Gå til innhold

Hjelp til selvhjelp

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er en ganske sær person. Klarer ikke å se andres side av saken, bare min/ meg/ mitt.

Etter et års tid hos psykolog fikk jeg beskjed om at h'n ikke kunne gjøre mer for meg, og at resten var opp til meg. Men jeg synes ikke at jeg lærte så mye hos psykologen. Ønsker å lese selvhjelpsbøker for å lære hvordan jeg kan forstå andres side av saken.

Noen som har tips?

Videoannonse
Annonse
Gjest susan
Skrevet

Hei!

Hva mener du med å forstå andres side av saken? Er det det at du ikke klarer sette deg inn i andres situasjon, eller det at du ikke vil? Det fins veldig mange gode bøker der ute, men det kommer an på hva du er ute etter.. Forstår du deg selv? Er dette problemet noe som fører til at du har vanskelig for å danne relasjoner? Fra ditt synspunkt, hvor ligger problemet?

Skrevet

Jeg føler vel egentlig ikke selv at jeg har noe problem. Men andre sier ofte at jeg ikke forstår dem. Psykologen var uenig i det.

Gjest susan
Skrevet

Vel... Hvis hverken du eller psykologen syns dette er et problem så blir det vanskelig å anbefale en bok til deg.. Var dette grunnen til at du begynte hos psykolog i utgangspunktet? Er dette noe som plager deg i større grad?

Det er forskjell på å forstå folk, og det å forstå folk men ikke være enig, kan disse "andre" mistolke dette?

Gjest susan
Skrevet

En bok om mentalisering, som kanskje kan være til hjelp. Ser ut til at den skal kunne dekke feltet du spør etter.. :) Den skal jaggu jeg også investere i!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...