Gå til innhold

Forsentkommere

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva gjør dere med kroniske forsentkommere? Jeg kjenner et par sånne, en kvinne og en mann. Kvinnen kommer konsekvent 15-20 min for sent, gjerne heseblesende med en unnskyldning om at hun ikke var klar over at det var så langt å gå (hvorfor kommer hun da 20 min for sent når det tar 5 min å gå fra der hun startet). Hun sender gjerne en melding om at "nå går jeg", noen minutter etter at hun skulle ha møtt meg. På alle andre områder er hun en helt topp venninne. Hva sier man, uten å være frekk?

Den forsentkommende mannen jeg kjenner kommer kanskje rekende 5-10 min for sent, og alltid i telefonen. Så tar det enda noen minutter før han legger på så jeg faktisk kan begynne å snakke med ham. Begge disser er folk jeg vil beholde som venner. Så hva gjør dere med sånt? Noen pen måte å si fra på? Eller møter man bare noen min for sent selv? Jeg vil jo ikke det, siden jeg hater forsentkomming... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest MorAase
Skrevet

En avtaler konsekvent alt en halv time tidligere enn nødvendig.

• Liker 7
Skrevet

Jeg har en venn som alltid var minst en halv time for sen når vi skulle møtes.

En gang møtte jeg en time etter avtalt tid og han var superstresset. Han har aldri vært sen etter den gangen.

:heks:

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

En avtaler konsekvent alt en halv time tidligere enn nødvendig.

Men da må man fortsatt vente... hvis man ikke vil bli en forsentkommer selv. Jeg sørger alltid for å være på plass litt før det avtalte tidspunktet. Hvis noe forsinker meg sender jeg melding, men jeg kommer ikke for sent fordi jeg ikke fikk somlet meg avgårde i tide.

Skrevet

Jeg har ei mor og en samboer som er akkurat sånn.. Veldig irriterende for meg som alltid er ute i god tid som må vente ekstra lenge på de!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei mor og en samboer som er akkurat sånn.. Veldig irriterende for meg som alltid er ute i god tid som må vente ekstra lenge på de!

Jeg prøver nå å avtale møtesteder hvor jeg kan sitte, eller holde på med ett eller annet mens jeg venter. Jeg hater å stå rett opp og ned og se på klokka.

AnonymBruker
Skrevet

Har helt sluttet å vente på kroniske forsentkommere. Venter 1min eller 2 så finner jeg noe annet å gjøre eller begynner med det vi skulle gjøre sammen. Når noen ikke respekterer min tid gidder ikke jeg respektere dems. Det er ikke vanskelig å komme på tiden om man bruker hode, tidligere erfaringer og vil. Men uhell kan skje alle.

Folk som ikke pleier å komme for sent og sier fra i god tid eller med en gang det er mulig kan jeg gjerne vente lenge på.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Jeg ser ned på slike mennesker som mener det er greit å ukritisk la andre sløse vekk tid på å vente på dem. Hvis det er noen kroniske forsentkommere her inne som tror det er søtt å komme strenende på halvtimes-/timesvis etter avtalt,gjerne uten å si fra på forhånd, så kan jeg sprekke boblen deres med en gang: Nei, det er ikke søtt, og det er ikke kult, det er respektløst. Det er ikke verre for deg å komme tidsnok enn det er for meg.

Ti min for sent synes jeg er greit.

Jeg sier fra, jeg. Overraskende mange av disse mener det er helt greit å komme for sent, og trenger å gjøres oppmerksom på at det ikke er tilfelle.

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Tja, jeg har en samboer som er sånn... Sier han skal vere hjemme klokken 17 f.eks, men så blir klokken gjerne både 17.30 og 18 før han er hjemme. Så nå spiser jeg når middagen er ferdig, så får han bare spise kald mat! :filer:

• Liker 1
Skrevet

å fy faen, jeg har flere slike i omkretsen, en søster som regelmessig er 1,5 time for sent...

og en del venner som alltid er 20 min + sene.

dette er irreterende i lengden jah! så jeg avtler minimalt å være med disse forsentkommerene!!

jeg selv er skikkelig punktlig har bare komt for sent til skolen 2 ganger, og 2 ganger i på jobb, er alltid 5-15 minutter for tidlig..

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

sammboeren min er skikkelig sånn, han sier han kommer hjem 20.00 men vet godt at han ikke kommer hjem før 22.00.

og når han sier "jeg er bare borte to timer" må jeg sommregel regne det som 4 timer..

dumme dumme mann!!!! men utneom det er han perfect :S

Skrevet

Huff, jeg er en av de som ofte kommer for sent :sjenert: Jeg har forbedra meg veldig i det siste da, siden jeg skjønner at det er utrolig irriterende for de som venter! Forsentkomming er en uting!

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å vente på dem.

Dersom de ikke er på plass til avtalt tid så mister de avtalen med meg, for da har jeg gått videre. Tid er penger, og jeg sløser ikke bort tiden min på noen som ikke kan klokken.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sluttet å vente på dem.

Dersom de ikke er på plass til avtalt tid så mister de avtalen med meg, for da har jeg gått videre. Tid er penger, og jeg sløser ikke bort tiden min på noen som ikke kan klokken.

Kanskje det kunne vært en ide å være i konstant bevegelse fra det tidspunktet de skulle vært der? Så når de feks melder "er på Egertorget om fem minutter", så melder man tilbake "ok, er på Aker Brygge da". Så fra det øyeblikket de er forsinket, må de i hvert fall gå raskere enn meg. :popcorn:

• Liker 2
Skrevet

Huff, jeg har også et par venninner som er sånn. Utrolig irriterende - og respektløst overfor andres tid.

AnonymBruker
Skrevet

Kjenner mange som er slik, og det er veldig irriterende. Når vi feirer bursdager i vår familie, har vi startet å be visse personer en halv time før, da er de der ti monutter før resten, de merker det ikke heller, tror de andre bare er senere enn dem. Det er i utgangspunktet kun alvorlige kriser som gjør at forsentkomming bør godtas. Inviterer du noen på middag, og de ikke kommer i tide - spis til satt tid, de får komme midt i middagen. Hvordan skal de ellers lære?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...