MsMax Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Skaffet meg en kattunge i vinter,har 1 katt fra før(hannkatter begeg to) Denne nye katta virker som han er dødsforelska i MEG. Følger etter meg overalt,til og med inn i dusjen,om han ikek får være med står han og vræler som en besatt gjøk! Om jeg legger meg i senga så kommer han springende og legger seg ved siden av meg eller dytter seg inntill meg osv,føles som han er oppå meg konstant jo! Kan han være forelska?Haha. Neida,men tenker at han kanskje har separasjonsangst fra meg,er det mulig? Isåfall,er det greit eller burde jeg venne han av det? Hvordan gjør jeg det? Den andre katta er helt normal I skrivende stund ligger han oppå armen min hvr han kom og forlangte plass liksom.. 1
Gjest Doh Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Høres litt ut som min Kan aldri lukke igjen døra til badet, da blir det hyling på høyt nivå... Men han har faktisk blitt bedre da. Nå godtar han at han ikke får sove på samme rom som oss(eller, han hyler hvertfall ikke utafor døra lenger. Bare krafser på døra om vi ikke setter opp hindring). Men var ille da han var mindre(nå er han litt over 1,5 år). Han skal ikke ligge oppå meg hele tida lenger heller. Han har bare slutta av seg selv, men det tok et år
Gjest BettyBoop Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Skaffet meg en kattunge i vinter,har 1 katt fra før(hannkatter begeg to) Denne nye katta virker som han er dødsforelska i MEG. Følger etter meg overalt,til og med inn i dusjen,om han ikek får være med står han og vræler som en besatt gjøk! Om jeg legger meg i senga så kommer han springende og legger seg ved siden av meg eller dytter seg inntill meg osv,føles som han er oppå meg konstant jo! Kan han være forelska?Haha. Neida,men tenker at han kanskje har separasjonsangst fra meg,er det mulig? Isåfall,er det greit eller burde jeg venne han av det? Hvordan gjør jeg det? Den andre katta er helt normal I skrivende stund ligger han oppå armen min hvr han kom og forlangte plass liksom.. Han er nok bare "mammadalt"
Gjest Stronger Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Det kan hende han ble tatt for tidlig fra moren? "Kjenner" en katt som ble det, han er voksen i dag men dier på sofaputene.. hihi 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Kan du ikke bare kose deg med det da? Synes det høres kjempehyggelig ut jeg, har selv hatt sånne fine kattepersonligheter i hus, og det var stas. Så lenge du har flere, i motsetning til én som kunne følt seg ensom, så er det ingen "fare" mener jeg. Ser ingen grunn til å gjøre noe for å avvenne han. Hvis ikke du synes det er veldig pes og plagsomt da. Men da burde du vel egentlig hatt gullfisk istedet. 1
ninuska_ Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Min er veldig glad i å forfølge meg. Om det er fem stk som sover i leiligheten, da sover han oppå meg. Nå har han blitt litt bedre for han rusler rundt i leiligheten og sovner på ulike steder uten å være innom rommet. Men hvis han ikke har sett meg en hel dag, og jeg går på toalettet før jeg hilser nok (les: 30-45 min) da hyler han. Ellers blir jeg fotfølgt rundt om jeg bare skal stå opp og hente meg et glass vann. Hit og dit. Syns det er hyggelig! Kattemoren ble påkjørt av bil da pusekattene var kun 2 uker gamle. Og han dier litt på et pledd jeg har. Han har gitt seg veldig med dette, før var det nesten panikk om han ikke fikk vært med teppet, mens nå virker det mer som kos innimellom. Det morsomme er at jeg har fire pledd av samme sort, og han nekter å die på de hvite, kun de brune Endret 7. mars 2012 av ninuska_
MsMax Skrevet 8. mars 2012 Forfatter #7 Skrevet 8. mars 2012 Det er såklart veldig koselig da Men er ikke vant med katter som oppfører seg sånn så var vel litt urolig osv for om dette er normalt Han vil egentlig ikke være ute helelr,en han blir med meg ut når jeg røyker så sitter han ved siden av meg på trappa etc HU jeg fikk han fra sa han var 12 uker når jeg fikk han,men jeg syntes han så veldig liten ut,ikke mer enn 9-10 uker kanskje på utseende,så driver han og dier på den andre hannkatta :O Ligger der og patter mens den voksne katta bare ligger rett ut og koser seg.. Blir gal av det jeg,store katta får jo sår rundt pattene sine av det!
Perelandra Skrevet 8. mars 2012 #8 Skrevet 8. mars 2012 Sånn var min katt også da han var kattunge og i de første årene. Nå er han gammel og mye roligere. Han ville også helst være med på badet og kunne til og med sette seg på kanten av badekaret mens jeg lå oppi. Han var også fæl til å gå i beina på meg, og en gang snubla jeg så jeg falt. Pus pilte under sofaen og ble liggende der lenge. Jeg var livredd for at jeg hadde skadd han, og fantaserte om fryktelige skader. Etter ei stund kom han fram og heldigvis var alt som før. Du har nok fått en skikkelig mammadalt i hus DatAss. Det er jo mye triveligere med en katt som vil ha tett med mennesker enn når de er skeptiske eller redde. Kos deg med pusen din!
AnonymBruker Skrevet 10. mars 2012 #9 Skrevet 10. mars 2012 litt innbilsk? som om katter blir forelsket i eierne sine 1
Gjest BettyBoop Skrevet 10. mars 2012 #10 Skrevet 10. mars 2012 litt innbilsk? som om katter blir forelsket i eierne sine Trodde ikke dyr hadde evne til å forelske seg generelt
Wonderbitch Skrevet 10. mars 2012 #11 Skrevet 10. mars 2012 Hahaha så søtt! Men tror nok du er litt innbilsk TS Var en løskatt(unge) her før som var sånn.. Var helt desperat etter kos og oppmerksomhet.. Han fulgte etter meg overalt og forlangte kos 24/7.. Nå bor han heldigvis hos en familie på 6, så det er alltid noen som koser med han hehe.. Hvis de sitter i sofaen og ser på film flytter han seg bare bortover fangene etterhvert som han "sliter de ut" Aldri møtt en så kosete katt før! Flytter man hånden vekk fra han for å svare på melding el. flytter han seg umiddelbart opp på fanget eller noe slik at kontakten "opprettholdes".. 1
Gjest Lille-pus Skrevet 10. mars 2012 #12 Skrevet 10. mars 2012 (endret) En katt som finner 'sitt' menneske vil elske det mennesket på en katts vis Den som har møtt en katt hvis 'elskede' har dødd fra katten vil vite hva jeg snakker om. Det er en katt som leter.... igjen og igjen og igjen etter mennsket sitt. Det er en katt som spiser lite.. en katt som sover mye, en katt som du ser håpet blinker i øynene til når døren åpnes, og som du ser håpet slukkes i øynene til når det ikke var kattens eget menneske som kom inn i rommet Et menneske som har alt den katten liker, et menneske som katten føler seg mer enn bare komfortabel samen med vil forbindeles med alt som er varmt, trygt, godt og komfortabelt. Alt det som akkurat den katten liker. Å bytte det utvalgte mennesket med et annet menneske vil bli som å sette inn en helt ok 'hotellvert', - intet mer. Så i min verden er det ikke tvil om at en katt elsker sitt menneske i like stor grad som mennesket elsker 'sin' katt. Man må antageligvis ha møtt den riktige katten for å til fulle forstå dette.... Endret 10. mars 2012 av Lille-pus 3
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2012 #13 Skrevet 11. mars 2012 En katt som finner 'sitt' menneske vil elske det mennesket på en katts vis Den som har møtt en katt hvis 'elskede' har dødd fra katten vil vite hva jeg snakker om. Det er en katt som leter.... igjen og igjen og igjen etter mennsket sitt. Det er en katt som spiser lite.. en katt som sover mye, en katt som du ser håpet blinker i øynene til når døren åpnes, og som du ser håpet slukkes i øynene til når det ikke var kattens eget menneske som kom inn i rommet Et menneske som har alt den katten liker, et menneske som katten føler seg mer enn bare komfortabel samen med vil forbindeles med alt som er varmt, trygt, godt og komfortabelt. Alt det som akkurat den katten liker. Å bytte det utvalgte mennesket med et annet menneske vil bli som å sette inn en helt ok 'hotellvert', - intet mer. Så i min verden er det ikke tvil om at en katt elsker sitt menneske i like stor grad som mennesket elsker 'sin' katt. Man må antageligvis ha møtt den riktige katten for å til fulle forstå dette.... Ååå ble litt rørt jeg nå.
Luka Skrevet 11. mars 2012 #14 Skrevet 11. mars 2012 Slik er katten min også. Når han sover begynner han til og med å mjaue etter meg i søvne Han våkner mjauende opp og kommer løpende mot meg. Nå ligger han å maler intenst bare fordi jeg kastet et blikk mot han. Han er syv år og har roet seg litt når han ble eldre. Han var jo verre da han var kattunge.
bobbi Skrevet 11. mars 2012 #15 Skrevet 11. mars 2012 Våre katter er noen ordentlige "mamma dalter" De koser gjerne med far i huset også, men hver gang de koser med meg, skal de gni seg opp i ansiktet mitt og være skikkelig intense - syns det er koselig
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2012 #16 Skrevet 11. mars 2012 Våre katter er noen ordentlige "mamma dalter" De koser gjerne med far i huset også, men hver gang de koser med meg, skal de gni seg opp i ansiktet mitt og være skikkelig intense - syns det er koselig Hadde en nabokatt før som kom på besøk. Den holdt og på sånn med meg selv om den ikke var min katt engang. Holdt på å bli sprø jeg da men hehe. 1
bobbi Skrevet 11. mars 2012 #17 Skrevet 11. mars 2012 He he, enkelte katter er sikkert bare sånn - som nå feks, ikke så lett å skrive med en stykk katt oppå armene mine ....kanskje de vokser det av seg :gjeiper:
Gjest BettyBoop Skrevet 11. mars 2012 #18 Skrevet 11. mars 2012 He he, enkelte katter er sikkert bare sånn - som nå feks, ikke så lett å skrive med en stykk katt oppå armene mine ....kanskje de vokser det av seg :gjeiper: doubt it hehe, den katta jeg snakker om var ihvertfall voksen.
Gjest Lille-pus Skrevet 11. mars 2012 #19 Skrevet 11. mars 2012 Nei, en katt som elsker deg slutter ikke med det når det blir eldre Om en katt elsker deg vet du først når katten har blitt voksen. Trust me, I know Alle mine katter, - uten en, har vært voksne da vi møttes 1
bobbi Skrevet 11. mars 2012 #20 Skrevet 11. mars 2012 Nei, en katt som elsker deg slutter ikke med det når det blir eldre Om en katt elsker deg vet du først når katten har blitt voksen. Trust me, I know Alle mine katter, - uten en, har vært voksne da vi møttes Nei, de gjør kanskje ikke det Den eldste er snart to år nå, og de to tidligere kattene jeg har hatt har oppført seg litt på samme måte
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå