Gjest Valiumsjunkie Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Jeg lagde mat for noen dager siden, noen UTSØKTE kjøttboller som virkelig var gode. Forspiste meg på disse kjøttbollene selv. Kjøttbollene hadde jeg lagt på et fat, og da fatet var tomt for kjøttboller sleiket faren min fatet rent. Er ikke dette litt i overkant, eller burde jeg tolke det som en kompliment?
Sophia Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Det er rett og slett mangel på folkeskikk. Men du lam forsåvidt ta det som et kompliment også, virker jo som om han likte maten 1
Unemi+julibaby Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Ikke at pappan min gjør det, men jeg så liksom for meg han, når jeg leste dette. Ta det til deg, nå vet du hva du skal lage til han ved en senere anledning :D 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Det er veldig dårlig folkeskikk når man er sammen med andre. Sånn på privaten mistenker jeg at mange gjør det. 2
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Jeg gjør det selv, jeg. Men bare når jeg er aleine og sausen er utsøkt. 1
Strikkemamma Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Vil si det kun er normalt å gjøre dette hjemme på sitt eget kjøkken.. 2
Unemi+julibaby Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Vil si det kun er normalt å gjøre dette hjemme på sitt eget kjøkken.. Men, dette var jo faren hennes. Man slår seg vel litt mer løs rundt familien. Jeg har nær familie som slikker tallerknen jeg, men de gjør det med humoristisk sans, for å vise de var godt og for å få andre til å le. Men, nå er familien min av og til litt sånn på grensen til unormal
Vulpes Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Det er ikke noe jeg ville gjort på besøk hos svigers akkurat, men hadde ikke brydd meg om venner eller familie gjorde det. Haha, er jo bare morsomt. Og et stort kompliment til kokken!
Sails Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Det kan sikkert tolkes som et kompliment, men for min del så ville jeg heller ha meg frabedt å se sånne ting. Stiller det på lik linje som å rape eller prompe høyt under en middag. 2
Sulosi Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 Å speile tallerkenen er for meg dårlig bordskikk. Men nå er jo dette faren din TS og du kjenner han bedre enn meg så...er det første gangen ville jeg tatt det som et humoristik kompliment. I bursdager hos oss har vi alltid en kake det er krig om. En gang sendte broren min kakefatet rundt bordet, etter at alle hadde forsynt seg satte han fatet foran seg og spiste resten rett fra fatet. Gjett om vi lo da. En mann på nesten 40 år som bare ikke kunne styre seg for barndomsdrømmen. 1
Gjest Vinglepetra Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 (endret) Jeg gjør det selv men ikke offentlig. Hadde aldri gjørt det med folk tilstede. Endret 9. mars 2012 av Vinglepetra
Gjest NozMonster Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 normalt? tja? det er vel ikke så unormalt gjør det selv jeg- men det er stort sett bare om jeg spiser is 1
Perelandra Skrevet 9. mars 2012 #14 Skrevet 9. mars 2012 Jeg spiser de fleste måltidene alene, og da pleier jeg å slikke tallerkenen. Det er jo egentlig veldig praktisk. Jeg får med meg all maten, og det blir lettere å vaske opp. To fluer i en smekk! 1
challenger Skrevet 9. mars 2012 #15 Skrevet 9. mars 2012 Det må ha vært VELDIG god mat du hadde laget da! 1
sjøhest Skrevet 9. mars 2012 #16 Skrevet 9. mars 2012 Haha Hadde begynt å le jeg. Syns det var litt søtt. Men ikke hvis han pleier å gjøre det rundt andre enn familie! 1
Alvina Skrevet 10. mars 2012 #17 Skrevet 10. mars 2012 Ta det som et kompliment. Menn fra alle samfunnsklasser gjør det samme, i godt selskap. 1
Gjest Eurodice Skrevet 10. mars 2012 #19 Skrevet 10. mars 2012 Nei fy! For katter og hunder er det normalt å slikke ren matskålen, men folk med bordskikk og oppdragelse gjør ikke sånt.
yes2yes Skrevet 11. mars 2012 #20 Skrevet 11. mars 2012 For en søt fyr Et storr kompliment, helt klart! Men så er jo jeg 'en sånn' som ikke synes tradisjonell bordskikk bør være en såpass stor faktor ved middagen, spesielt ikke med nære og familie. Om man ikke gir fra seg ekle lukter eller søler rundt seg, bryr jeg meg fint lite om hvordan man spiser. 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå