Gå til innhold

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

wow, du er skikkelig opprørsk og en herlig rebell du Gjesten :fnise:

:5:

Du vil jo bli minnet på det når du sporer av... :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Grøt, smør. Så sukker, kanel og rosiner etter hva som blir ledig først :fnise: Mør (heter vel morrpølse eller noe på Østlandet?) til slutt.

Når jeg har spist meg til bare grøten rundt smørøyet er igjen, blander jeg grøten sammen og har på mer sukker og kanel på toppen som dessert. Nam! :spise:

Redigert: og jeg spiser grøt annenhver lørdag :)

Endret av Johanne.R
Skrevet

Tar først en STOOOR klatt med smør(ja jeg er veeldig glad i smør!), deretter tar jeg på kanel og sukkerblanding. Jeg må blande sukkeret og kanelen sammen i en kopp før jeg tar det på grøten, det smaker så mye bedre:)

Skrevet

Ja takk skal du ha, TS, nå må jeg pakke meg inn og ta en el-skuter tur til butikken og kjøpe vaniljegrøt!!!

Smør, kanel og sukker! ;)

Skrevet

Nå skal det jagguseg bli grøt :-D

Skrevet

Grøt -smør-sukker-kanel, så klart ;)

Skrevet

Først en deilig smørklatt på fatet, så grøt og så - hold dere fast - lys sirup, før jeg topper det hele med et lett dryss kanel.

Gjest Rivera
Skrevet

Grøt - kanel - sukker - smør :) Jeg er litt rar så jeg ha det i den rekkefølgen, hvis ikke blir det ikke det samme... Jeg er også slik når det gjelder hot dog. Da må jeg ha sennep først og så ketchup :gjeiper:

AnonymBruker
Skrevet

Grøt, sukker og mye kanel. Liker ikke smør, så dropper smøret. Pleier noen ganger å ta mer sukker og kanel på når jeg har spist opp toppen på grøten.

Skrevet

Jeg spiser grøt med bare sukker på. Liker ikke kanel og smør.

Og så må det være spekemat og flatbrød til.

Men jeg må ha melk å drikke til.....

Spiser kanskje grøt en gang i måneden, så har ikke dårlig samvittighet for det sukkeret, nei....

Skrevet

Grøt-> må "smøres" utover i tallereknen for å få størt mulig overflate :gjeiper:

Sukker-> passelig mye, viktig å strø ut i kantene så det renner litt under.

Kanel-> masse, masse, masse kanel! Så ikke sidemannen ser alt sukkeret!

Spiser jeg alene gjentas sukker og kanel når jeg har spist av toppen, spiser jeg med andre begynner jeg med kanten og fortsetter innover i en spiral.

Ikke smør i grøten, men på det hjemmebakte flatbrødet ved siden av! Gjerne med gullsalami eller serranoskinke!

Iskald lettmelk, eller husholdningssaft må også til! :jepp:

Tror det blir grøt i dag ja! :sjenert:

Skrevet (endret)

Regner med du mener risengrynsgrøt? Først kanel, så sukker. Alltid i den rekkefølgen, og bruker ikke smørøye.

Jeg har også alltid pleid å ha et glass melk til (liker ikke så godt saft), men har laktoseintoleranse/melkeallergi, så grøt + glass melk blir for mye. :(

Endret av Tabris
AnonymBruker
Skrevet

Jeg spiser risengrynsgrøt nesten hver lørdag. Har jeg rosiner, skal det røres inn først, så smørklatt, så sukker med en ekstra liten dæsj på smøret, så kanel. (Sukkeret først så det smelter, selvfølgelig.) Har spekemat ved siden av, best er hjemmesaltet/og -tørket lammelår i tykke skiver. Mine foreldre liker også tørr kringle eller av og til kavring.

Jeg tar også rosiner først (så de rekker å bli myke) hvis det ikke allerede er i grøten. Så smør så det kommer ned i grøten, og så sukker og kanel. Og så venter jeg litt så kanelen rekker å bli fuktig :)

Skrevet

Grøt - sukker/kanel (må være blandet før jeg tar det på grøten) og så smør :)

Skrevet

Har bare på grøt og sukker, når jeg en sjelden gang spiser det

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Har bare på grøt og sukker, når jeg en sjelden gang spiser det

Mvh Yvonne :heiajente:

Hvaaa?? Grøt er jo ikke det samme uten kanel! :snurt:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...