kubrak Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 'If you look at the studies into paternity, even conservative figures show that between eight and 15 per cent of children haven't been fathered by the man who thinks he's the biological parent. Fyyy flaaate. Det er jo enorme tall. På tide å innføre påbudt DNA-test kanskje? Og man skulle jo med det tro at bortimot alle kvinner er utro, når 8-15% faktisk makter å få unger med noen andre, for så å lyve om det.
kubrak Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #2 Skrevet 7. mars 2012 det er forresten statistisk sett 8-15% sjans for at faren din, ikke er faren din. Tygg på den du.
KaDust Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 Faren min må være faren min. Broren min og jeg er farlig like, vi har mange mange like trekk og alle ser lett at vi er søsken. Vi har ikke samme mor, men samme far. Dessuten ligner jeg mer på pappa enn mamma anyways.
Eudyptula Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Obligatorisk DNA-test kunne faktisk vært interessant! Nå aner jeg ikke hva en slik test koster, og det er ikke noe jeg egentlig synes det offentlige budsjettet skal belastes ytterligere for.
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Hvor har du tallene fra? Mener å huske at tallet var nærmere 1% i land som kan sammenlignes med Norge kulturelt. (Undersøkelsen var fra Sveits om jeg ikke husker feil). Vi har ikke sikre tall fra Norge. En kan ikke uten videre generalisere tall fra f.eks. USA, da det er helt andre kulturelle og sosiale tilstander der. 4
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Eh ... Kilden din er hva da? Dette er ikke undersøkt i Norge, men hervil du se at en sveitsisk studie fra 2006 konkluderer med at omtrent 1 % av alle barn har "feil far". 3
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 det er forresten statistisk sett 8-15% sjans for at faren din, ikke er faren din. Tygg på den du. Nå er jeg så heldig at jeg vet at jeg er adoptert da 3
frøkna Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 obligatoriske dna test? de som er usikre kan vel teste om de vil. er vel mange som helst ikke vil vite uansett. Jeg er ikke i tvil om hvem som er faren min. vi ligner. 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 det er forresten statistisk sett 8-15% sjans for at faren din, ikke er faren din. Tygg på den du. Var det bare jeg som leste det der som direkte retta mot meg selv, og som en indirekte fornærmelse mot mora mi? haha 5
Titti72 Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Sist gang jeg leste om dette, så gjaldt statistikken av de som tok DNA test. Og de er jo i utgangspunktet i tvil. Det er bare en liten del av de barna som fødes hvert år her i landet. 6
Fysikeren Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 Hvor mange av dem som ikke tror de er fedre, er det a? 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 Har aldri truffet faren min jeg, han stakk av rimelig fort. La meg til på FACEBOOK etter 24 år. Kul type! 7
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 obligatoriske dna test? de som er usikre kan vel teste om de vil. er vel mange som helst ikke vil vite uansett. Jeg er ikke i tvil om hvem som er faren min. vi ligner. Det er ingenting som er sikkert bare fordi man ligner på hverandre. En annen rar ting, er da at jeg har fått høre gjennom alle år at jeg er såååå lik på min far, og såååå lik på fettrene mine. Det er bare det at det er min stefar, og fettrene er ungene til broren hans 1
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Faren min må være faren min. Broren min og jeg er farlig like, vi har mange mange like trekk og alle ser lett at vi er søsken. Vi har ikke samme mor, men samme far. Dessuten ligner jeg mer på pappa enn mamma anyways. Kjenner en som er veldig lik sin far,men han er ikke biofar. har du hørt om ektefeller som blir lik hverandre etter mange års ekteskap? ja det er mange mødre som også ikke vet at ektemann er far til barnet. Ofte blir dette oppdaget om barnet blir sykt, og tenger prøver fra far og mor. Ikke dermed sagt at mødrene har løyet om dette,men de har vært i god tro-Også far. Jeg hadde en tråd om dette temaet for ca 1-2 år siden. Skrev det etter en artikkel fra Rikshospitalet jeg leste. Da fikk jeg så hatten passet av mange her inne,den måtte jeg dra lenger enn langt med..... 2
KaDust Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Kjenner en som er veldig lik sin far,men han er ikke biofar. har du hørt om ektefeller som blir lik hverandre etter mange års ekteskap? ja det er mange mødre som også ikke vet at ektemann er far til barnet. Ofte blir dette oppdaget om barnet blir sykt, og tenger prøver fra far og mor. Ikke dermed sagt at mødrene har løyet om dette,men de har vært i god tro-Også far. Jeg hadde en tråd om dette temaet for ca 1-2 år siden. Skrev det etter en artikkel fra Rikshospitalet jeg leste. Da fikk jeg så hatten passet av mange her inne,den måtte jeg dra lenger enn langt med..... Moren og faren min har ikke vært sammen siden jeg var 2 år gammel, jeg har sett pappa sjeldent og broren min rømte når jeg var 5 år. Så de kan ikke ha blitt like hverandre etter mange års ekteskap, de var heller aldri gift. Forresten, babybilder av meg og babybilder av farfaren min går ikke an å skilles fra hverandre. Vi ser HELT like ut. Er det fortsatt en tilfeldighet? Uansett bryr jeg meg lite. Pappa er pappa uansett, og jeg veit jo at mamma er billig og løs.
Gjest Gjest Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Sist gang jeg leste om dette, så gjaldt statistikken av de som tok DNA test. Og de er jo i utgangspunktet i tvil. Det er bare en liten del av de barna som fødes hvert år her i landet. Denne statiskstikken du refferer til er 25-30 prosent ikke far. http://www.dagbladet.no/dinside/2005/01/21/420977.html http://www.dnatest.no/
kubrak Skrevet 7. mars 2012 Forfatter #17 Skrevet 7. mars 2012 obligatoriske dna test? de som er usikre kan vel teste om de vil. er vel mange som helst ikke vil vite uansett. Jeg er ikke i tvil om hvem som er faren min. vi ligner. Ønsker faren å teste seg, blir jo mora rasende. Nå har jeg også hørt at flere barn har dødd pga at den såkalte "faren" hadde feil blodtype elns. Samtidig tenker jeg at det at faren og barna med 100% sikkerhet vet hvem faren er kan være et gode i seg selv. Da slipper man "Mother's baby, father's maybe".
Gjest "gjest" Skrevet 7. mars 2012 #18 Skrevet 7. mars 2012 Ønsker faren å teste seg, blir jo mora rasende. Nå har jeg også hørt at flere barn har dødd pga at den såkalte "faren" hadde feil blodtype elns. Samtidig tenker jeg at det at faren og barna med 100% sikkerhet vet hvem faren er kan være et gode i seg selv. Da slipper man "Mother's baby, father's maybe". Kilder, takk. -------------- Ellers da så finnes det ikke en slik undersøkelse gjort i Norge, så TS er useriøs, urimelig og fornærmer sin egen mor ved det her.
Gjest anonym Skrevet 8. mars 2012 #19 Skrevet 8. mars 2012 DNAtest burde vært noe som ble tatt automatisk ved fødsel Da hadde vi sluppet slike diskusjoner, og ingen ble lurte , hverken far eller barn. Jeg kjenner en gutt som trodde pappa var pappa frem til han var nesten myndig....gutten sliter nå..."hvem er jeg ? " spørsmålet dukker opp hele tiden Mora nekter å fortelle hvem faren er ... "Det orker jeg ikke tenke på" som hun sier ..., mens hun til gutten det gjelder sier " Det vet jeg ikke..." 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #20 Skrevet 8. mars 2012 Ønsker faren å teste seg, blir jo mora rasende. Nå har jeg også hørt at flere barn har dødd pga at den såkalte "faren" hadde feil blodtype elns. Samtidig tenker jeg at det at faren og barna med 100% sikkerhet vet hvem faren er kan være et gode i seg selv. Da slipper man "Mother's baby, father's maybe". Hva mener du med dette? Mor blir testet for blodtype i svangerskapet. Har hun rhesus minus blir det oftere kontroller. Barnet blir alltid testet etter fødsel. Barnet dør ikke pga en annen blodtype. Her tror jeg du har hørt feil eller blander sammen. Om far er i tvil om farskapet så kan han jo be om en DNA test, ikke verre enn det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå