Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kommer til Oslo S med tog og har 11 minutter på meg til å finne flytoget. Burde det gå greit?

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Jepp, ikke noe problem. De går fra noen av de borteste sporene, 14,15 ish og det er skilt i taket :)

AnonymBruker
Skrevet

Ja, tror de har et "eget" spor.

Skrevet

Kjempebra. :) Takk!

Skrevet

Takk skal du ha :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Du skal forresten forhåpentligvis ikke reise i helga? Oslo s er vel stengt i morgen etter 10-12 og til søndag kveld tror jeg.

Skrevet

Nei, ankommer Oslo S i 7-tiden mandag morgen.

Gjest MorAase
Skrevet

Enkle metoden er å bare dra kortet i det en løper ut på perongen. Ikke stå der og stress med billettautmoatene, det er helt unødvendig.

Skrevet

Jeg har bestillt reisen på nettet og har betalt på forskudd. Da trenger jeg vil ikke å gjøre noe mer?

AnonymBruker
Skrevet

Så absolutt!

Det tar maks 3-4 minutter å gå fra en ende av Oslo-S til den ytterste andre enden.

AnonymBruker
Skrevet

Kommer til Oslo S med tog og har 11 minutter på meg til å finne flytoget. Burde det gå greit?

Som andre har skrevet så er selve gåtiden ikke noe problem. Men forstår jeg deg slik at du her går ut fra at toget ditt inn til Oslo er i rute? For DA har du fort et stort problem. Sjansen for at toget ditt skal være 5-10 minutter forsinket er stor. Jeg håper du ikke satser på å rekke det siste flytoget du kan ta for å nå flighten din? Da ville jeg ikke under noen omstendighet satset på en 11-minutters overgang på Oslo S. Men nå går jo flytoget og andre tog til Gardermoen ganske hyppig, så om du ikke har beregnet minimalt med tid på flyplassen så bør det gå greit å vente på neste tog.

AnonymBruker
Skrevet

flytoget går vel hvert 10. minutt, og perrongen ligger i kjelleren - altså, når du kommer av toget er du i hovedhallen, så går du bare bort til den rulletrappa som går nedover og der er det - rett rundt hjørnet.

veldig lett å finne.

Skrevet

Har sjekket. Rekker jeg ikke det flytoget jeg har kjøpt billett til og må ta neste, da er jeg på Gardemoen et minutt før siste frist til å gå rett til gate.

Jeg får ta bussen inn søndag kveld. Er fremme i halv ett tiden. Så blir det å få tiden til å gå før første flybuss går 04:10.

Er det noe å gjøre i Oslo på natten?

AnonymBruker
Skrevet

Mange utesteder er oppe til klokka 03:30, så det er jo et alternativ. Trenger jo absolutt ikke drikke alkohol for å sjekke ut litt av nattelivet i byen.

Annonse
Skrevet (endret)

Det hørtes bra ut. Har sjekket noen pubs på nettet, men ingen av de holder åpent lengre enn til klokken 01 på en søndag.

Endret av Marispan72
AnonymBruker
Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg dratt så tidlig at du heller rekker siste flybuss istedet for første, det er tryggere/koseligere og sitte på gardemoen versus. Oslo S midt på natta.

• Liker 1
Skrevet

Nei uff da blir det så lenge å vente. http://www.tempest.no/ har åpent til 03:30 i morgen, så jeg får ta turen dit.

Skrevet

Hvis jeg var deg ville jeg dratt så tidlig at du heller rekker siste flybuss istedet for første, det er tryggere/koseligere og sitte på gardemoen versus. Oslo S midt på natta.

Støtter denne. Mye koseligere og tryggere på Gardermoen. Men absolutt kjedelig da.

Skrevet (endret)

Har jeg dårlig tid og skal bytte perrong går jeg aldri opp rulletrappene inn i selve Oslo S.

Jeg går ned i kjelleren, trappene ca midt på perrongen, og bruker tunellene under perrongene.

Lett og enkelt.

Man skal alltid gå til venstre når man kommer ned de trappene fra en perrong om man skal til flytoget. Da det toget er på den nederste perrongen.

Det er lys og kamera der nede, often en del forretningsfolk som småløper med koffertene sine. Hold pusten eller pust forsiktig, da dunst av urin ofte møter deg ved trappend bunn... :fnise:

Om du ser helt til venstr midt på bildet er det rekkverk, ( http://www.jernbaneverket.no/Documents/1%20Mapper%20for%20bildekarusell/1%20Stasjonsoversikt/Hovedbanen/Oslo%20S/oslo%20s%202.jpg ) her går det trapper ned som leder deg enten til venstre og ut ved flytoget og opera'n,

eller til høyre og inn mot tbanen og oslo city,

da du kommer ut mellom rulletrappene nede ved oppgangen mellom byporten/tbanen/oslo city... http://www.hrtb.no/prosjekter/images/ko_oslosinngang.jpg

Endret av Wonders

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...