Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #21 Skrevet 8. mars 2012 Det går jo an å bruke noe sunnere i grøten som en banan for eksempel også!!! Har dokke virkelige alle sukker oppi????!! Er det bare da grøten smaker grøt? Ja, gud forby at man koser seg med sukker en gang i blant!!!!!!!!!!! 5
Perelandra Skrevet 8. mars 2012 #22 Skrevet 8. mars 2012 Det går jo an å bruke noe sunnere i grøten som en banan for eksempel også!!! Har dokke virkelige alle sukker oppi????!! Er det bare da grøten smaker grøt? Risgrøt med banan? Nei takk! 6
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #23 Skrevet 8. mars 2012 Skjønner ikke hvordan folk kan spise grøt til middag.... Ligner jo mer en dessert!
Gjesten Skrevet 8. mars 2012 #24 Skrevet 8. mars 2012 Jeg tror jeg "lærte" kanel - sukker - smør da jeg var liten, men nå spiser jeg smør - kanel - sukker. Nammenam
Moscato Skrevet 8. mars 2012 #25 Skrevet 8. mars 2012 Det går jo an å bruke noe sunnere i grøten som en banan for eksempel også!!! Har dokke virkelige alle sukker oppi????!! Er det bare da grøten smaker grøt? Det er då grauten min smakar laurdagsgraut, ja. I og med at eg et risgraut om lag ein gong i månaden (om ikkje sjeldnare, eg kan ikkje hugse sist eg åt det, men det må jo ha vore i jula) kan eg ikkje sjå at dei to teskeiene med sukker skal øydelegge noko som helst. Havregraut et eg mykje oftare, men der har eg berre usukra bær og banan oppi, så det får jaggu duge. Risgraut passar ikkje med banan...
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #26 Skrevet 8. mars 2012 Skjønner ikke hvordan folk kan spise grøt til middag.... Ligner jo mer en dessert! På grunn av sukkeret som legges på toppen? Eller fordi du tenker automatisk på riskrem? Nåja. Jeg krever litt mer sødme og litt mer letthet til dessert enn en grøtskål!
Gjest Cessie Skrevet 8. mars 2012 #28 Skrevet 8. mars 2012 Grøt - kanel (i store mengder...) - sukker - smør (og da mener jeg smør, ikke margarin). 1
Gjest Emera Skrevet 8. mars 2012 #29 Skrevet 8. mars 2012 Skjønner ikke hvordan folk kan spise grøt til middag.... Ligner jo mer en dessert! Det har jo tradisjonelt vært vanlig å ha "grøtpinne" etterpå, det vil si noe salt. Jeg er vant til morrpølse og flatbrød. Men det er kanskje ikke så utbredt som før? Her er rekkefølgen: Grøt, smør, kanel, sukker.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #30 Skrevet 8. mars 2012 O ja, risgrøt det er snakk om. Jeg trodde havregrøt. Jeg spiser havregrøt hver morgen så ofte
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #31 Skrevet 8. mars 2012 Er det ingen som bruker rosiner på grøten?
Gjest NozMonster Skrevet 8. mars 2012 #32 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Jeg tror jeg "lærte" kanel - sukker - smør da jeg var liten, men nå spiser jeg smør - kanel - sukker. Nammenam wow, du er skikkelig opprørsk og en herlig rebell du Gjesten Endret 8. mars 2012 av NozMonster
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #33 Skrevet 8. mars 2012 Er det ingen som bruker rosiner på grøten? Ser ut til at det bare er oss to foreløbig. :gjeiper:
Gjest Valiumsjunkie Skrevet 8. mars 2012 #34 Skrevet 8. mars 2012 Masse sukker, litt kanel, og en liten smørklatt. :D Og når jeg har skrapet av det første laget med sukker tar jeg på et nytt lag med deilige zucker.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #35 Skrevet 8. mars 2012 Ser ut til at det bare er oss to foreløbig. :gjeiper: Synes grøten blir grusomt kjedelig uten rosiner!
Gjest Solsmil Skrevet 8. mars 2012 #36 Skrevet 8. mars 2012 Er det ingen som bruker rosiner på grøten? Jo, jeg ellers må jeg ALLTID ha kanel før sukkeret, noe annet er helt utelukkende. Om jeg har rosiner eller smør før eller etter kanel og sukker, blir egentlig ganske tilfeldig.
Rumle Skrevet 8. mars 2012 #37 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Smør -> grøt -> masse kanel -> nasse sukker! Og sukkeret MÅ være over kanelet, altså! Ellers får man jo munnen full av tørt kanel? Åh, nå fikk jeg lyst på grøt! Endret 8. mars 2012 av Rumle
rosenkål Skrevet 8. mars 2012 #38 Skrevet 8. mars 2012 Stor klatt med smør først i skåla, masse grøt, så sukker og kanel tilslutt Samme her. En stor klatt med smør først, så grøt og litt sukker oppå. Nam! :D Kanal bruker jeg kun i havregrøt. Husker mine foreldre pleide å ha litt saft(rød husholdningssaft) oppi skåla etter de hadde tatt på kanel- og sukkerblandingen. 1
Wombat Skrevet 8. mars 2012 #39 Skrevet 8. mars 2012 Det går jo an å bruke noe sunnere i grøten som en banan for eksempel også!!! Har dokke virkelige alle sukker oppi????!! Er det bare da grøten smaker grøt? Jeg glemte å si at jeg spiser overflaten først, der sukkeret har blitt sånn hardt på toppen, og etterpå fyller jeg på med mer sukker etterhvert som jeg spiser meg nedover.
Moscato Skrevet 8. mars 2012 #40 Skrevet 8. mars 2012 Ser ut til at det bare er oss to foreløbig. :gjeiper: Hei, eg sa jo at eg har rosiner på av og til :gjeiper: Vi har forresten morrpølse og spekekjøt (fenalår <3) attåt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå