Gå til innhold

Mat -er dette nok?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Studerer hjemme, 3 ganger i uken, også trener jeg 1-3timer hver hverdag.

Utenom turene til butikken er jeg sjeldent ute, hverdagen min er veldig passiv.

_____________________________________________________________

Frokost 10.00:

En liten bolle med müsli og yoghurt, noen ganger med litt ferske bær, druer eller eplebiter.

Lunsj 15.00:

En stor bolle med isbergsalat/ kinakåll, 4ss mais, kikerter 2/4 av en boks, litt agurk, tunfisk 3/4 av en boks (i vann), litt paprika og sopp noen ganger.

Med pulverdressing (oliven og soltørket tomater)laget av 3ss olje og 3ss vann (bruker bare halvperten av dressingen)

1 glass tropisk juice

Trening 18.00-20.00

Middag

1 kyllingfilet/fiskefilet/svinefilet

Salat (noe av det samme som i lunnsjen)/ grønnsaker/ couscous / villris.

Ofte med en grovbaguette eller pitabrød.

Ganske stor porsjon.

2dl sjokolademelk.

(jeg drikker bare vann resten av dagen)

_________________________________________________________

Hvordan ser dette ut? Dette er veldig standard egentlig, jeg endrer sjeldent disse måltidene.

Jeg føler meg ikke sliten på trening med dette, og de dagene jeg ikke har skole dropper jeg ofte frokost...

Er det noe jeg bør supplere med?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest *Maja*

Jeg synes det ser litt lite og magert ut; savner litt mer fett og proteiner. Hva med litt egg, avocado og valnøtter i salaten og minst 200 gram med protein til middagen? (En kyllingfilet er som oftest 100-140 gram)

Ville også kjørt på med noe frukt rett før trening.

Hva trener du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ts her.

Takk for svar : :Nikke:

Noen ganger blir det gjerne ett egg til frokost, men avocado og valnøtter kan jeg jo begynne med.

Jeg er så fryktelig enveiskjørt og syns det er vanskelig å spise mer enn dette faktisk, men jeg kan jo steke opp 2 fileter og spise det jeg orker? Eller kan jeg f.eks steke et egg eller eggerøre å ha ved siden av?

Forskjellig kondisjon og noe styrke, men mest kondisjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest *Maja*

Ts her.

Takk for svar : :Nikke:

Noen ganger blir det gjerne ett egg til frokost, men avocado og valnøtter kan jeg jo begynne med.

Jeg er så fryktelig enveiskjørt og syns det er vanskelig å spise mer enn dette faktisk, men jeg kan jo steke opp 2 fileter og spise det jeg orker? Eller kan jeg f.eks steke et egg eller eggerøre å ha ved siden av?

Forskjellig kondisjon og noe styrke, men mest kondisjon.

Ja, du må ikke spise de 200 grammene med bare kyllingfilet, men som du sa; litt egg eller noe annet ved siden av :)

Har irritabel tarm så vet hvordan det er å sette seg litt fast i matveien, og det er ingenting i veien med kostholdet ditt, ville bare supplert med litt mer fett og proteiner :)

Om du er som meg som løper mye(løper ca. 5 mil i uka) så trengs det gode næringskilder slik at du beholder muskelmasse og ikke blir for mager.

:jepp:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...