Gå til innhold

Høye hæler.


MsMax

Anbefalte innlegg

Hvor høye hæler kan du gå med?

Nå snakker jeg ikke om på et selskap hvor man for det meste står i ro,eller sitter ved bordet,men f.eks. en tur på byen med jentene,på shopping osv?

PÅ alle nettbutikker jeg ser på så er 90% av alle skoene 10 cm eller høyere,jeg klarer ikke å gå normalt om jeg overstiger 8 cm..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

13 cm er min smertegrense for spaserturer, tror jeg. Har heels på opptil 15 cm, men de har som regel platå på 2 cm, så de fleste er da altså 13 cm.

Er det lettere for deg ok skoene har litt platå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såklart om skoen har et platå så blir jo da skoene høyere,men jeg tenker på cm fra der foten er til der hælen er :) Kunne gått med 15 cm hæler jeg også om platået hadde vært 6 cm :P

Jeg klarer bare ikke høyere for føles som jeg sjangler så mye da,og går rart liksom :P

Skulle ønske jeg klarte hvertfall 12 cm for da hadde jeg kunne kjøpt sååå mange fler sko :P

Alle sko jeg liker har for mye hæl :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ser helt dum ut hvis jeg prøver å gå med for høye hæler... Blir liksom ikke rett i knærna, og ser ut som en kråke :gjeiper:

Tror grensen min går rundt 8 cm, etter det blir det morsomt å se på :fnise:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Tigress

8cm, det kan eg gå ganske lenge med, men eg får vondt i beina til slutt. Det høgaste eg har er vel 11cm, trur eg, eg kan ikkje ha høgare hælar for då blir vrista pressa så langt fram at eg må bruke kreftar på å halde foten stabil. Eg har små føter, om de skulle lure.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trasket rundt i et bryllup i 15 timer i fjor sommer med hæler som var 10 cm, og det gikk veldig fint den dagen :) Dagen etter derimot..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dagen etter derimot..

Åh,kjenner igjen den.. Var forlover i bryllup så tok på meg skoa som var 11 cm kl 9 på morgenen og fikk de ikke av før etter festen på kvelden sånn i 01 tiden :P

DET var smerte dagen etter,i anklene,ille vettu.. Måtte jo jobbe sånn for å klare å gå på de :( Gikk med muuusesteg hele dagen XD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror smertegrensa mi egentlig er på rundt 7 cm om man ikke regner med platåer.

Er uansett ikke så glad i høyhelte sko med platå ettersom jeg er høy fra før av.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8-10 cm er det jeg klarer å gå med over tid, alt over må enten være med platå eller det er for å sitte stille i.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror ikke jeg greier over 10 cm. Jeg har noen par på rundt 14 cm, men da er det 3-4 cm med platå foran.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Før hadde jeg aldri på meg sko under 8cm hæl, og ofte stiletthæler på 12-15cm lengde.

Nå tror jeg smertegrensa mi er maks 8cm. Tror dog grunnen til det er at jeg alltid gikk med korte støvletter som ga god støtte i ankelen, noe pumps ikke gir... Så hadde jeg hatt noen som var stramme i ankelen skal man ikke se bort ifra at jeg hadde greid langt over 10cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet ikke, da jeg aldri har prøvd, men jeg sliter nå med at jeg føler jeg blir så høy at jeg nesten blir lut i ryggen og da blir det vanskelig å gå på høye heler.

Derfor er min grense satt til 10 cm, men det er ikke fordi jeg ikke kan gå på høyere, men fordi jeg da blir så høy at det ikke lengre er behagelig (lut i ryggen).

Da er jeg nemlig 186 om jeg går på 10 cm hæl.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest juvelia

Hælen kan sikkert være 14 cm om platåen fremme er høy.. men kan aldri ha mer en 6 cm høydeforskjell fra tå til hælen,små føtter!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Solsmil

10 cm klarer jeg et par timer, men bruker sjelden høye hæler hvis jeg skal gå mye uansett. Kan gå høyere, men det liker jeg ikke å gå så mye i. Er ikke glad i å gå lenge i høye hæler uansett, så jeg styrer som oftest unna det hvis jeg skal gå mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Badabing

Kommer veldig an på hvor tynn hælen er. 10 cm går greit, men da får jeg skikkelig vondt i føttene når kvelden er omme, og jeg anser det som unødvendig å utsette seg selv for.

7 cm er greit, og trenger jo ikke noe høyere enn det siden jeg er 1.75 fra før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Er ikke sikker, tror de jeg har er 8cm. Men jeg overstiger det sjeldent siden jeg er så høy fra før, selvom jeg gjerne skulle hatt noen høyere hæler også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke det at jeg TRENGER å være høyere :)

Men alle sko jeg finenr som jeg liker er for høye,er så utrolig plagsomt å måtte sette fra seg drømmeskoa fordi de er 2 cm for høye liksom :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kommer som Badabing sier an på tykkelsen på hælen, og hvilket materiale de er i. Skoene jeg stort sett går med til daglig er 8 cm, men dette er tykke hæler i gummi. Jeg har også lignende par på 10-12 cm jeg fint greier å gå med over lang tid. Stiletthæler derimot, greier jeg sjeldent å gå lenge med av gangen så lenge de er over 8 cm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Levitate

Kan gå med ganske så høye, men er avhengig av at de har litt platå, om ikke mister jeg balansen. For eksempel 10 cm uten platå er uaktuelt, men om platået er på 2-3 cm er det null problem.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...