Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Skal ta en gastroskopi på et sykehus som legen henviste meg til. En uke etterpå fikk jeg brev om at jeg må vente siden de ikke hadde kapasitet nok + at jeg ikke var en akutt "pasient" (greit nok det) De sa også at jeg kom til å få en innkallelse i løpet av Mars, men har ikke fått noe enda. Så spørsmålet er da: Kan jeg ringe til et annet sykehus og spørre hvor lang ventetiden er der og om jeg eventuelt kan ta en undersøkelse der? Tenker på å ringe litt ut i april. Eller MÅ jeg ta det sykehuset som legen har henvist meg til? Og om jeg isåfall kan ta gastroskopien et annet sted, må jeg ha henvisning fra legen der også? (sorry for dårlig forklaring og skrivefeil.. Er ikke så god på å utrykke meg og forklare.. )
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 http://www.sykehusvalg.no/start/ Sjekk ventelister her.
Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 http://www.sykehusvalg.no/start/ Sjekk ventelister her. Er det så lett. Takker!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Hvis du ønsker å bytte sykehus så mister du ventelisteplassen din på det nåværende sykehuset og må begynne å vente på nytt på det nye sykehuset. Da ringer du bare til ditt nåværende sykehus og ber de om å sende henvisningen din til det nye sykehuset. Men du sier du skal få en innkalling i løpet av mars og det har du ikke fått enda, det er 8 mars i dag... Mange dager igjen til det kan dukke opp et brev.
Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Hvis du ønsker å bytte sykehus så mister du ventelisteplassen din på det nåværende sykehuset og må begynne å vente på nytt på det nye sykehuset. Da ringer du bare til ditt nåværende sykehus og ber de om å sende henvisningen din til det nye sykehuset. Men du sier du skal få en innkalling i løpet av mars og det har du ikke fått enda, det er 8 mars i dag... Mange dager igjen til det kan dukke opp et brev. Jepp, har troen enda. så på den linken som ble lagt ut her og der kom det fram at ventetiden på det sykehuset jeg er henvist til er 50 uker. Og det var bare for utredning.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Jepp, har troen enda. så på den linken som ble lagt ut her og der kom det fram at ventetiden på det sykehuset jeg er henvist til er 50 uker. Og det var bare for utredning. Det var fryktelig lenge. Det er lett å bytte sykehus da, hvis du ønsker det.
Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Det var fryktelig lenge. Det er lett å bytte sykehus da, hvis du ønsker det. Tror jeg gjør det litt uti april hvis jeg ikke har hørt noe fra sykehuset ^^
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå