Gjest anonymemeg Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Hei. I snart tre uker nå, har jeg måttet på do veldig ofte. Noen dagen har jeg ikke merket noe til det, mens andre dager har det vært mye dobesøk, og mye smerte og svie. Jeg dro til legen etter en ukes tid, og fikk ikke utslag på noe UVI på urinprøven min, men jeg likevell en kur. I tre dager tok jeg tabletter, og det ble noe bedre. Men jeg må fortsatt ofte på do, noen dager. Noen tips? Har prøvd å drukket mye vann med sitron, og juice, det hjelper litt, men det kommer tilbake fort..
Gjest snoopy_93 Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Jeg ville dratt til legen på nytt og fortalt at pillene ikke hjalp stort og at jeg fortsatt plages med svie og smerter når jeg er på do.
ini Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Ta en ny prøve, be om dyrkning. Det er ikke alltid de finner utslag på E-coli (den vanligste bakterien som forårsaker UVI), men det kan være andre bakterier som har skyld. Når du tar en vanlig urinprøve hos legen sjekker de stort sett bare for utslag med stiks, og denne gir ingen indikasjon på andre bakterier enn E-coli. En ubehandlet UVI kan spre seg til nyrene, og da får du nyrebekkenbetennelse. Det vil du ikke ha, tro meg. Når du har vært dårlig i flere uker uten at det hjelper noe særlig å "vente og se" bør legen i alle fall vise litt engasjement i forhold til å undersøke litt videre hva som kan være årsak. Forklar det for legen. Er du bekymret så si det. Det er vanskeligere for en lege å si nei til videre utredning til en pasient som er genuint bekymret, enn en som virker å gi litt blaffen. En annen ting er at ved all antibiotikabehandling MÅ DU PASSE PÅ å få i deg probiotika også, enten ved å spise yoghurt, drikke biola eller ta probiotikatabletter. Når du tar antibiotika fjerner du bakterier som skal være der i tillegg til de du ikke vil ha, og da blir det plass til enda flere dårlige bakterier. Ved å ta probiotika fyller du opp plassen til de bakteriene som skulle vært der, og det blir ikke plass til de dårlige bakteriene som skulle finne på å komme snikende. God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå