Gjest au au Skrevet 10. mars 2012 #1 Skrevet 10. mars 2012 Jeg er gravid og må ta jern - jeg merker det hjelper godt og tar bort hodeverket MEN... I går gikk jeg på do og det kom den største bæsjen jeg noen gang har sett. Altså ikke i lengden men i bredden. Jeg skal ikke forklare hvorfor jeg la merke til at den var SVÆR, men det var veldig veldig vondt. Når jeg tørket meg så var det passe mye ferskt blod på papiret. Jeg gikk på do i dag igjen, og det kom bare bitte små biter med avføring, men det svir skikkelig! Er det mulig at det kan bli betennelse i et sånt sår bak i der pga bakterier? -bekymret..
Gjest ts Skrevet 10. mars 2012 #3 Skrevet 10. mars 2012 Hemoroider, kanskje? I så fall så er de godt inni der, jeg kjenner ingen utenpå.
Gjest Tirkes Skrevet 10. mars 2012 #4 Skrevet 10. mars 2012 I så fall så er de godt inni der, jeg kjenner ingen utenpå. Jeg er ingen ekspert på områder, men har endel frittalende venninner og familiemedlemmer som har lidd av hemoroider etter graviditeter, og forstår det slik at det synes utenpå når det er snakk om kraftige/store. Og at man kan ha mindre innei, som sprekker ved hard avføring eller lignende. Men rifter kan jo oppstå, og er også vanlig. Og forstår at det er ekkelt med tanke på bakterier og slikt, men kroppen fikser seg selv der. Litt som sår i munnhulen - også et sted fullt av bakterier, men sårvæske og forskjellige typer sårskorpe (bløte, geleaktige etc) er med på å fikse evt sår. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #5 Skrevet 10. mars 2012 Har hatt hemoride (tror jeg) som har sprukket bak 2 ganger. Blødde noe inmarri etter å ha vært på toalettet, og det gjorde veldig vondt. Det gikk over etter et par dager uten noe problemer. 1
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #6 Skrevet 10. mars 2012 Høres ut som noe jeg hadde for ikke så lenge siden, dro til legen og han sa det var hemoroider og rifter. Fikk noen tabletter og et avføringsmiddel, og da ordnet det seg. Kjøpte også AC-3 komfort, fordi det klødde litt bak. Gikk fort over
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #7 Skrevet 10. mars 2012 De må ha vært godt inni til meg og -AB #5
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå