AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #1 Skrevet 8. mars 2012 Har trukket en visdomstann, og lurte på hvor lenge det gasbindet skal ligge i krateret? Det har nå ligget der i et døgn, men jeg tror det er på vei til å dette ut... Det var en enkel trekking og hun sa det skulle ligge der i 7 dager, men jeg tror den kommer til å ramle ut før det... Er det krisee om den ramler ut før? Og så lurte jeg på om noen har noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å holde "hullet" rent...
LadyStarlight Skrevet 8. mars 2012 #2 Skrevet 8. mars 2012 Husk å skyll munnen med Corsodyl Det gasbindet er vel smurt inn med noe antibakterielt, er ikke krise om det skulle falle ut tror jeg. Skulle du få problemer merker du det raskt. God bedring.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #3 Skrevet 8. mars 2012 Corsodyl har jeg kjøpt Og nå ramla gasbindet ut... Skikkelig ekkelt
Gjest Vettel Skrevet 8. mars 2012 #4 Skrevet 8. mars 2012 Haha, ja den filla er bare ekkel! Har hatt to ganger infeksjon ved visdomstann, og deretter trukket "skiten" ut. Og den filla er en gjenganger. Puss tennene godt, drikk masse vann og skyll med corsydol, så går det nok bra.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #5 Skrevet 8. mars 2012 Takk for svar Men jeg skal ikke pusse der jeg trakk tannen...? Sikkert dumt spørsmål, men er så redd for å gjøre noe feil, sånn at jeg får betennelse.
rosenkål Skrevet 8. mars 2012 #6 Skrevet 8. mars 2012 Jeg fikk skjært ut den ene visdomstannen i slutten av forrige måned og fikk beskjed om å bytte gasbindet etter 1 time ca. Byttet endel ganger frem til det sluttet å blø. Jeg brukte også corsodyl, følte at det tørket ut tunga Fikk også beskjed om å ikke pusse bak med tanna siden jeg hadde sting der, tok og skylte godt med corsodyl på den siden Min neste tann skal ut 24. denne måneden, gjett om jeg gruer meg!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #7 Skrevet 8. mars 2012 Jeg var livredd for at jeg måtte operere tanna ut men jeg var så "heldig" at jeg fikk trukket tanna i stedet. Så jeg slipper heldigvis å tenke på sting.
Gjest Vettel Skrevet 9. mars 2012 #8 Skrevet 9. mars 2012 Takk for svar Men jeg skal ikke pusse der jeg trakk tannen...? Sikkert dumt spørsmål, men er så redd for å gjøre noe feil, sånn at jeg får betennelse. Nei. Der du har trukket, er å regne som åpent sår/sår på vei til å lukkes. La den gro i fred. Puss alle de andre tennene ofte for å minske bakteriene i munnen. Jeg brukte i tillegg til corsodyl vanlig fluorskylling for å minske bakteriene. Derfor skal du også drikke masse vann i løpet av dagen, i en tørr munn øker bakteriene.
solsidan Skrevet 9. mars 2012 #9 Skrevet 9. mars 2012 Har trukket en visdomstann, og lurte på hvor lenge det gasbindet skal ligge i krateret? Det har nå ligget der i et døgn, men jeg tror det er på vei til å dette ut... Det var en enkel trekking og hun sa det skulle ligge der i 7 dager, men jeg tror den kommer til å ramle ut før det... Er det krisee om den ramler ut før? Og så lurte jeg på om noen har noen gode råd til hva jeg kan gjøre for å holde "hullet" rent... God bedring!
Gjest Daenerys Skrevet 9. mars 2012 #11 Skrevet 9. mars 2012 Når jeg bare har trukket (altså ikke operert) har jeg fått beskjed om å holde den første gassbiten inne i 3 timer, deretter bytte ved behov... En uke syns jeg høres fryktelig mye ut!
White Skrevet 9. mars 2012 #12 Skrevet 9. mars 2012 Når jeg bare har trukket (altså ikke operert) har jeg fått beskjed om å holde den første gassbiten inne i 3 timer, deretter bytte ved behov... En uke syns jeg høres fryktelig mye ut! TS snakker sikkert om en veke, som er en liten fille innsatt med antibiotika, som skal hindre at infeksjon oppstår. Gassbindet som man tygger på for å stoppe blødningen, er noe annet
Gjest Daenerys Skrevet 9. mars 2012 #13 Skrevet 9. mars 2012 TS snakker sikkert om en veke, som er en liten fille innsatt med antibiotika, som skal hindre at infeksjon oppstår. Gassbindet som man tygger på for å stoppe blødningen, er noe annet Ah, takk for oppklaringen
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå