Gå til innhold

Den jækla ellipsemaskinen!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

For ikke så mange dager siden klarte jeg å gå på den i 6 1/2 minutt. Jeg har hatt en hviledag mellom.

I dag klarte jeg usle 2 minutter! Blir så grinete av det her. Hvorfor får jeg ikke framgang? Jeg vil ha resultater!

Æsj, jeg blir så demotivert. I fjor sommer klarte jeg å tråkke på ellipsemaskin en hel time, savner det.

Jeg kan jo ikke presse meg når jeg får helt ekstremt vondt.

Nå er jeg sur, forbanna og lei meg! Hva skal jeg gjøre? Vil så gjerne ned i vekt :kjefte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hvor får du vondt?

Hvorfor klarer du ikke lenger? Hva stopper deg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan vondt mener du egentlig? Du må rett og slett bare holde ut LITT lenger hver gang :) Så går det fremover! Husk at du ikke trenger å ha den på full motstand eller tråkke så fort du kan hele tiden :P

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hva er det som er vondt? Du får rett og slett ha et litt lavere level, da holder hvertfall jeg ut lenger, men holder god fart likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel påstå at om du kun klarer 2 minutter, så gjør du noe galt. Det er jo knapt nok tid til oppvarming en gang - noe som kanskje kan være litt av grunnen til at du får vondt? Ro ned tempoet eller skru ned motstanden litt. Prøv deg på intervaller, det er både effektiv trening og mer interessant enn å bare stå der og tråkke. Og hva slags vondt er det du får? Er det melkesyre/stølhet så er det jo forsåvidt greit, men om det skyldes feil teknikk eller at du f.eks. har en betennelse det påvirker så må du jo selvfølgelig ikke pushe på noe mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvor får du vondt?

Hvorfor klarer du ikke lenger? Hva stopper deg?

Jeg får vondt i selve føttene.

Kondisjonen tilsier at jeg kunne holdt på lenger, men jeg får så vondt i føttene mine. :tristbla: Tærne gnager inntil skoen osv, og jeg har gode sko.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest badeand1

Jeg får vondt i selve føttene.

Kondisjonen tilsier at jeg kunne holdt på lenger, men jeg får så vondt i føttene mine. :tristbla: Tærne gnager inntil skoen osv, og jeg har gode sko.

..men kanskje for små?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg blir ofte litt nummen i føttene når jeg bruker ellipsemaskinen min, men det er bare litt - og gjerne først etter en 20-30 minutter. Har skjønt at det er flere som opplever det sånn. Men ekstrem smerte etter 2 min er jo ekstremt. Kan det være at du tråkker feil? Har du noen tidligere skader?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..men kanskje for små?

Nei, de er ikke det. Det er bare det at når jeg beveger føttene med så fort med så mye trykk, så kjenner jeg det så altfor godt tristbla:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at du har riktige sko? Tærne skal ikke gnage inntil skoen. Det kan hende at du har dyre sko, men at de ikke har riktig form for føttene dine (for smale, korte etc.). Strammer du skoen for hardt? Er skoene helt nye og ikke inngått? Prøv å gå med dem hjemme, hvordan føles det?

Hvilke sokker bruker du? Jeg synes noen ganger vanlige bomullssokker kan gnage når jeg blir svett i skoa. Jeg bruker derfor helst treningssokker/løpesokker fra Nike eller sokker i ull.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøv uten sko? Evt med noen andre sko du har. Siden du ikke skal løpe er det kanskje ikke like viktig med sko? (jeg er ingen ekspert, så om noen vet om det har noe å si, hyl ut!)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vil vel påstå at om du kun klarer 2 minutter, så gjør du noe galt. Det er jo knapt nok tid til oppvarming en gang - noe som kanskje kan være litt av grunnen til at du får vondt? Ro ned tempoet eller skru ned motstanden litt. Prøv deg på intervaller, det er både effektiv trening og mer interessant enn å bare stå der og tråkke. Og hva slags vondt er det du får? Er det melkesyre/stølhet så er det jo forsåvidt greit, men om det skyldes feil teknikk eller at du f.eks. har en betennelse det påvirker så må du jo selvfølgelig ikke pushe på noe mer.

går ut fra uthevede:

noen kropper liker elipse mer enn andre.

estevennina mi tar halvtime på elipse uten problemer, jeg har store problemer etter et minutt eller to. når vi har vært på butikken nedi dalen, kan jeg bære 4 fulle tunge poser og prate som jeg fikk penger for det, likevel må vi ha flere stopp for at hun er så annpusten og sliten at hun omtrent faller sammen...

men høres ut som ts sitt problem kan være skoene ja, kansje passform rundt vristen? eller at hun trenger en sko med annen bredde...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest alille

Nei, de er ikke det. Det er bare det at når jeg beveger føttene med så fort med så mye trykk, så kjenner jeg det så altfor godt tristbla:

Du trør ikke for fort da? Det er ikke meningen at man skal "jogge" på en ellipsemaskin, man skal ha litt motstand slik at man blir sliten og andpusten uten å måtte spurte.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...