Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har nylig fått meg en realitycheck hvor jeg innså at når det ikke skjer noe i livet mitt (på mannefronten) så hjelper det fint lite å sitte å klage uten å ta noen sjanser, gripe noen sjanser osv.

Derfor har jeg til min store forferdelse sagt ja til å gå på date med en gutt jeg ikke kjenner (har sett bilder og lest profil på nettet da) Og nå begynner jeg å angre. Fordi jeg for det første syns det er kleint, men også fordi jeg er usikker på om han er en gutt jeg kan komme til å like på den måten. Og ikke minst fordi jeg nå som jeg plutselig har en fyr jeg skal møte så blir jeg livende redd fordi jeg plutselig begynner å lure på om jeg vil ha noe kjæreste. (jeg vil jo det, men samtidig ikke :P)

Jeg prøver å tenke at det er en fin måte for meg å øve meg på å møte gutter, og øve på å ikke ta ting så høytidelig. Jeg har liksom aldri begynt i denne enden før, min historie når det kommer til gutter er at jeg har funne meg noen som jeg litt i "skjul" har blitt forelska i, og så prøvd å bli kjent med de på mer eller mindre subtile måter gjennom venner, gjennom fest og så har det som regel endt opp i ingenting.

Derfor er dette en veldig skummel måte for meg, og siden dette er en person jeg på forhånd ikke har noen "følelser" for så føles det liksom så umotiverende på et vis, hadde jo hatt mye mer å vinne på å gå ut med en jeg hadde håpa det skulle skje noe med..hvis dere skjønner.

Jaja, får si som byggmakker, det skjer ikke noe før du begynner :P

Noen som har noen tips, erfaringer eller oppbackende ord å komme med?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skjønner hva du sier om motivasjon.

Men du kan se på det som en jobb som må gjøres?

Men det kan nok være greit å tenke litt igjennom hva som egentlig motiverer med et parforhold først, tenker jeg.

Gjest Chloè
Skrevet

Jeg er ikke så fan av å møte noen fra nette (som man såvidt kjenner) Som du sier, motivasjonen er ikke der, jeg føler ikke at jeg jobber for noe. Det blir bare masse stress og nervøsitet for ingenting.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg gjort andre ting, hvis du ikke vil ta alt så høytydelig og vil øve deg litt på gutter. Gå ut på date med en du kjenner, gå ut på byen med jentene, sjekk opp en mann du syns er kjekk osv

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er ikke så fan av å møte noen fra nette (som man såvidt kjenner) Som du sier, motivasjonen er ikke der, jeg føler ikke at jeg jobber for noe. Det blir bare masse stress og nervøsitet for ingenting.

Så hadde jeg vært deg hadde jeg gjort andre ting, hvis du ikke vil ta alt så høytydelig og vil øve deg litt på gutter. Gå ut på date med en du kjenner, gå ut på byen med jentene, sjekk opp en mann du syns er kjekk osv

Men det er jo alt du nevner der som ikke funker;) Så jeg tenker bare å si ja til livet og prøve noe nytt! Tøye noen grenser og komme litt ut av komfortsonen? Kan jo ikke skade, det verste som kan skje er jo at det ikke er no hyggelig?

AnonymBruker
Skrevet

Greia er jo at jeg aldri møter noen, og istedet for å gå rundt i stampe og klage så tenker jeg at å gripe en sånn her mulighet iallefall er en positiv ting. Man må jo leve litt i blant..

Er det ingen andre som tenker sånn?

Gjest Chloè
Skrevet

Men det er jo alt du nevner der som ikke funker;) Så jeg tenker bare å si ja til livet og prøve noe nytt! Tøye noen grenser og komme litt ut av komfortsonen? Kan jo ikke skade, det verste som kan skje er jo at det ikke er no hyggelig?

Hvorfor funker ikke disse tingene hvis du bare vil tøye grensen litt? Eller vil du finne en kjæreste?

Det er jo ikke det verste som kan skje, hvis du ikke kjenner denne mannen.

Hvis du vil prøve noe nytt så go for it :)

AnonymBruker
Skrevet

Skjønner hva du sier om motivasjon.

Men du kan se på det som en jobb som må gjøres?

Men det kan nok være greit å tenke litt igjennom hva som egentlig motiverer med et parforhold først, tenker jeg.

SIkkert et fint tips å se på det som en "jobb" ;)

Tankegangen min ifht dette er iallefall at det skjer ingenting om man ikke benytter seg av de mulighetene man får, og uansett hvordan det går så blir man jo en erfaring rikere og man føler at man kanskje har mestret noe man ikke har mestret før :)

Er jo en måte å møte noen på iallefall.

Skrevet

Du skal treffe et annet menneske. Tenk at det skal være et hyggelig møte, du skal le og kose deg. Hva som skal skje etterpå trenger du ikke tenke på.

• Liker 1
Skrevet

Mitt tips er at du ikke legger så mye i det annet enn at det er et muntert møte mellom to mennesker. Ikke tenk så langt fremover i tid og ta en dag i gangen.

Lykke til!

:)

AnonymBruker
Skrevet

Nei jeg har ingen forventninger i det hele tatt, som sagt er motivasjonen min bare å gripe sjanser og få det til å skje noe i livet :P

Men hvordan kan man unngå at det blir kleint? :P

Gjest UngKalven
Skrevet

Prate mye, det er stillhet som er det verste. Du må prøve og ikke se på det som kleint i utgangspunktet. Jo mere dere sier jo mere får dere og snakke om.

Skrevet

Nei jeg har ingen forventninger i det hele tatt, som sagt er motivasjonen min bare å gripe sjanser og få det til å skje noe i livet :P

Men hvordan kan man unngå at det blir kleint? :P

Fin innstilling.

Men hvorfor antar du at det skulle bli "kleint"? Gud som jeg hater det ordet forresten, no offense. :)

Ellers er jeg uenig med UngKalven i at stillhet er det verste. Det er noe unaturlig når to mennesker skal snakke kontinuerlig uten naturlige pauser og stillhet. Og om ting skulle bli "kleint", så kan du vel alltids komme på at du tror du har glemt å slå av kaffetrakteren eller noe sånt.

:)

AnonymBruker
Skrevet

Misliker det ordet selv, men følte at det var det eneste dekkende akkurat nå;)

Neei, er redd det skal bli "kleint" da fordi jeg ikke kjenner han (greit nok man begynner jo å snakke med folk man ikke kjenner ute og sånn ellers), men det at vi møtes med det formål og snakke sammen, bli kjent og finne ut om vi kommer overens gjør at jeg er redd det blir pinlig. Det blir på en måte en litt unaturlig setting.

Skrevet

Husk ihvertfall å ikke gi fyren feil inntrykk.

Det er ikke riktig å late som man kan være interessert bare fordi at det skal skje noe i livet.

AnonymBruker
Skrevet

Husk ihvertfall å ikke gi fyren feil inntrykk.

Det er ikke riktig å late som man kan være interessert bare fordi at det skal skje noe i livet.

Klarer du å skrive om noe annet enn at damer bare er ute etter å lure menn, egentlig? :P

Skrevet

Klarer du å skrive om noe annet enn at damer bare er ute etter å lure menn, egentlig? :P

Jeg sier ikke at TS er ute etter å lure noen.

Men jeg er mann selv og ser derfor den siden av saken.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...