Gå til innhold

Nav leste eposten min.

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Idag var jeg hos NAV og jeg måtte gå inn på e-posten min for å hente frem noe.

Men saksbehandleren min satt klin inntil skjermen og så på mens jeg gikk inn på eposten min. Jeg hadde ikke lyst til å gå inn på eposten når hun skulle glo sånn, men jeg fikk meg ikke til å be henne snu seg vekk fra skjermen heller.

Så det ble til at hun så på alle mine private mail mens jeg fant det jeg skulle finne. Nei, hun leste de ikke da, men hun så jo hvem jeg fikk mail av og sånt...

Jeg syns det er ganske privat, jeg! Viser den ikke til noen..

Hva mener dere om saken? Hva hadde dere gjort?

Videoannonse
Annonse
Gjest O___o
Skrevet

Hun er saksbehandler i NAV - hun bryr seg ikke om at du mottar epost fra sukker, kvinneguiden, ark, kondomeriet or whatever. :klemmer:

Ellers vill jeg latt være å gå inn på eposten min - hadde jeg vært deg.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har opplevd å sitte ved en offentlig pc på feks et hotell, og at folk har stilt seg bak og sett på. Nærmest som om det var en tv jeg så på. Hvis jeg da er inne på mail eller lignende så pleier jeg snu meg og se på dem til de (forhåpentligvis) går. Det samme gjør jeg når folk stiller seg kloss opptil meg når jeg skal taste pinkode i minibanken. Man må kunne forvente samme rett til privatliv på NAV også.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Hun er saksbehandler i NAV - hun bryr seg ikke om at du mottar epost fra sukker, kvinneguiden, ark, kondomeriet or whatever. :klemmer:

Ellers vill jeg latt være å gå inn på eposten min - hadde jeg vært deg.

Å ... men jeg måtte det, skjønner du, for å hente frem noe...

AnonymBruker
Skrevet

Hvis du ikke sa fra, så har du vel strengt tatt ingen amdre å skylde på enn deg selv?

• Liker 3
Gjest Apophis
Skrevet

Om du ikkje sa ifra til saksbehandler, så er det din egen feil om ho såg noe privat - men det gjorde ho vel ikkje, iom at ho kun såg hvem du fikk e-post fra og ikkje hva det sto i e-postene.

Eg hadde ikkje åpnet e-posten min foran folk eg ikkje ville skulle se avsender, eg hadde heller fått skrevet ut den aktuelle mailen/infoen på forhånd...

Gjest Raindrops
Skrevet

Idag var jeg hos NAV og jeg måtte gå inn på e-posten min for å hente frem noe.

Men saksbehandleren min satt klin inntil skjermen og så på mens jeg gikk inn på eposten min. Jeg hadde ikke lyst til å gå inn på eposten når hun skulle glo sånn, men jeg fikk meg ikke til å be henne snu seg vekk fra skjermen heller.

Så det ble til at hun så på alle mine private mail mens jeg fant det jeg skulle finne. Nei, hun leste de ikke da, men hun så jo hvem jeg fikk mail av og sånt...

Jeg syns det er ganske privat, jeg! Viser den ikke til noen..

Hva mener dere om saken? Hva hadde dere gjort?

Jeg hadde snudd meg og spurt om hun ikke kunne snu seg vekk/finne noe annet å gjøre.

Hva jeg mener om saken? Ingenting spesielt. Hvis du ikke ville at hun skulle se på, så skulle du sagt ifra. Hun tenkte mest sannsynlig ikke over det, og brydde seg sikkert heller ikke om hva som lå i inboksen.

AnonymBruker
Skrevet

Det er vel lite å gjøre med det i ettertid.

Trøst deg med at hun sannsynligvis driter i hvem og hva du får mail fra, hun har neppe lagt merke til noe av det som sto på skjermen.

Hun tenkte sikkert ikke noe over det. Om det skulle være nødvendig å åpne eposten igjen kan du bare be henne se en annen vei, så gjør hun garantert det uten å mukke :)

Skrevet

Det er da ikke TS sin skyld at saksbehandleren ikke kan oppføre seg. Man skal ikke behøve å si ifra om slik, det er da vanlig folkeskikk.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...