Gå til innhold

Sende matvarer til Brasil - Hva er lov?

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Først av alt, så ante jeg ikke hvor jeg skulle legge denne tråden. Har skummet opp og ned listen med fora, men fant ikke noe bedre enn generell debatt. Om noen vet om en bedre egnet kategori: Fritt fram til å rapportere og be en moderator flytte tråden.

:)

Til tema: Har tenkt å sende en liten pakke med en greie en kompis ikke får tak i der nede (Brasil), og tenkte å slenge med en pakke norsk godteri eller lignende, bare for å være litt hyggelig. Er det noen som vet om de er strenge på innførsel av ting? Da tenker jeg kanskje først og fremst på ting som inneholder melkeprodukter (sjokolade osv.), men også andre ting som kan være relevant. Prøvde å google, men fant ikke noe. Vet at Australia er ganske strenge, men de er jo en øy, så det kan vel ikke akkurat sammenlignes. :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Linaria
Skrevet

Jeg har sendt norsk sjokolade til Argentina, Chile og Peru uten problemer. Tror det er frukt/grønnsaker og kjøtt de er strengest på, og det sender man jo som oftest ikke i posten. Bare skriv på pakka hva det er så tollvesenet vet det.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg har sendt norsk sjokolade til Argentina, Chile og Peru uten problemer. Tror det er frukt/grønnsaker og kjøtt de er strengest på, og det sender man jo som oftest ikke i posten. Bare skriv på pakka hva det er så tollvesenet vet det.

Jeg tenkte å sende en boblekonvolutt, må man skrive på lapp da også?

(Litt off topic, men tillater meg selv det.. :gjeiper: )

-TS

AnonymBruker
Skrevet

Jeg jobber i posten, kan sjekke i morgen kveld når jeg er på jobb om du vil ;)

Du må fylle ut tolletikett om du sender i boble ja, da får du en liten grønn lapp.

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to! Herlig at du vil sjekke for meg! :klemmer:

TS

AnonymBruker
Skrevet

Takk for svar begge to! Herlig at du vil sjekke for meg! :klemmer:

TS

Will do, kommer tilbake med info senere :)

• 1 måned senere...
AnonymBruker
Skrevet

Hei du snille menneske som skulle sjekke for meg.. :sjenert: Har du funnet ut noe?

TS

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...