Gå til innhold

Brystvorter og angst

Fremhevede innlegg

Gjest *dragoon*
Skrevet

Okay, dette høres sikkert noe fjernt ut, men jeg plages av dette og lurer på om noen andre har kjent det samme.

Når jeg fikler med brystvortene mine (eller samboeren gjør det) så får jeg en veldig sterk angstfølelse. Dette skjer hver gang.

Skjønner ikke noe jeg. Noen syns det er en erogen sone mens noen ikke merker noe når man berører seg der. Men jeg har aldri hørt om noen som opplever det samme som meg.

Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

Har det alltid vert slik?

Hvilket forhold har du til dine bryst på generelt grunnlag?

Har du noen andre negative opplevelser knyttet til dine bryst?

Gjest Survival
Skrevet

Det er første gangen jeg hører om dette. Har derfor ingen tips, men kan tenke meg at dette er noe du kan ta opp med en psykolog. Spørs jo hvor mye det plager deg. Eller du kan prøve å jobbe gjennom angsten selv? Du vet jo sannsynligvis at det ikke skjer noe farlig dersom noen fikler med brystvortene dine, så det vil jo bli poenget å komme til det punktet der du har kommet så langt at du kan utøve det i praksis.

Gjest *dragoon*
Skrevet

Har det alltid vert slik?

Hvilket forhold har du til dine bryst på generelt grunnlag?

Har du noen andre negative opplevelser knyttet til dine bryst?

Det har vært sånn så lenge jeg kan huske og det er ikke noe spesiellt jeg kommer på som kan ha utløst dette. Generelt vil jeg si jeg har et bra forhold til dem. Eneste på kroppen jeg er fornøyd med faktisk.

Skrevet

Når du sier at du får angst, hva tenker du på da? Altså, hvilke følelser er det du får?

Jeg blir veldig kvalm om noen tar meg inn i navlen, det er jo ikke angst, men veldig ubehagelig.

Skrevet

Jeg får ikke angst, men jeg liker absolutt ikke tafsing på brystvortene mine. Folk kan kalle det en erogen sone så mye de vil, jeg synes ikke det er godt og blir iallefall ikke kåt av det :gjeiper: :fnise:

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg fikk det i mange år, pga overgrep fra en lege.

Gikk over etter en 10 års tid.

Gjest *dragoon*
Skrevet

Det er første gangen jeg hører om dette. Har derfor ingen tips, men kan tenke meg at dette er noe du kan ta opp med en psykolog. Spørs jo hvor mye det plager deg. Eller du kan prøve å jobbe gjennom angsten selv? Du vet jo sannsynligvis at det ikke skjer noe farlig dersom noen fikler med brystvortene dine, så det vil jo bli poenget å komme til det punktet der du har kommet så langt at du kan utøve det i praksis.

Det som er så rart er at jeg har liksom ikke angst for noe spesiellt når jeg fikler med dem. Det er bare at når de blir stimulert så får jeg så dårlig magefølelse og en nedstemthet.

Jeg går til psykolog pga angst og depresjon fra før, men tviler på at jeg kommer til å ta opp dette der.

Gjest Survival
Skrevet

Det som er så rart er at jeg har liksom ikke angst for noe spesiellt når jeg fikler med dem. Det er bare at når de blir stimulert så får jeg så dårlig magefølelse og en nedstemthet.

Jeg går til psykolog pga angst og depresjon fra før, men tviler på at jeg kommer til å ta opp dette der.

Hvorfor kan du ikke ta det opp med psykologen? Det er sikkert litt pinlig for deg, men psykologen bryr seg nok lite om det. De hører alt mulig rare ting, og dette scenarioet er sikkert ikke nytt for dem. Det kan jo hende at du kan få hjelp også til å komme over denne angsten.

Gjest MorAase
Skrevet

Jeg ville definitivt tatt det opp med psykologen. Det bare MÅ jo være en sammenheng :)

Gjest *dragoon*
Skrevet

Kan bare ikke fatte hva det kan være :P

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...