sommermor Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Jeg irriterer meg over kinotilbudet til barn som ikke kan se 3D filmer.Det blir så få filmer å velge blant,synes jeg. Min datter har synsproblemer og kan derfor ikke se filmer i det formatet.Jeg har ikke prøvd,men har ikke lyst til å kjøpe dyre billetter også måtte gå på grunn av problemer. Når hun er +5 fra før,pluss andre øyeproblemer så er det vel ikke vits i å prøve 3D briller. Eller vet dere om de kan brukes over vanlige briller? Hun er 8,5 år gammel,og synes egentlig at de fleste filmer er skumle.Favorittfilmen er "Til siste hinder". Vi bor på nordvestlandet.
Brukernavn Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Min erfaring er at alle filmene her vises i både 2D og 3D. Gjør det ikke det hos dere? 3D-brillene kan vel for øvrig brukes utenpå vanlige briller, men om hun synes de fleste filmer er skumle anbefaler jeg ikke 3D. Datteren min er ikke noe glad i 3D fordi hun synes det er skummelt, så vi velger alltid 2D-fremvisningen når vi drar på kino.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Jeg hater 3D fordi det for meg, som er migrenerammet og sliter bittelitt med synet, forverrer det skikkelig. Jeg blir så sliten i øynene, og alle jeg kjenner som er brillebrukere, takler dårlig å se filmer i 3D, det sliter veldig på synet i fokus..
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Jeg er en dippedutt-frelst ung kar som hadde commodore 64 som liten. Har alt mulig rart av duppeditter. Men aldri vært noen fan av 3D-formatet. Jeg synes vanlig TV og kino holder for min del. Ikke spør meg om hvorfor, jeg liker bare ikke 3D. Men så er det nå en gang slik at bransjen tjener penger på at folk kjøper nytt og kjøper nytt og kjøper nytt. Så de vil ha oss over på 3D, jo før jo bedre. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 3D-brillene er vel ikke dyre? Men skjønner uansett at du irriterer deg over det. Jeg bruker briller selv, og klarer ikke bruke linser. Da blir det fort problematisk.
Satellites Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.8023042
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/troms_og_finnmark/1.8023042 Lese HELE artikkelen først kanskje? Det var bare ett spørsmål om tid før skjelingen kom frem, den er ikke forårsaket av 3d. Jeg skjeler og bruker briller for å korrigere dette, nærsynthet og skjeive hornhinner. Og det eneste som plager meg med 3d er at 3d- brillene ikke sitter ordentlig pga brillene. Teip er en grei oppfinnelse da.
Calypso Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Jeg er litt sånn at jeg tenker at hvis folk vil oppleve 3D så kan de vel bare se ut vinduet... gratis til og med. 1
hmmz Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 det er vel bare polariserte glass vridd 90 grader på hverandre. Dette får du kjøpt som overheng til briller, og vil du ha 2d så bruker du to glass med samme vridning
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå