Kayli Skrevet 9. mars 2012 #1 Skrevet 9. mars 2012 På lørdager pleier vi, som mange andre, å kose oss med noe god mat om kvelden. Siden vi har barn, blir det ofte taco, pizza, tortilla, pitapizza el.l. etter deres ønske. Nå begynner både pappaen og jeg å bli litt lei av dette, og jeg lurer på om det er noen som kan tipse oss om andre barnevennlige retter? Har ei rimelig kresen 12 år gammel frøken, som bl.a. ikke liker tomatsaus. Lasagne og andre tomatbaserte retter er derfor ganske uaktuelt :gjeiper: Alle tips mottas med takk
Wombat Skrevet 9. mars 2012 #2 Skrevet 9. mars 2012 Salat med pasta? Da kan jo ungene putte i det de liker og omvendt Eller gryterett av noe slag? Vet forresten ikke den kresne at det ofte er tomatsaus i pizza?
Kayli Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #3 Skrevet 9. mars 2012 Åjo du - her i huset blir en liten del av pizzaen dekket med stekt kjøttdeig og ost før vi har i resten av ingrediensene til fyllet... Pastasalat ja, det var ikke dumt:)
Gjest Survival Skrevet 9. mars 2012 #4 Skrevet 9. mars 2012 Marinerte kyllingvinger med ovnsbakte søtpoteter og salat. Pestosnurrer Hvit pizza (pizza uten tomatsaus, med med creme fraiche blant annet) Fish & chips (jeg bruker seifilèt dyppet i en slags cornflakes-blanding med råstekte urtepoteter, men her kan man jo vurdere) Laksetaco, bare taco med laks i stedet for kjøttdeig
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Jeg kom til et punkt hvor jeg ikke orket mer "barnevennlig mat". Det rare var at tenåringen spiste og syntes det var godt. Her snakker vi om en som egentlig ikke spiser grønnsaker, men som synes wok var godt, men vel sterkt. Mor hadde vært litt ivrig med chili. :flirer: 1
Gjest Musekatt Skrevet 9. mars 2012 #6 Skrevet 9. mars 2012 - Hjemmelagd hamburger med potetbåter! - Pannekaker med kjøttfyll, eller blåbærsyltetøy!
liv Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Løvbiff og chips, biff og bakt potet, laks og fløtegratinerte poteter
Gjest NozMonster Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 laks, bånd-pasta, erter og/eller spinat og creme fresh!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå