Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er skeptisk til videoen, hele konseptet faktisk. Men det som jeg synes er litt ekkelt er at jeg da har en følelse av at jeg da fremstår som kynisk og kald, omtrent som en egoistisk outsider som ikke bryr meg om små barn som lider. Slik er jeg naturligvis ikke, men slik videoen er vinklet så er man enten i mot eller så støtter man Kony, absurd som det måtte høres ut. Kanskje jeg bare har blitt for gammel til å henge med på slike hyper som oppstår på nettet hvor man skal redde verden ved å oppdatere facebookstatusen sin?

Akuratt sånn har jeg det og.

Dersom hele videoen og konseptet er reelt, støtter jeg de mer enn gjerne økonomisk og sosialt i jakten på Kony. Allikevel vil jeg ha mer kilder og flere vitner som nettopp bekrefter det videon formidller: at det selv i dag er slikt en gigantisk arme av kidnappede barn under Kony, og at å ta Kony vil utelukkende løse problemene med barnemishandling. Jeg vil ikke bli oppslukt i noe som er spredt via Facebook, for skal jeg først 'kjempe' for bedre vilkår for barn i Uganda, skal det være fordi jeg har satt man inn i situasjonen og sett omfattende fakta om hvordan virkeligheten er der nede.

Verden idag er så uhyggelig at man nesten må ha flersidig dokumentasjon for å kunne avgjøre om en grusom sak faktisk er i det omfang den blir presentert, for om ikke, finnes det alltid noe enda værre bekjempe et eller annet sted.

• Liker 2
Gjest Logar
Skrevet

Akuratt sånn har jeg det og.

Dersom hele videoen og konseptet er reelt, støtter jeg de mer enn gjerne økonomisk og sosialt i jakten på Kony. Allikevel vil jeg ha mer kilder og flere vitner som nettopp bekrefter det videon formidller: at det selv i dag er slikt en gigantisk arme av kidnappede barn under Kony, og at å ta Kony vil utelukkende løse problemene med barnemishandling. Jeg vil ikke bli oppslukt i noe som er spredt via Facebook, for skal jeg først 'kjempe' for bedre vilkår for barn i Uganda, skal det være fordi jeg har satt man inn i situasjonen og sett omfattende fakta om hvordan virkeligheten er der nede.

Verden idag er så uhyggelig at man nesten må ha flersidig dokumentasjon for å kunne avgjøre om en grusom sak faktisk er i det omfang den blir presentert, for om ikke, finnes det alltid noe enda værre bekjempe et eller annet sted.

Gjesp..

Her er en artikkel om hva denne organisasjonen ønsker å oppnå.

http://www.trueactivist.com/youth-movement-promotes-us-military-presence-in-central-africa/

Så årsaken til fokuset på Uganda og avdøde Kony:

http://www.digitaljournal.com/article/269940#ixzz1oYo3bzTi

En interessant studie..

http://www.oxfam.org.uk/resources/learning/landrights/downloads/impact_of_oil_discoveries_in_uganda.pdf

Hvor lenge har dere tenkt og fortsette å la dere bruke som nyttige idioter for globalistene og internasjonale kapitalkrefter? Finnes det absolutt ingen grense for dumskapen?

Gjest Anonym
Skrevet

...Og en organisjon som misbruker lidelsen til å få penger i egen lomme.

68% av pengene de mottok i 2011 gikk til datautstyr, lønninger osv - Og ikke til nødhjelp.

Skrevet

Flere emner om samme sak er flettet.

Phaedra,mod

Skrevet

Dette har pågått i over 20 år, og først NÅ begynner folk å reagere? Hvor lenge er dette populært da? En uke, en måned?

AnonymBruker
Skrevet

Dette har pågått i over 20 år, og først NÅ begynner folk å reagere? Hvor lenge er dette populært da? En uke, en måned?

Verden er alltid i utvikling xjennyx. Det er sosiale medier som er med på å dele denne informasjonen. Kansje det har slått deg at deg at internett ikke var det samme for 20 år siden?

Jeg forstår at det er mer enn den siden som filmen presenterer, men jeg håper at flere og flere reagerer slik at det vil bli mer fokus på fremtidig u-hjelp.

Skrevet

Verden er alltid i utvikling xjennyx. Det er sosiale medier som er med på å dele denne informasjonen. Kansje det har slått deg at deg at internett ikke var det samme for 20 år siden?

Jeg forstår at det er mer enn den siden som filmen presenterer, men jeg håper at flere og flere reagerer slik at det vil bli mer fokus på fremtidig u-hjelp.

Internett er faktisk ikke det eneste stedet man tilegner seg kunnskap om hva som foregår ute i verden. Ja, fint de i det minste reagerer nå, men er stygt redd at dette bare er en trend som med mye annet. Snart er alt glemt og ingen husker hvem Kony var eller hva han gjorde.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Internett er faktisk ikke det eneste stedet man tilegner seg kunnskap om hva som foregår ute i verden. Ja, fint de i det minste reagerer nå, men er stygt redd at dette bare er en trend som med mye annet. Snart er alt glemt og ingen husker hvem Kony var eller hva han gjorde.

Det er jo ikke poenget her at internett er den eneste kilden til kunnskap. Poenget er å nå folk, noe filmen gjør.

Jeg tviler på at alle plutselig glemmer dette. Det vil ihvertfall ikke jeg.

Hvem vet, kansje noe godt kommer ut av det? Det er også positivt at de andre sidene kommer frem ved denne saken, og at det diskuteres.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg så videoen, hadde ingen kunnskap om Joseph Kony eller InvisibleChildren fra før.. Leste kritikken mot organisasjonen, og valgte likevel å dele videoen på Facebook og kjøpe action kittet for å støtte dem.

Om det er sånn at kun 30% av pengene går direkte til nødhjelp, og resten på filmproduksjon , transport osv, så velger jeg likevel å støtte dem. Jeg ser på det som nødvendig å bruke endel av pengene på dette med filming osv, for hele aksjonen dreier seg jo om å få verdens oppmerksomhet rettet mot Joseph Kony. Det å la folk få kunnskap om det forferdelige som foregikk i 20 år, å få fengslet mannen som er ansvarlig for disse grusomme handlingene. Å få oppmerksomhet mot noe som for hele verden er ukjent, det koster penger.

Jeg støtter Invisible Children, både ved å dele vidoen der jeg kan og økonomisk. Det er valget jeg tok, som den naive 15årige ungdommen jeg er :rolleyes:

• Liker 1
Gjest Fortuna Xania
Skrevet

Ja,folk bryr seg om hele Kony saken fordi det er "in",suppehjerner.....arrester joseph kony,og hvordan har dere tenkt til å gjøre det?sende mange soldater inn for å ta han,for han har ikke tenkt til å overgi seg frivillig.Og problemet blir da: ta han,MEN de som "beskytter"han er jo barnesoldatene han har "tatt"!!....det vil si at for å ta Kony må de skyte barnesoldatene som jobber for ham,ser dere paradokset eller er dere blinde med vilje??? det er krig i irak,afghanistan,midtøsten,se på syria,hva som skjer der hver dag,diktatorer i asia og afrika,men det interesserer tydeligvis ikke folk,de vil bare være med på en "revolusjon"på facebook, a la klikke liker ang artikler om kony og legge ut bilder/videoer,også sette seg tilbake og føle at man har gjort "noe"for å gjøre verden et bedre sted.......patetisk!

vil dere gjøre noe,arbeid frivillig her i Norge og hjelp de som kommer fra krigsområder,bli fadder for en person i Afrika,gi et månedlig bidrar til en organisasjon dere kan stole på m.m DA gjør dere noe!Ikke ved å trykke "liker" på facebook...Jeg har i flere år jobbet som frivillig,prøver å leve i harmoni med jorda,kjøper ikke produkter fra selskaper hvor jeg VET de bruker barnearbeid/mishandler dyr osv(dvs de fleste "store"industrikjeder),og blir pissed når alle LIKSOM bryr seg fordi det er "bare så medmenneskelig da!asså hallo,det er kjempeviktig!!!!!!"vet ikke en dritt om situasjonen i Uganda eller noen andre land for den saks skyld,lever i en rosa boble og bryr seg om Kony saken KUN fordi det er "det store"i media per mars 2012.....fakers!!!

• Liker 5
Gjest Fortuna Xania
Skrevet

sorry for "sinna"innlegg,men lir lei av at folk "bryr"seg KUN fordi "alle andre"gjør det! Ja,i de fleste demoer mot krig og okkupasjon jeg har deltatt på så er det sjeldent mer enn 100 stykker,hvis vi er heldige,og omtrent 95 prosent av dem er selv fra det eventuelle landet....men vi kommer nok til å se masse "jeg-bryr-meg-liksom"folk delta på demoer mot Kony her i Norge,kun fordi det er IN,og det synes jeg er fake,patetisk og skammelig,å late som om man bryr seg kun fordi alle andre gjør det,99prosent av de som har lest om Kony vet ingenting om Uganda,Afrika eller resten av verden,tror dere Kony er et enkelttilfelle? Det finnes "Konyer"overalt,spesielt i Afrika,pluss filmen viser en side,de forteller ikke om hva regjeringen nede i Uganda(eller alle verdens land forøvrig)driver på med,korrupsjon,diktatur m.m....så hvis det er noen som skal angripe meg fordi de føler seg truffet av innlegget,ja...føler du deg truffet så har du vel en grunn til det.......men jeg håper jeg ser mange nye medlemmer i røde kors,norsk folkehjelp,sabona etc etter dette,og flere som bryr seg om "den 3.verden"men neppe....dette er en "internett revolusjon"som blir glemt innen en uke,og da går dere tilbake til de tomme livene deres fylt med frustrerte fruer,jersey shore og andre fordummende programmer...

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

sorry for "sinna"innlegg,men lir lei av at folk "bryr"seg KUN fordi "alle andre"gjør det! Ja,i de fleste demoer mot krig og okkupasjon jeg har deltatt på så er det sjeldent mer enn 100 stykker,hvis vi er heldige,og omtrent 95 prosent av dem er selv fra det eventuelle landet....men vi kommer nok til å se masse "jeg-bryr-meg-liksom"folk delta på demoer mot Kony her i Norge,kun fordi det er IN,og det synes jeg er fake,patetisk og skammelig,å late som om man bryr seg kun fordi alle andre gjør det,99prosent av de som har lest om Kony vet ingenting om Uganda,Afrika eller resten av verden,tror dere Kony er et enkelttilfelle? Det finnes "Konyer"overalt,spesielt i Afrika,pluss filmen viser en side,de forteller ikke om hva regjeringen nede i Uganda(eller alle verdens land forøvrig)driver på med,korrupsjon,diktatur m.m....så hvis det er noen som skal angripe meg fordi de føler seg truffet av innlegget,ja...føler du deg truffet så har du vel en grunn til det.......men jeg håper jeg ser mange nye medlemmer i røde kors,norsk folkehjelp,sabona etc etter dette,og flere som bryr seg om "den 3.verden"men neppe....dette er en "internett revolusjon"som blir glemt innen en uke,og da går dere tilbake til de tomme livene deres fylt med frustrerte fruer,jersey shore og andre fordummende programmer...

Du har sikkert plusset ditt eget innlegg.

Du er svært merkelig om du synes det er negativt at slike kampanjer kommer frem i lyset. Ja, det finnes flere enn en Kony, men det hadde jeg faktisk ikke tenkt på før jeg kom over denne tråden, takket være filmen på youtube. Det sier nok litt om meg, men takket være kony kampanjen så ble jeg faktisk mer opplyst. Værsegod om du vil hetse meg for dette.

Gjest fortuna xania
Skrevet

Jeg vet ikke hva plusse eget innlegg er,sorry.men nei,skal ikke hetse noen,bare finner det irriterende men barbier som hver dag ignorer faenskapet i verden,men som er såååååå med år det er noe som alle er med på,ja om 2 uker har de fleste glemt hele oppstyret,kan ikke folk i det minste være reale mot seg selv? slutt å lat som om dere bryr dere,dere er kun med på dette pga facebook og alle-andre-er-med,.....,

Gjest Gjest
Skrevet

Jeg så videoen, hadde ingen kunnskap om Joseph Kony eller InvisibleChildren fra før.. Leste kritikken mot organisasjonen, og valgte likevel å dele videoen på Facebook og kjøpe action kittet for å støtte dem.

Om det er sånn at kun 30% av pengene går direkte til nødhjelp, og resten på filmproduksjon , transport osv, så velger jeg likevel å støtte dem. Jeg ser på det som nødvendig å bruke endel av pengene på dette med filming osv, for hele aksjonen dreier seg jo om å få verdens oppmerksomhet rettet mot Joseph Kony. Det å la folk få kunnskap om det forferdelige som foregikk i 20 år, å få fengslet mannen som er ansvarlig for disse grusomme handlingene. Å få oppmerksomhet mot noe som for hele verden er ukjent, det koster penger.

Jeg støtter Invisible Children, både ved å dele vidoen der jeg kan og økonomisk. Det er valget jeg tok, som den naive 15årige ungdommen jeg er :rolleyes:

Skjønner du ikke at de bare bruker kony for å tjene penger? Kony har ikke vist livstegn på mange mange år og han har bare en gruppe på under 250 mennesker om han er i live i det hele tatt. Folkene bak Invisible children blir styrtrike på dette. De pengene de sender ut går til den ugandiske hæren som er mye farligere enn kony, så om du har donert penger så har du gjort mer skade enn godhet.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...