Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Jeg bruker masse kanel og rører det inn i grøten! NAM. Bruker ikke smør, og sjeldent sukker.

Videoannonse
Annonse
Gjest NozMonster
Skrevet

Smør -> grøt -> masse kanel -> nasse sukker!

Og sukkeret MÅ være over kanelet, altså! Ellers får man jo munnen full av tørt kanel?

Åh, nå fikk jeg lyst på grøt! :jepp:

jøss.. smør før grøten? :klo:

det høres enkli smart ut, det må jeg jaggu prøve en gang!

Gjest NozMonster
Skrevet

Jeg bruker masse kanel og rører det inn i grøten! NAM. Bruker ikke smør, og sjeldent sukker.

inni? neineiii :riste:

om kanelen og sukkeret blander seg med grøten, må jeg strø på et nytt ferskt lag oppå igjen jeg! :fnise:

om det blandes så føler jeg at sukret og kanelen rett og slett drukner bort!

Skrevet

Først kanel & sukker sammen (har det ferdig blandet i en sukkerbøsse, så det blir aldri for mye kanel, for lite sukker el.l :D), så smørøye. Morrpølse og flatbrød ved siden av.

Skrevet

Smør - sukker - kanel, og så spekemat på siden. Spiste det faktisk i går jeg!

Skrevet

inni? neineiii :riste:

om kanelen og sukkeret blander seg med grøten, må jeg strø på et nytt ferskt lag oppå igjen jeg! :fnise:

om det blandes så føler jeg at sukret og kanelen rett og slett drukner bort!

Og jeg syns det er helt feil å bare ha et lag kanel oppå. Hver sin smak ;)

Skrevet

wow, du er skikkelig opprørsk og en herlig rebell du Gjesten :fnise:

:5:

Gammel vane er vond å vende :fnise:

Skrevet

Grøt - kanel - sukker - smør til slutt :)

• Liker 1
Skrevet

Det går jo an å bruke noe sunnere i grøten som en banan for eksempel også!!! Har dokke virkelige alle sukker oppi????!! Er det bare da grøten smaker grøt? :sjenert:

De få gangene i året hvor jeg faktisk spiser grøt velger jeg å ha sukker på toppen. Drep meg. :filer:

Skrevet

Grøt - smør - kanel - sukker.

Tror jeg spiser grøt med smør og sukker på kanskje fire ganger i året. Har ikke veldig dårlig samvittighet. Har det kun på rømmegrøt og risengrynsgrøt, havregrøt spiser jeg til frokost mye oftere og da går det i bær, banan, rosiner, eple, en sjelden gang litt syltetøy.

Gjest Bobler
Skrevet

Kanel, sukker og smør.

Hvordan folk kan ta sukker først, skjønner jeg ikke. Da ser man jo ikke hvor mye sukker man har på :sjenert:

(Men jeg er veldig opptatt at ting skal være jevnt fordelt på maten. Skal være akkurat passe av alt :fnise: )

• Liker 1
Skrevet

jøss.. smør før grøten? :klo:

det høres enkli smart ut, det må jeg jaggu prøve en gang!

:jepp: så smelter det helt perfekt!

Gjest Silvermist
Skrevet

Grøt, smør, sukker og kanel. Fårepølse eller spekemat on the side. :Nikke:

Skrevet

(Risengryns)grøt, kanel og sukker. Synes smør er kvalmende på grøten :sjenert: Spiser det maks 2-3 ganger i året.

I havregrøten er det ofte frukt eller bær, kanel og søtstoff.

Skrevet

*dra på butikken for å kjøpe grøt* :sjenert:

Takk TS. :P ^^

Fikk du spist noe? :romeo:

Skrevet

Jeg spiser risengrynsgrøt nesten hver lørdag. Har jeg rosiner, skal det røres inn først, så smørklatt, så sukker med en ekstra liten dæsj på smøret, så kanel. (Sukkeret først så det smelter, selvfølgelig.) Har spekemat ved siden av, best er hjemmesaltet/og -tørket lammelår i tykke skiver. Mine foreldre liker også tørr kringle eller av og til kavring.

Gjest fjosa
Skrevet (endret)

Regner med det er risgrøt det snakkes om her. Eneste jeg er vant med å ha smørøye på. Men må være kanel før sukker så det smelter sammen. Og smøret oppå der igjen.

Endret av fjosa
  • Liker 1
Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Grøt - smør - kanel - sukker

Og jeg har sukkeret oppå kanel fordi det skal synes. Det er jo ikke noe vits å ha noe på hvis det ikke vises :fnise:

Skrevet

Grøt - smør - kanel - sukker.

Enig i at sukkeret må vises!

Jeg husker en episode fra da jeg var liten (6-7 år). Pappa ordnet grøt til meg og avsluttet med kanel. Jeg nektet å spise :fnise:

Gjest Vinglepetra
Skrevet

Jeg bruker grøt , smør, kanel og sukker. Jeg spiser grøt kun et par ganger i året og da må jeg få lov til å bruke ordentlig sukker! Drep meg

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...