Gå til innhold

Får man mindre mage av spinning?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Min mann har fått litt mage og har nå begynt med spinning. Tror dere det hjelper til med å bli kvitt magen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det tror jeg. Spinning trener opp store muskelgrupper (i bena), og mer muskler fører til økt forbrenning som fører til at magen kan bli mindre...

Men det er viktig å også trene opp styrken i mage/rygg i tillegg. Dessuten merker du fort stor forskjell i styrke ben vs armer hvis du trener mye spinning og svært lite annet...

Skrevet

Du forbrenner masse deilig fett - det forsvinner fra fettlagrene, pupper, rompe og mage.

Skrevet
Min mann har fått litt mage og har nå begynt med spinning. Tror dere det hjelper til med å bli kvitt magen?

Hvor gammel er han? Og hvor mye mage har han?

Veldig mye kondisjonstrening er gørrkjedelig. Spinning er veldig fint sånn. Man får litt mer motivasjon av musikken, instruktøren og folkene rundt seg..... ja også damerumpene i sykkelshorts da :hoho: Det er meget lett å presse seg skikkelig så dersom han liker det og ikke spiser for mye så kommer det sikkert til å hjelpe.

Litt av problemet med mannekroppen er at på et tidspunkt ved ca 30 så virker det som man må jobbe mye mer og spise mye sunnere for å holde vekten og den siste pondusen er nærmest umulig å få helt bort. :ler: Men men..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...