AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Det er nå vel 1 mnd siden jeg ble utskrevet fra sykehuset, med en ganske alvorlig diagnose. (jeg vil ikke skrive hvilken diagnose, fordi jeg da kan bli gjenkjent - ikke så vanlig diagnose)Jeg fikk en kur på sykehsuet som de håpte skulle hjelpe, dette er en medisin som effekten kan komme i løpet av dager- og kanskje opp mot 2 uker. Etter ca 2 uker merket jeg en liten bedring, og håpet da at sykdommen var på retur. Men det varte bare 2 uker det også , nå er alle symptomene mine tilbake, men jeg skal ikke på kontroll på sykehuset før i midten av april! Enda legen sa jeg ville bli innkalt til kontroll etter 4 uker. Dette blir jo 2 mnd etter utskrivelsen.. Legen sa jeg måtte bare ringe om det var noe jeg lurte på. Jeg har vært hos fastlegen 2-3 ganger etter utskrivelsen. Fastlegen sier det er normalt at sykdomsbildet varierer litt, så bare ta det med ro og sørg for masse hvile. Jada, jeg greier jo ikke stort annet likevel..Men jeg vet også at i noen tilfeller med min diagnose kan en ny dose med medisiner være nødvendig. Jeg orker ikke være syk mer! Det e forferdelig slitsomt . Skal til fastlegen neste fredag, men vil ikke vente så lenge... Nå har det seg sånn at jeg er typen som ikke vil mase på leger og sånn..Men kan jeg ringe sykehuset nå, såpass lenge etter utskrivelsen? Kan jeg be om å få snakkke med legen? For meg er det ikke bare til å ringe, jeg må liksom vite at det er greit og ikke masete :gjeiper:
pingelill Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Dersom medisinen din ikke virker eller symptomene dine har kommet tilbake, synes jeg du skal ringe legen/sykehuset. Det er ikke masete, du tar ansvar for deg selv og din egen helse. God bedring 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Takk skal du ha pingelill Nå våget jeg å ringe, fikk snakke med en sykepleier og hun skulle snakke med legen, så ringer hun meg opp igjen Spent nå hva hun sier 1
ini Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Selv om du er utskrevet er du jo fortsatt denne sykehuslegens pasient, spesielt om du skal tilbake til oppfølging. Bare ring, han er jo ikke der for å løpe rundt og være hot shot lege, han er der for å hjelpe, behandle og gi råd til pasienter.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Nå ble jeg akkurat oppringt! Nå fikk jeg time der på onsdag, så da slapp jeg å vente helt til april Ja, det er sant, han er jo fortsatt legen min, men jeg er så redd for å mase :/ Men glad jeg gjorde det
pingelill Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Så bra! Da håper jeg de finner ut av det, og at du blir enda fortere frisk! Ha en fin dag! 1
Gjest Gjest Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Nå ble jeg akkurat oppringt! Nå fikk jeg time der på onsdag, så da slapp jeg å vente helt til april Ja, det er sant, han er jo fortsatt legen min, men jeg er så redd for å mase :/ Men glad jeg gjorde det Så bra Det er så vondt når en føler at verken hvile eller medisin virker Har selv hatt d tungt gjennom mange år med sykdom og fødselsskade, og da jeg omsider fikk hjelp med en del av dette var d som å komme til himmelen Håper d etterhvert går bra med deg, og ønsker deg alt godt God bedring!
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå