AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Lurer på om noen her jobber med hund? Altså fulltidsjobb? Hva jobbere som og hvordan havnet dere der? Utdanning etc. Har alltid kunne tenke meg å jobbe med hunder, alt fra trening av førerhunder, atferdsterapist, instruktør osv (sistnevnte er nok ikke fulltidsjobb og hundegroomer er uaktuelt.) Hvilke hunderelaterte yrker har vi i Norge? Unntatt hundefører i politi og militær. Og hvor kan man utdanne seg innen hund? Noen som har info om dette?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 Jeg har ingen info eller påstander om heltid eller deltid, men har lest en del utrolig rørende historier om bruk av terapihund f.eks. i demensomsorgen. Miljøterapeut med hund/kjæledyr. <3 Kan tenke meg at det kanskje kan kombineres med trening/instruktør for å fylle opp en hel stilling. Jeg vet ikke. Fant denne linken: http://www.nodat.no/ Ja, terapihund er også veldig interessant. Skal ta en titt på linken, tusen takk!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Hundefører i hæren/narkohund Men da må du vel allerede jobbe i hæren/toll o.l? Info om utdanning til disse?
Envy Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Men da må du vel allerede jobbe i hæren/toll o.l? Info om utdanning til disse? Du kan ta førstegangstjeneste som hundefører, eller så kan du ta befalsskole. Tror det er eneste måten å bli hundefører på i norge, om ikke jeg husker helt feil.
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 Du kan ta førstegangstjeneste som hundefører, eller så kan du ta befalsskole. Tror det er eneste måten å bli hundefører på i norge, om ikke jeg husker helt feil. Takk for svar - skal sjekke det ut
Envy Skrevet 10. mars 2012 #8 Skrevet 10. mars 2012 Takk for svar - skal sjekke det ut Gjør det Har ei venninne som er grenader i forsvaret som hundefører. Har aldri møtt noen som er så glad i jobben sin som henne. Det er visst en fantastisk jobb hvis man er hundeinteressert
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 Trives veldig godt med hunder, har god forståelse for hundespråk, hundetrening (utelukkende positiv) og en god del erfaring med atferdsterapi og behandlingsmetoder. Er veldig interessert og kunnskapsrik når det kommer til atferd, men det som er synd er at jeg er 'egenlært' og har kun personlig erfaring, ingen kurs eller utdanning, så det hadde vært fint om det hadde vært en utdannelse e.l jeg kunne ha tatt så jeg kunne ha jobbet med dette på en eller annen måte. Terapihunder er vel forresten frivillig arbeid, er det ikke?
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 Trives veldig godt med hunder, har god forståelse for hundespråk, hundetrening (utelukkende positiv) og en god del erfaring med atferdsterapi og behandlingsmetoder. Er veldig interessert og kunnskapsrik når det kommer til atferd, men det som er synd er at jeg er 'egenlært' og har kun personlig erfaring, ingen kurs eller utdanning, så det hadde vært fint om det hadde vært en utdannelse e.l jeg kunne ha tatt så jeg kunne ha jobbet med dette på en eller annen måte. Terapihunder er vel forresten frivillig arbeid, er det ikke? Ang terapihunder så jeg ei på nyhetene eller noe som var utdannet innen helsefag i bunnen, og deretter hadde tatt noen kurs så hun brukte terapihunder i jobben sin. Var det med barn med autisme eller noe? Husker dessverre ikke helt. Men innen psykiatri/vernepleie er det mye fokus på miljøterapi, og man kan være litt "alternativ" om man vil og er flink til å overbevise om at det har nytteverdi- yoga, musikkterapi, terapihunder etc.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå