Gå til innhold

Joseph Kony


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Her er en annen dere kan dele. Transe kannibaler, general butt naked, general John Rambo, sinnsyke barnesoldater og ellers alt annet som hører hjemme i en skikkelig afrikansk borgerkrig.

http://www.youtube.com/watch?v=whGLJk-qagE

Joseph Kony er dusinvare. Det finnes titusener av ham der ute. Det interessante i denne sammenheng er at folk som ham alltid dukker opp fra absolutt ingenting, med tilsynelatende ubegrensede ressurser, i land med enorme naturressurser som det ellers er mangel på i verdensmarkedet. Med sine vanvittige barnesoldater river de staten i filler og etablerer totalt anarki slik at naturressurser og rikdommer kan frigjøres til det samme verdensmarked på uskyldige menneskers bekostning.

Å kjøpe et avlatsbrev slik TS foreslår vil hverken frelse sjelen eller løse noen som helst problemer!

hva er dette for en side? the vice guide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

mner du å si at afrikanerne er gale og kan skylde seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

mner du å si at afrikanerne er gale og kan skylde seg selv?

Jeg mener at det er den hvite manns historie i og utnytting av Afrika's ressurser som har vært delaktig å skape slike ville tilstander.

Det blir bare for dumt å si at de er gale og kan skylde seg selv. "Alle" vet jo at dette ikke stemmer.

Endret av Rebellina
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nikan bruker en kjent form for ansvarsfraskrivelse. "Det nytter ikke allikevel, så hvorfor skal jeg bry meg?"

Godt ikke alle er av samme kaliber, ikke sant dere?

:heks:

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Jeg mener at det er den hvite manns historie i og utnytting av Afrika's ressurser som har vært delaktig å skape slike ville tilstander.

Det blir bare for dumt å si at de er gale og kan skylde seg selv. "Alle" vet jo at dette ikke stemmer.

Den hvite mann?

Du er med andre ord en tilhenger av det kollektive ansvar og arvesynd basert på rasetilhørighet?

Hvilke andre raser der ute hefter det nedarvet skyld og skam for?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest

Nikan bruker en kjent form for ansvarsfraskrivelse. "Det nytter ikke allikevel, så hvorfor skal jeg bry meg?"

Godt ikke alle er av samme kaliber, ikke sant dere?

:heks:

Ja det er godt. Skal vi alle sammen gå sammen og erte Nikam? Du vet, sånn som vi gjorde med han med brillene på skolen?

Hvor gammel er du egentlig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den hvite mann?

Du er med andre ord en tilhenger av det kollektive ansvar og arvesynd basert på rasetilhørighet?

Hvilke andre raser der ute hefter det nedarvet skyld og skam for?

Var nok formulert litt dårlig. Men jeg er enig i det som ble sagt om at vesten har interesser i disse landene, og tror nok at en del av mentaliteten har vært å "la dem herje på, og drepe hverandre, så slipper vi å gjøre det."

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er godt. Skal vi alle sammen gå sammen og erte Nikam? Du vet, sånn som vi gjorde med han med brillene på skolen?

Hvor gammel er du egentlig?

Nei, jeg syns vi skal gå sammen om å bevisstgjøre dere begge, slik ts prøver på.

Og hva mener du om saken, forresten, siden det eneste du bidrar med er personangrep?

:heks:

Endret av Brunhilde
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest

Var nok formulert litt dårlig. Men jeg er enig i det som ble sagt om at vesten har interesser i disse landene, og tror nok at en del av mentaliteten har vært å "la dem herje på, og drepe hverandre, så slipper vi å gjøre det."

Da forstod jeg deg litt bedre.

At vesten har interesse i disse landene innebærer ingenting annet enn at de multinasjonale selskapene og globale kapitalinteresser akkurat for øyeblikket befinner seg i vesten. Det er en forholdsvis liten gruppe griske og kyniske individer som står bak disse tingene. I tillegg kommer en større gruppe opportunistiske nyttige idioter som kan trekke personlige fordeler av storstilt plyndring og mord. Den vanlige mannen i gata, dvs. 95% av befolkningen er ikke ansvarlig. Slik er det nå og slik har det alltid vært.

Grekerne og spanjolene har etterhvert forstått dette. Om ikke så lenge, når sulten river i tarmene og Norge er blitt som Uganda, så vil nordmannen også forstå. Inntil da er nordmannens tanker altfor opptatt med jakten på ting han/hun kan putte inn i en av sine kroppsåpninger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er vanskelig å være like positiv til denne kampanjen etter å ha lest dette innlegget her

http://visiblechildren.tumblr.com/post/18890947431/we-got-trouble

For all del, det er ikke uvanlig at det dukker opp kritikk av slike kampanjer. Det er standard. Det er vanskelig å vite hva som er bra eller ikke. Jeg har delt videoen på facebook, men ikke kjøpt pakken. Jeg tror det holder lenge å gjøre folk oppmerksomme på mannen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var nok formulert litt dårlig. Men jeg er enig i det som ble sagt om at vesten har interesser i disse landene, og tror nok at en del av mentaliteten har vært å "la dem herje på, og drepe hverandre, så slipper vi å gjøre det."

Nåja, en kan også legge veldig mye ansvar på Kina. En vetomakt som har som nasjonal strategi å kjøpe opp natur resurser i Afrika.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Kan jeg spørre hva poenget ditt er? Hva argumenterer du egentlig mot (og for), og hva mener du en heller skal gjøre og tenke? :)

Vi kan la være å sutre om de såkalte rettighetene til fyren når AFRICOM finner ham og tar ham ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...