Gjest Krembanan Skrevet 10. mars 2012 #21 Skrevet 10. mars 2012 Synes det var kjempe bra gjort av deg 1
Gjest SnowLeopard Skrevet 10. mars 2012 #22 Skrevet 10. mars 2012 Ja, du har ikke mye kunnskap om tid, det er ihvertfall sikkert.... Vet du i det hele tatt hvor langt ett minutt er? Trolig ble barnet ristet i noen SEKUNDER. Men uansett, barn skal ikke ristes. Og jeg synes du handlet feil da du kun ringte politiet. Du skulle ha grepet inn, selv om du ikke fikk hjelp av den eldre mannen. Jeg tok ikke tiden. Samtalen med politiet varte iflg anropsloggen min i 57 sekunder, og det tok litt tid både før jeg fikk ringt og før de kom, så jeg antar minutter, selv om det selvsagt kan være feil, og isåfall beklager jeg det. Men uansett hvor lang tid det tok, så fikk hun iallefall utrettet nok vondt Du sier jeg skulle grepet inn. Jeg skubber borti damen og sier at hun skal roe seg, men nytter ikke. Jeg tør ikke gjøre mer, og småløper vekk fra stedet. Ringer politiet. Jeg turte ikke, for hun var helt rabiat, og jeg ble redd for at hun skulle fly på meg. Ja, bedre enn at hun ristet ungen, men fremdeles var jeg ikke villig til å risikere meg selv. Godt å få pustet ut, og vite at flere ville gjort det samme 3
yes2yes Skrevet 10. mars 2012 #23 Skrevet 10. mars 2012 Dette var herlig gjort, TS! Du bør så absolutt være stolt, for du utreddet en liten forskjell for ei lite jente til akuratt det tidspunktet. Og angående at du var skeptisk til hva å gjøre, så skal du vite at det er helt normalt. Det at du hjelper noen veier mer på samvittigheten enn usikkerhet gjør. Selv så jeg en fyr som sparket til den lille valpen sin i Hellas, og jeg har til vane å klikke i alle vinkler når jeg ser hensynløs vold. Skal ikke gå nærmere på historien, men du skal vite at nå i ettertid; kunne jeg ikke brydd meg mindre om konsekvensene situasjonen hadde for meg. Det at jeg beskyttet hunden gjorde meg godt, og akuratt det unner jeg deg for din heltemodige innsats ovenfor den fremmede ungen. 3
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #24 Skrevet 10. mars 2012 neineineineinei.......!!! shaken abby syndrome gjelder kun BABYER, det ligger litt i navnet, sant? En 2-3-åring får ikke slike hjerneskader av å bli ristet... Det er ikke dermed sagt at det er greit... Forresten: ts sier at fdama løftet opp ungen med en hånd og ristet henne i mange minutter. En to-tre-åring? Med EN hånd? Aldri i livet, så sterk er hun ikke. Og samtiig riste ungen så lenge? Hun må minst være tungvektsbokser... Hvor troverdig er egentlig ts? Shaken baby syndrome occurs mostly in children younger than 3. It is most common in babies younger than 1 year of age. But it also can affect children up to age 5. Shaken baby syndrome can cause serious long-term problems. http://www.webmd.com/parenting/baby/tc/shaken-baby-syndrome-topic-overview Du uttaler deg forøvrig rimelig skråsikkert til ikke å ha vært der og hele innlegget ditt oser av idioti. 2
Gjest Misteltein Skrevet 11. mars 2012 #25 Skrevet 11. mars 2012 Kjempebra at du tok kontakt med politiet! Jeg opplevde noe lignende i går. Herregud, jeg aner ikke hva jeg hadde gjort hvis det gikk så langt. Gutten min fikk panikk av det som skjedde. Men, som sagt, kjempebra at du kontakt med politiet!!! Jeg var ute med gutten min. Vi sitter på en kafe, og han spiser maten sin. Det kommer en eldre herremann ut med en gutt som hylskriker. Gutten vrir seg unna, og mannen holder han hardt i armene. Plutselig, så skriker mannen: Vil du ha ris? Vil du ha ris? Gutten hylskriker, prøver å vri seg unna grepet til denne mannen, og roper NEI NEI NEI. Mannen tar tak i han og slenger han over kanten. Han reiser armen, og gjør seg klar. Gutten slutter med å gråte.
Brunhilde Skrevet 11. mars 2012 #26 Skrevet 11. mars 2012 Kjempebra at du tok kontakt med politiet! Jeg opplevde noe lignende i går. Herregud, jeg aner ikke hva jeg hadde gjort hvis det gikk så langt. Gutten min fikk panikk av det som skjedde. Men, som sagt, kjempebra at du kontakt med politiet!!! Jeg var ute med gutten min. Vi sitter på en kafe, og han spiser maten sin. Det kommer en eldre herremann ut med en gutt som hylskriker. Gutten vrir seg unna, og mannen holder han hardt i armene. Plutselig, så skriker mannen: Vil du ha ris? Vil du ha ris? Gutten hylskriker, prøver å vri seg unna grepet til denne mannen, og roper NEI NEI NEI. Mannen tar tak i han og slenger han over kanten. Han reiser armen, og gjør seg klar. Gutten slutter med å gråte. Og hva gjorde du?
yes2yes Skrevet 11. mars 2012 #27 Skrevet 11. mars 2012 Kjempebra at du tok kontakt med politiet! Jeg opplevde noe lignende i går. Herregud, jeg aner ikke hva jeg hadde gjort hvis det gikk så langt. Gutten min fikk panikk av det som skjedde. Men, som sagt, kjempebra at du kontakt med politiet!!! Jeg var ute med gutten min. Vi sitter på en kafe, og han spiser maten sin. Det kommer en eldre herremann ut med en gutt som hylskriker. Gutten vrir seg unna, og mannen holder han hardt i armene. Plutselig, så skriker mannen: Vil du ha ris? Vil du ha ris? Gutten hylskriker, prøver å vri seg unna grepet til denne mannen, og roper NEI NEI NEI. Mannen tar tak i han og slenger han over kanten. Han reiser armen, og gjør seg klar. Gutten slutter med å gråte. Fy flate. Jeg hadde blitt anmeldt for enten å nekte mannen kontakt med ungen inntill politiet kom, eller i værste fall for å ha direkte slått til ham. Det hadde jeg mest sannsynelig gjort om fyren hadde gått et skritt lenger enn å reise armen. Fredelig samfunn eller ei, bruker du vold mot et uskyldig og forsvarsløs individ; er du jammen meg alt annet en fredet for kraftige reaksjoner. Stakkars unge. Det værste er vel at slike folk allikevel ikke kan overvåkes for hva de gjør på privat plan. 1
Sissa Skrevet 11. mars 2012 #28 Skrevet 11. mars 2012 Det er helt utrolig at ikke fler tørr å stoppe. Blir helt målløs. Jeg er sikker på om en hadde falt om på gata, hadde det nok gått forbi mange før det hadde kommet en som faktisk hadde stoppet. Kjempe bra av deg hvertfall!
Gjest Misteltein Skrevet 11. mars 2012 #29 Skrevet 11. mars 2012 Og hva gjorde du? Sønnen min reagerte veldig på stemmen til mannen. Han hørtes fryktelig rasende ut, og jeg må innrømme at han skremte meg, også. Han begynte å gråte, så først og fremst så trøstet jeg han. Jeg ble litt satt ut av hele situasjonen. Jeg har aldri opplevd noe lignende. Gutten følte seg nok satt ut ved å bli ydmyket på den måten. Det var i hvertfall 30 stykker i nærheten. Jeg slo inn nummeret til politiet når han slang han over kanten på stolen, og var klar til å hoppe opp for å hjelpe gutten. Dog, han sluttet å gråte når trusselen vokste. Jeg tenker at han kanskje var 5-6 år. Fy flate. Jeg hadde blitt anmeldt for enten å nekte mannen kontakt med ungen inntill politiet kom, eller i værste fall for å ha direkte slått til ham. Det hadde jeg mest sannsynelig gjort om fyren hadde gått et skritt lenger enn å reise armen. 1
Anglofil Skrevet 11. mars 2012 #30 Skrevet 11. mars 2012 Tråden er ryddet for personangrep og krenkelser. Yvonne (mod)
AnonymBruker Skrevet 12. mars 2012 #31 Skrevet 12. mars 2012 Utrolig bra at du ringte politiet! Jeg ville gjort det samme! Håper jeg! Men - er det bare jeg som reagerer på at folk gikk forbi og TOK BILDER? Hva faen er i veien med folk? Hva skal de ta bilder av alt mulig styggedom for? Hva skal de med de bildene? Ha dem på facebook? De burde også vært anmeldt! Sånt gjør meg rasende! Hvis noen her er av typen som tar bilder i situasjoner der andre mennesker lider, så vil jeg bare si at jeg synes du er en forbanna idiot. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå