medusa88 Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 På lørdag skal eg få besøk av to venninder der eg skal lage maten, men eg aner ikkje kva eg skal lage. Ka ikkje lage taco, for det har eg laget nesten kvar gong de har komt på besøk. Og skal eg servere vin til ? Og kva skal eg ha til dessert?? Trenger tips!
Gjest badeand1 Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 En eller annen form for gryte? Chili con carne, chow chow gryte, amerikansk gryte osv. Med salat og baguette/hvitløksbaguette til. Fruktsalat med eventuelt krem/vaniljesaus/vaniljekrem er godt.
Ingis Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 (endret) Det kommer litt an på hvor du vil legge nivået:) Selv serverer jeg ofte Chicken Tikka Masala når jeg får venner på besøk. Retten smaker himmelsk, virkelig, men krever endel ulike krydder som må handles inn, så det kan bli dyrt dersom man bare skal lage det èn gang(men billig i lengden). Vil du lage en litt finere middag, som fint kan serveres med vin, vil jeg anbefale denne kremete biffgryten. Den har en kortere ingredienseliste, forholdsvis enkel å lage, men vil garantert imponere gjestene dine:)! Har du lyst å holde prisen på taconivå kan jeg anbefale baconsurret kyllingfilet, kjempegodt!! Endret 8. mars 2012 av Ingis
Brunhilde Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Lasagne er ikke så vanskelig å lage fra bunnen og det smaker kjempegodt med nystekte bagetter og salat. Hvis du vil ha vin til så passer det godt med en chianti eller en annen italinsk rød. Kylling Tikka Masala som foreslått over er også kjempegodt, og til indisk mat er det godt med øl.
Unemi+julibaby Skrevet 9. mars 2012 #5 Skrevet 9. mars 2012 Hva med hjemmelagde brugere og hamburgerbrød. Potetbåter som du krydrer med salt, pepper, hvitløk og chili. Eller bare marinerer de i en krydret blanding. Hjemmelagd lasange, det kan gjøres utrolig lettvindt, og det er godt. Med foccacia rett ut av ovnen. Hjemmelagd italiensk pizza med mozarella og serranoskinke og salat med fetaost Hjemmelagd gryterett med foccacia og en god salat. Ovnstekt kylling, med ovnstekte poteter og hjemmelagd fløtesaus og grønnsaker Helstekt indrefilet surret emd serranoskinke, farriskokte gulrøtter, asparges, rødvinsaus og hjemmelagde fløtegratinerte poteter. Hjemmelagd viltgryte, med ovnstekte potetbåter. Biffgryte, med et godt brød/baguetter/foccacia, ris og salat Rødvinsgryte (med bffkjøtt), salat/grønnsaker og hjemmelagde fløtegratinerte poteter. Hot kyllingsuppe og foccacia. Kjempe godt Kyllingsalat/biffsalat og foccacia Bakt potet med masse deilig tilbehør Sovlaki (strimlet svinekjøtt med cilli og hvitløk) i pita, med tatziki, salat, rødløk, tomat, sitrondråper og oregano Sitronmarinert kylling Til dessert ville jeg lagd hjemmelagd sjokolademousse, også pyntet med revet hvit sjokolade og bringebær. (Min favoritt) Porsjons ostekake med friske bær Cupcakes , blåbær, sjokolade, gulrot, eple, chili eller en annen cupcake. Marengskake med jordbær og kiwi Oreokake med jordbær Fromasje Det er det jeg kan komme på i farta. Håper det kunne gi deg noen ideer 2
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #7 Skrevet 9. mars 2012 Panna cotta med mangokompott til dessert. Kjempelett og billig, men fancy og godt. Og du må ha vin!
medusa88 Skrevet 9. mars 2012 Forfatter #8 Skrevet 9. mars 2012 Tusen takk for mange gode tips virker som at eg må ha fleire middagsbesøk framover
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå