Gå til innhold

Drøyeste tall ever

Fremhevede innlegg

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

og til ettertanke for jenter som har/har hatt sex med bifile menn - eller folk de ikke vet noe om.

Hvorfor nekter folk å teste seg, det være seg mann eller kvinne. Skulle tro alle hadde et ønske om å være trygg.

http://www.dagensmedisin.no/nyheter/bekymret-for-ubeskyttet-sex/

Ettersom HIV viruset sprer seg i Norges land - også blant hetrofile. Er det virkelig noe problem å be om en HIV test ( gjensidig ) før man har ubeskyttet sex- enten man er hetro eller homo. Er da bedre å teste seg noen ganger for mye enn for lite.

Jeg er hetro - og har aldri testet meg for HIV. Men jeg føler meg trygg på at jeg ikke har det. Forde jeg alltid har beskyttet meg med kondom, og kunn hatt ubeskyttet sex med de som jeg har hatt et langvarig og seriøst forhold med. Om en tilfeldig ny kjæreste ønsket at vi begge to skulle tatt en HIV test før vi hadde ubeskytta sex. Så hadde jeg bare synts han var ansvarsfull og fornuftig. Ville vell ønsket selv også å vite at HAN var frisk. Ettersom jeg er nokså sikker på at jeg er det. HIV er virkelig ikke noe jeg ønsker å få. Vil gjøre alt jeg kan for å unngå å føle at jeg er i risiko sonen for det.ALLE burde vell teste seg. Også hetrofile ?

Skrevet

Mennene som har homosex uten kondom ber jo om å få HIV. Kanskje de har et dødsønske.

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok mer at de mennene er så sinnsykt kåte på andre menn at det går litt fort i svingene. Ofte skjer det i parker, skogholt (sognsvann) etc.De blir helt totalt ville av å klå på hverandre og endelig få lov til å homse med en villig mann.

Skrevet

Ettersom HIV viruset sprer seg i Norges land - også blant hetrofile. Er det virkelig noe problem å be om en HIV test ( gjensidig ) før man har ubeskyttet sex- enten man er hetro eller homo. Er da bedre å teste seg noen ganger for mye enn for lite.

Jeg er hetro - og har aldri testet meg for HIV. Men jeg føler meg trygg på at jeg ikke har det. Forde jeg alltid har beskyttet meg med kondom, og kunn hatt ubeskyttet sex med de som jeg har hatt et langvarig og seriøst forhold med. Om en tilfeldig ny kjæreste ønsket at vi begge to skulle tatt en HIV test før vi hadde ubeskytta sex. Så hadde jeg bare synts han var ansvarsfull og fornuftig. Ville vell ønsket selv også å vite at HAN var frisk. Ettersom jeg er nokså sikker på at jeg er det. HIV er virkelig ikke noe jeg ønsker å få. Vil gjøre alt jeg kan for å unngå å føle at jeg er i risiko sonen for det.ALLE burde vell teste seg. Også hetrofile ?

Jaja, alle burde absolutt det! Skjønner ikke hvorfor det er så vanskelig. Spes siden en i realliteten har 0 peil på om man har det/ikke, dersom man ikke har testet seg. Kan jo gå 10 år uten symptomer.

Ekspertene frykter jo at hiv skal få like fotfeste i hetrofile miljøer som i homofile miljøer, blant annet pga manglende testing, mye ubeskyttet sex, samt at økt andel bifile menn kan virke som en inngangsport for hiv til hetro miljøer.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg ønsket å teste meg for alt når jeg allikevel skulle teste meg for klamydia for noen år siden. Men dette fikk jeg ikke lov til. Jeg var visstnok ikke i faresonen fordi jeg ikke var homofil mann eller hadde hatt sex med en mann som hadde hatt sex med andre menn.

Har spurt flere ganger, men får fortsatt ikke teste meg. Er det noen som vet reglene for dette??

Skrevet

Jeg ønsket å teste meg for alt når jeg allikevel skulle teste meg for klamydia for noen år siden. Men dette fikk jeg ikke lov til. Jeg var visstnok ikke i faresonen fordi jeg ikke var homofil mann eller hadde hatt sex med en mann som hadde hatt sex med andre menn.

Har spurt flere ganger, men får fortsatt ikke teste meg. Er det noen som vet reglene for dette??

Alle har KRAV på å få ta en hiv test (du trenger ikke oppgi noen grunn til hvorfor). Det er dessverre en god del leger som bryter mot egne retningslinjer og har en svært uansvarlig praksis på dette området.

Hvorfor tror du lissom at du hadde BLITT hiv testet skulle du bli blodgiver? Jo, fordi at selv om du ikke er homofil kan du jo f.eks. ha hatt en jentekjæreste som tidligere hadde en x som var bifil/fikk det på en Ons i tyrkia osv osv.

Patetisk at en lege ikke skjønner såpass. Samme som noen leger sier "har du ikke klamydia engang, bør du ikke testes for noe mer"..Nei, for det er jo umulig at karen/dama du har hatt sex med har blitt testet og behandlet for klamydia, men aldri noen gang har tatt en hiv test (og derav går rundt med det uten å vite det).

Bytt lege, eller sett han/henne skikkelig på plass i alle fall. Sånt burde vært rapportert til de som har med autorisasjoner å gjøre.

Gjest Maruwan
Skrevet

Det som holder meg igjen fra å teste meg er den fordømte kutipsen som de trykker opp i urinrøyret. Har angst for å putte ting inn der.

Men dersom jeg noen gang er på vei inn i et seriøst forhold igjen, et som innebærer sex uten kondom, så skal jeg nok teste meg først allikevel.

Skrevet

Det som holder meg igjen fra å teste meg er den fordømte kutipsen som de trykker opp i urinrøyret. Har angst for å putte ting inn der.

Men dersom jeg noen gang er på vei inn i et seriøst forhold igjen, et som innebærer sex uten kondom, så skal jeg nok teste meg først allikevel.

Det er over på 1 sekund da, så titter du en annen vei går det garantert bra.

Til nød kan du jo avgi en urinprøve istedet, så tester de bare den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...