AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Jeg leier ut en leilighet og har byttet leietager nå 3 ganger og håper jeg blir fornøyd. Gjennom de to forrige leietagerene pratet jeg med styreldere flere ganger og han har ikke nevnt noe. Men når jeg fortalte at jeg skulle få en ny leietager så sa han at jeg måtte søke om dette til bori. Dette var ikke jeg klar over og ble litt overrasket da jeg ikke hadde hørt om dette før- jeg har da søkt, men hadde allerde skrevet kontrakt med de nye før jeg fikk dette. har sendt inn søknad til bori, men ikke fått svar. På siden dems står at om en ikke hører noe innen 30 dager skal en se søknaden som godkjent. Jeg har ikke hørt noe, men nå prøver styreleder å få tak i meg( skal ta kontakt i løpet av dagen), men det jeg er usikker på da er om dem i det hele tatt har fått søknaden. Jeg lurer på hvilken rettiheter jeg har her da? Har sent mail til bori og venter på svar fra dem.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Dette er helt vanlig prosedyre i borettslag og bør være nedfelt i vedtektene med en viss frist for svar. At de roter bort søknaden er strengt tatt ikke ditt ansvar, og hvis de ikke svarer innen fristen så er jo søknaden automatisk godkjent. Styret i et borettslag kan heller ikke nekte utleie dersom man holder seg innen begrensningene for utleie (dvs, man må normalt ha bodd i leil. i et av de to siste årene samt max utleie på tre år) uten skjellig grunn. Dette er da OBOS reglement, usikker på om det gjelder borettslag i sin helhet, også de som har annen forretningsfører enn OBOS. Men det finner du ut hvis du snakker med din styreleder
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå