Myldre Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Vil bare si gratulerer med dagen til alle kvinnene der ute! Håper alle får litt ekstra oppmerksomhet idag:) I fjor fikk jeg en bukett med store, nydelige roser av min kjære, pleier dere å få noe på denne dagen? http://www.vg.no/nyheter/innenriks/artikkel.php?artid=10070009
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Legg ned kvinnedagen. Likestillingen er gått for langt. 3
Gjest mari kontrari Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Gratulerer med dagen! Jeg pleier ikke å få noe, og forventer det vel heller ikke, siden jeg ser mer på kvinnedagen som en politisk dag på linje med f.eks. 1. mai, enn en "gjøre stas på kvinnen-dag". Men det er jo veldig hyggelig om noen markerer det med blomster. Så, rose til ære for alle som har gått foran oss og sikret stemmerett, fri abort, utdanning og en rekke andre friheter som før var innskrenket på grunnlag av kjønn. Og til alle som fortsatt kjemper mot dårlige kår overalt i verden, og til de som tar seg bryet med å minne oss om "småtingene" som også har betydning for hvor fritt vi egentlig tenker, velger og handler 1
Gjest Katten. Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Kjenn deres plass. Hvor er ølen og blowjoben min? 2
Myldre Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #6 Skrevet 8. mars 2012 Kjenn deres plass. Hvor er ølen og blowjoben min? Vel, kjæresten min får blowjob, anytime Og jo oftere han stiller opp med en oppmerksomhet jo mer har jeg lyst til å gi han det beste han vet om Og selvom ikke "plassen min" er på kjøkkenet ser jeg heller å bruke noen timer der om dagen enn å spise hans brente kjøtt uten tilbehør. Så blæ på deg
Gjest Linaria Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Kjæresten min er utlending og visste ikke at det var kvinnedagen en gang. Jeg fikk et kyss da jeg sa det da
Berentsens Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Legg ned kvinnedagen. Likestillingen er gått for langt. Virkelig? Hva med resten av verden? Er det likestillingen mellom kjønnene der? Så lenge det ikke er likestillingen i hele verden, har kvinnedagen en viktig rolle. 1
Jolene Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Gratulerer og beklager for sen posting! Selv fikk jeg et kort og sjokolade 1
Gjest Linaria Skrevet 9. mars 2012 #10 Skrevet 9. mars 2012 På Island har de mannedag også forresten. Hvor ble det av den her?
AnonymBruker Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Jeg føler folk har misforstått konseptet kvinne dagen når de går rundt og gratulerer og kjøper blomster til dame/kone. Vi skal ikke feires denne dagen, kvinner brukte denne dagen til å protestere, gå i tog og få sine meninger hørt. Blir nesten litt provosert når folk gratulerer meg med kvinnedagen. Hva har jeg gjort for å fortjene en gratulasjon bortsett fra å bli født kvinne? Syntes heller man burde markere takknemlighet for alt kvinner før oss gjorde for å oppnå det vi har i dag. Ikke gratulere og kjøpe blomster til damer som ikke har gjort en eneste ting for likestilling eller kvinnerettigheter. /Rant off 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #12 Skrevet 10. mars 2012 Legg ned kvinnedagen. Likestillingen er gått for langt. Enig! I mine øyne er stillingen nå snudd, slik at kvinner har flere rettigheter enn menn. Hva med mannedagen, der vi menn kan kjempe for like rettigheter?
Berentsens Skrevet 10. mars 2012 #13 Skrevet 10. mars 2012 Enig! I mine øyne er stillingen nå snudd, slik at kvinner har flere rettigheter enn menn. Hva med mannedagen, der vi menn kan kjempe for like rettigheter? Regner med at du nå mener i Norge. I store deler av verden har ikke kvinner like rettigheter og muligheter som menn. Frem til da er det nødvendig med kvinnedagen. Kan ikke du ta initiativ til å starte Mannedagen? Noen må jo starte det, ikke bare klage på at det ikke finnes. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #14 Skrevet 10. mars 2012 Det finnes jo en mannedag, da. Hva med å sjekke om den finnes eller ikke, istedet for å hyle og sutre over hvor urettferdig det er at den ikke eksisterer? Forøvrig blir jeg kvalm når jeg hører folk si at likestillingen har gått for langt. Det blir ikke sant at kvinner har flere rettigheter enn menn bare fordi noen sier det. Det er ikke slik i Norge og det er definitivt ikke slik i resten av verden heller. 2
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #15 Skrevet 10. mars 2012 Regner med at du nå mener i Norge. I store deler av verden har ikke kvinner like rettigheter og muligheter som menn. Frem til da er det nødvendig med kvinnedagen. Ja, jeg mener i Norge. Resten av verden har jeg ingen oversikt over, men tar deg på ordet at det er anderledes enkelte steder der ute. Kan ikke du ta initiativ til å starte Mannedagen? Noen må jo starte det, ikke bare klage på at det ikke finnes. Sant! Kanskje jeg skal forsøke å dra det igang..
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #16 Skrevet 10. mars 2012 Det finnes jo en mannedag, da. Hva med å sjekke om den finnes eller ikke, istedet for å hyle og sutre over hvor urettferdig det er at den ikke eksisterer? Gjør det? Hvilken dato er det, for her har jeg åpenbart gått glipp av noe. Serøst. Forøvrig blir jeg kvalm når jeg hører folk si at likestillingen har gått for langt. Det blir ikke sant at kvinner har flere rettigheter enn menn bare fordi noen sier det. Det er ikke slik i Norge og det er definitivt ikke slik i resten av verden heller. Kvinner har rett til selvbestemt abort, og også rett på mer permisjon når de får barn enn det barnefaren har rett på. Bortsett fra det har kvinner og menn så vidt jeg vet like rettigheter. Hvilke retter har menn som ikke kvinner har?
Lammelåret Skrevet 10. mars 2012 #17 Skrevet 10. mars 2012 Her finner du noe informasjon om situasjonen for verdens kvinner: http://www.fn.no/Aktuelt/Kalender/Internasjonal-kvinnedag Jeg synes vi skal vende blikket mot oss selv og ikke bare fremheve all uretten som blir begått mot oss. Hvorfor bare fokusere på menns vold mot kvinner og helt overse kvinners vold? 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå