AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Jeg har mottatt et vedlegg som sier at mitt krav på dagpenger ikke bevilges Nå må jeg klage på dette, de har gjort så mye feil! Nå er mitt spørsmål: Hvordan lager jeg en så bra klage som mulig? Er det flere som har klaget? Har dere fått det innvilget? Hvor lang tid tok det? ++ Alt annet som kan hjelpe. Hvis dere ønsker bakgrunn så kan dere lese dette: Jeg er hjemme med min sønn, vi fikk ikke barnehageplass etter at vi flyttet. Søker dagmamma og jobber. Har gjort alt riktig men har ikke levert inn lønns og trekkoppgave som de trenger. De har utsatt fristen for dette via telefon og en på jobben har send de papirer to ganger uten at de mottatt det!!! Uten varsel fikk jeg igår beskjed om at min søknad ikke bevilges. Det var datert en uke for jeg fikk det i posten også.. I vedtaket stod det at de manglende oppsigelsen men det har de sagt at jeg IKKE trenger å levere inn! De har aldri sendt mangel brev på det. Vi kommer seriøst at gå under nå, vi har regnet med at gå to måneder uten noe penger og det har vart greit men vi klarer oss ikke lenge til. Vi har jo barn og lån og biler og alt annet som skal betales.. :/ Jeg sa i telefon "Men da må jo jeg be om sosial penger for at klare meg hvis dette tar tid?" "Ja, du må nok det". Hallå eller, de taper jo penger da! Jeg kommer sikkert få det innvilget og da etterskudd betalt men hvorfor ikke bare ordne det men en gang? NAV er idioter! Nå må jeg søke på nytt sier de.... Å vente åtte uker til uten noe penger. Å nei, jeg er ikke en snylter men akkurat nå trenger vi faktisk dette. Vi har jo ikke noen andre valg. Samboeren jobber skift så å få meg en jobb som går rundt hans arbeidstider er veldig vanskelig.
Nusseli Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Nav är hopplösa! Min väninna klagade på pappapermisionen, de hade fått avslag på den. Efter fem (5) månader (!!!!) fick de svar och det var godkänt ändå. Men då hade ju lillan börjat på dagis och fått rutiner där, de ville ju allra helst väntat så länge som möjligt med att hon skulle börja på dagis.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå