Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg venter fremdeles på legetime, men har fått vite at jeg hadde fastende blodsukker på 5.8. Det er mye høyere enn jeg har hatt tidligere, og jeg er bekymret. Er løpet kjørt, eller er det fremdeles mulig å unngå diabetes? Noen med erfaring?

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Jeg synes verdien din høres helt normal ut, jeg

• Liker 3
Gjest tina69
Skrevet

Jeg venter fremdeles på legetime, men har fått vite at jeg hadde fastende blodsukker på 5.8. Det er mye høyere enn jeg har hatt tidligere, og jeg er bekymret. Er løpet kjørt, eller er det fremdeles mulig å unngå diabetes? Noen med erfaring?

Blodsukkeret ditt er ikke høyt i det hele tatt.Alt mellom 5 og 8 er innen for normalen.

Skrevet (endret)

Blodsukkeret ditt er ikke høyt i det hele tatt.Alt mellom 5 og 8 er innen for normalen.

Men dette er fastende ... Er det ikke høyt da? Jeg pleier å ligge på ca. 4.3 fastende (vel...gjorde det for et halvt år siden i hvert fall).

Endret av Devana
AnonymBruker
AnonymBruker
Skrevet

Om du ikke har tatt det allerede - ta en langtidsblodsukker (HbA1c). Dette gir en mye bedre indikasjon på hvordan nivået ditt bruker å ligge over tid. Mest sannsynlig rekvirerer legen din dette automatisk siden glukoseverdien din var såpass høy fastende.

Men ikke bekymre deg unødig, et fastende blodsukker på 5,8 én gang trenger ikke å bety noe som helst :)

Klem fra bioingeniør.

Skrevet

Takk for svar alle sammen. Da får jeg bare vente på legetimen og se om det skal sjekkes videre.

Skrevet

Nå gravde jeg frem et blodsukkerapparat som samboeren min har brukt tidligere. Blodsukkeret lå på 4.9 - Nå har jeg jo spist i dag, men det lover forhåpentligvis godt i forhold til skrekken min. Får håpe neste kontroll hos legen viser at det har vært et "avvik". :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...