dersom du opplever noen kommentere skrivefeilene dine og ikke det du skriver her inne, så anbfelaer jeg å bruke "Rapportér"-knappen. For sånt er ufint og det trenger vi ikke å ha her.

Enkelte kan være krasse til tider, undertegnede inkludert, men kommentarer om at man er dum pga skrivefeil skal man ikke måtte tåle. Om noen er krast uenig med en annen person og de diskuterer en faktisk sak (og ikke person, skrivestil eller livsstil) så må man nesten tåle det.

Ting kan ofte bli krassere på det skrevne medium enn det blir dersom noen sier det høyt, men jeg forstår godt at det er sårende å bli møtt med sånne kommentarer.

• Liker 4
Skrevet

Hei :) Jeg syns det er veldig dårlig gjort av de som kommenterer med spydige kommentarer slik som du beskriver her. Og ja, det er mobbing. Du skal prøve å bare drite i det negative, men du kan jo jobbe med rettskrivingen litt? Et godt tips kan være (for deg og sikkert meg, og mange andre) å kanskje skrive noen svar i word først, eller annet skriveprogram som har rettskriving. For det er fort gjort at vi er vant med våre egne skrivefeil at vi ikke reagerer på dem, og derfor ikke ser at det er feil stavet, men hvis man skriver i word først blir jo feilene markert og da blir man jo obs på skrivefeil :)

Takk, det var god idet ;) men hvorfor tror dere noen mobber andre? Hva vill dem ha ut av det? er det noen forsking på det?

Skrevet

Takk, det var god idet ;) men hvorfor tror dere noen mobber andre? Hva vill dem ha ut av det? er det noen forsking på det?

Jeg tror at noen ikke tåler at noen er uenig med en, og istede for å komme med sakelig motargumenter bruker de hersketeknikker for å prøve å få svekket troverdigheten til motparten. Da gransker dem gjerne innleggene for feil og kommer med en eller annen nedlatendes/spydig kommentar.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Har sett litt av kvart her på forum. Det har dere sikkert alle. Mange som lar følelsene råde i staden for fornuft. Og tyr til ufine metoder.

Ble mobbet ein del da jeg flyttet fra by til landsbygda. Gikk greit ein del år var eit par stk som aldri ga seg da. Fortsatte faktisk til vaksen alder. Heilt til den siste forsto at det var kanskje ikke lurt å mobbe meg eller være frekk. Er ikke stor kar men hurtig og senesterk.

Vi er delt i avdelinger på jobb foregår ein del mobbing og noe terging. Eine avdelinga er stort sett alle mobberer unntatt eit par stykker. Gått sport i det er sikkert noen som gjør det so dei sjølve skal føle seg betre, og noen for å demonstrere makt.

Ledelsen hengte opp lapp slutt å mobb osv, trur noen ble kalt opp på møte so tidevis pauser men begynner på nytt gjerne eit nytt mål. Ein på andre avdeling sykemeldte seg fordi han var mobbet, sto tilogmed i sykemeldinga. Dette er noe ein ikke treng å skrive på sykemeldinga trur jeg so han ba om at det skulle stå. Han liker seg godt på vår avdeling og har takket oss mange ganger fordi vi er så hygglige. Annakvar gang han er her sier han liker seg best hos oss.

Vi diskuterte sykemeldinga hans, delte meininger osv. Slik må ein tåle og ikke være heime osv. Jeg er ikke så bra trent lenger so sa dei fortjener pryl på hi sida om det var 10 år tilbake i tid skulle jeg prylt dei og dei hadde ikke hatt sjans.

Dei såg rart på meg ei stund etter det og plaga ikkje meg noensinne mer. Må være noen som har sagt noe. Har eit par surpomber og frekkiser på jobb som jeg har sagt til min avdelingleder at han bør ikke sende meg so ofte til er redd jeg misser jobben dersom jeg får nok......

Har nok ikke skrive vansker men skriver rart språk pga av at jeg gikk på nynorsk skule mens jeg las 100vis av bokmålsbøker. Språket mitt ble øydelagd av det. Har fått eit par komentarer men so lenge det går an å forstå er det vel greit. Eller er forum for bare norsklærere. Kan slå over på engelsk er mye betre å skrive det siden jeg leser bare engelske bøker nu. + skriver på engelsk, RPG moduler og slikt.

Gjest Krembanan
Skrevet

Jeg synes det er litt dårlig å kommentere skrivefeil hos folk. Greit nok om personen skriver på "fjortis-språk" osv, men sånn ellers er det vel ganske unødvendig?

Om man sier i fra på en grei måte er det jo noe annet da. Jeg er ikke akkurat fri for skrivefeil, så om noen ville rettet på meg hadde det i grunn vært greit. Bare de hadde sagt i fra på en grei måte.

Ser ikke vitsen med å såre andre når man kan unngå det :)

Og mobbing ja...jeg lurer veldig på hvem som mobber? For "alle" er i mot mobbing...men det er jo mange som mobber og som blir mobbet?

Jeg lurer på hvordan tankegangen deres er, hvordan de ser på andre mennesker og hva de tenker om seg selv?

Får de dårlig samvittighet? Hvordan kan noen slenge ut noen stygge kommentarer til folk de ser på gata, og hvordan kan noen plage den samme personen dag ut og dag inn? Er de klar over hvor ondt det er?

Og det at mobberene egentlig har det vondt...tviler jeg litt på ( jeg kan så klart ta feil) Jeg har dårlig selvtillit, men den ville blitt mye verre om jeg skulle flydd rundt å fått andre til å føle seg dårlig. Da ville jeg virkelig hatet meg selv på alle måter. Når jeg skriver på forum også, så er viktig for meg å ikke virke frekk. Haha, er så redd når jeg skriver at det kan tolkes feil. Så hvordan folk bevist velger å såre andre, er helt uforståelig for meg.

• Liker 1
Skrevet

Jeg husker når jeg var liten så sa jeg til en gutt i klassen at han lignet på et fat fordi han het Fathi, men tenkte ikke på det som mobbing, men fikk vite etterpå at han ble veldig leiseg, for det ble tatt opp på foreldremøtet... så noen er også mere sårbare en andre, jeg har også vert med på og ikke be en i bursdag fordi alle andre ikke ville han skulle komme... stakkars, nå som våksen tenker jeg det må ha vert helt grusomt...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...