Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Er det noen som vil fortelle i korte trekk hva den filmen handler om? :) Gidder ikke å se en 30min lang film på youtube:/

Gjest Annaires
Skrevet

Der forteller om en grusom manns handlinger.

Han kidnapper barn, gjør guttene til barnesoldater og jentene til sexslaver.

Han har fått holdt på i over 20 år.

Å nå håper man på å få fanget denne mannen, og dømt han.

Anbefaler å se filmen.

Gjest Gjest
Skrevet

Er det noen som vil fortelle i korte trekk hva den filmen handler om? :) Gidder ikke å se en 30min lang film på youtube:/

At en slemming i et land langt langt borte får være slem i fred fordi ingen bryr seg. Og at det skal bli slutt på det, for nå er vi en global verden av svarte, hvite og gule mennesker som bryr seg om hverandre.

AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke? Hva skal du se på isteden da? Hjernedøde programmer som Paradise hotel, Big brother o.l.? Våkn opp, det finnes viktigere ting i verden.

Anbefaller alle å se klippet, og spre det.

• Liker 2
Skrevet

SCAM!

Kanskje du kan utype når du først kommer med en slik påstand?

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Se gjerne filmen, men sett deg inn i saken før du tar stilling.

(Jeg blir skremt over hvor naive norske ungdommer er.)

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Gidder ikke? Hva skal du se på isteden da? Hjernedøde programmer som Paradise hotel, Big brother o.l.? Våkn opp, det finnes viktigere ting i verden.

Anbefaller alle å se klippet, og spre det.

Ja, dessverre er det mye mer spennende ting som går på tv for å være ærlig. Klarer ikke å sette meg inn i ting som foregår i en helt annen verden enn den jeg lever i..

• Liker 2
Skrevet

Kan heller kalle det FONY 2012

se linken til Tekola over

• Liker 1
Skrevet

Se gjerne filmen, men sett deg inn i saken før du tar stilling.

(Jeg blir skremt over hvor naive norske ungdommer er.)

du vet, hvis noe blir presentert som kult og bra i en film som alle ser, og alle er enige i at dette er bra, så trenger man ikke være noe kritisk.

• Liker 2
Gjest mjaow
Skrevet

Ja, dessverre er det mye mer spennende ting som går på tv for å være ærlig. Klarer ikke å sette meg inn i ting som foregår i en helt annen verden enn den jeg lever i..

Åååh, ja det er sikkert mer spennende å se på at noen blir solbrent på paradise hotell, og høre på alle deres idiotiske utsagn, enn å faktisk prøve å sette seg inn i andres livssituasjon og hjelpe mennesker som trenger det. Men, kan jo ikke tvinge deg til å hjelpe disse folkene heller da :) Du har jo trossalt mer spennende ting å se på tv!

• Liker 1
Skrevet (endret)

Det er jo nettopp det som er så jævlig, dette foregår i den verden du lever i.

Dette og en hel del andre forferdelig grusomme ting.

Men det er klart, det er mye lettere å sette seg i sofaen og se på Frustrerte Fruer enn å ta stilling til slike vanskelige ting.

Endret av kisskissbangbang
  • Liker 4
Skrevet

Jeg respekterer selvsagt at andre har et annet syn på saker enn det jeg har selv, men dere som er kritiske; kan dere fortelle meg med deres egne ord hvorfor dere er det og nøyaktig hva dere er kritiske til? Lilu?

• Liker 2
Skrevet

To tråder om samme tema er flettet.

Phaedra,mod

AnonymBruker
Skrevet

Jeg respekterer selvsagt at andre har et annet syn på saker enn det jeg har selv, men dere som er kritiske; kan dere fortelle meg med deres egne ord hvorfor dere er det og nøyaktig hva dere er kritiske til? Lilu?

Jeg er kritisk fordi jeg har inntrykk av at spesielt yngre folk lar seg ukritisk rive med på slike facebook-aksjoner. Jeg vil tro at mange av de som sender linken videre aldri tidligere har hørt om Joseph Kony. Jeg kjenner ikke noe særlig til denne konflikten selv, men jeg har en del kjennskap til andre konflikter i Afrika og midtøsten. Jeg har selv bodd i et land med store interne konflikter. Jeg vet at det ikke alltid er så svart-hvitt som det ofte blir presentert. Dette er ofte komplekse konflikter som man må sette seg inn i for å forstå. Man bør være klar over at en slik film bare viser en side, og man bør tenke på at initiativtakerne kan ha en skjult agenda. Man bør undersøke mer før man engasjerer seg i en sak man ikke har peiling på.

Men på den potitive siden kan slike aksjoner bidra til økt interesse for hva som skjer i verden. Det er mitt håp at vi får en politisk oppvåkning her i vesten. Jeg tror det vil skje de nærmeste årene fordi vi selv i større grad vil bli berørt av det som skjer i andre deler av verden. Det vil påvirke våre liv. Derfor er det også viktig for vår egen del å søke kunnskap, slik at vi kan påvirke våre politikere til å gjøre gode og riktige valg.

• Liker 8
Skrevet

er kritisk til at bare fordi en film og et prosjekt får mye publisitet så tar man det som blir sagt i filmen for god fisk. hvis du leser den siden jeg nevnte i stad så skjønner du hva jeg mener

• Liker 3
Skrevet

Jeg er kritisk fordi jeg har inntrykk av at spesielt yngre folk lar seg ukritisk rive med på slike facebook-aksjoner. Jeg vil tro at mange av de som sender linken videre aldri tidligere har hørt om Joseph Kony. Jeg kjenner ikke noe særlig til denne konflikten selv, men jeg har en del kjennskap til andre konflikter i Afrika og midtøsten. Jeg har selv bodd i et land med store interne konflikter. Jeg vet at det ikke alltid er så svart-hvitt som det ofte blir presentert. Dette er ofte komplekse konflikter som man må sette seg inn i for å forstå. Man bør være klar over at en slik film bare viser en side, og man bør tenke på at initiativtakerne kan ha en skjult agenda. Man bør undersøke mer før man engasjerer seg i en sak man ikke har peiling på.

Men på den potitive siden kan slike aksjoner bidra til økt interesse for hva som skjer i verden. Det er mitt håp at vi får en politisk oppvåkning her i vesten. Jeg tror det vil skje de nærmeste årene fordi vi selv i større grad vil bli berørt av det som skjer i andre deler av verden. Det vil påvirke våre liv. Derfor er det også viktig for vår egen del å søke kunnskap, slik at vi kan påvirke våre politikere til å gjøre gode og riktige valg.

+1

• Liker 3
Skrevet

En svindel for å suge penger ut av lettlurte og bløthjertede europeere som brenner for å forandre for verden uten at det blir ubehagelig eller tar for mye tid.

http://thedailywh.at/2012/03/07/on-kony-2012-2/

Men at Joseph Kony hører hjemme 6 fot under, det hersker det ingen tvil om!

Hvor mange gav penger forresten? :fnise:

• Liker 3
Skrevet

Awkward å være på facebook for tida. Så mange "engasjerte". :roll:

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...