Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Har fennikel og vårløk som bør brukes opp snart, men mangler inspirasjon til dagens middag. Noen som har tips eller oppskrifter å dele? Det må ikke være kjøtt eller kjøttkraft i maten.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fisk og fenikkel er en klassisk kombinasjon. Hva med å pakke fisken i folie og bake den sammen med vårløk og fenikkel i ovnen?

Eventuelt lag en salat av fenikkel og vårløk og server sammen med stekt fisk? Dressing av sitron, olivenolje, salt og pepper.

Skrevet
Dette synes jeg er en knallgod oppskrift med vårløk. :)
AnonymBruker
Skrevet

Vårløk er rågodt i kyllingburgere!

Skrevet

Jeg ville lagd en wok!

Skrevet

Takk for mange gode tips. Vårløken har blitt brukt i den retten som Nilma linket til. Og det var veldig godt. Så får vi se hva fennikelen blir brukt til i morgen. Kanskje den får følge av noe fisk. :jepp:

Skrevet

Jeg syns det er godt å bare hakke fennikel i biter, og ha over god olivenolje, saltt, pepper og litt sitron. Veldig godt med fisk for eksempel :)

Skrevet

Litt mye jobb på en torsdag kanskje, men risotto med fennikel og sitron er kjempegodt! :jepp:

Gjest mari kontrari
Skrevet

Enten laksefilet i form sammen med fennikel, gulrot, hvitløk/løk og en skvett appelsinjuice eller saft fra appelsin eller sei med fennikel, tomat og spinat. Begge deler serveres med feks ris, couscous eller annet tilbehør du måtte ønske. Syns både tomat, gulrot og appelsin er smaker som går særlig godt med fennikel.

Skrevet

Fennikel og vårløk er ypperlig til fiskesuppe, og gjerne sammen med gulrøtter. Ser at du nå har brukt vårløken, men du også bruke fennikelen sammen med purre eller vanlig løk.

Hvis du skal lage fiskesuppe raskt, kan du bruke frossen fiskemix med biter av laks, torsk og sei.

Skrevet

Flere gode tips her. Tusen takk. :helen:

Har litt vårløk igjen. Og fennikelen skal brukes i dag. Ble ikke noe middag i går. Og fiskesuppe høres veldig fristende ut. Kanskje jeg skal prøve det ja. :sikle:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...