Gå til innhold

rød rundt piercing

Fremhevede innlegg

Skrevet

Tok piercing i navlen for litt over 1 mnd siden. Er fortsatt litt rød rundt piercingen. hvor lenge må man regne med at man er litt rød?

Jeg har foresten trappet ned på rensingen også, men dette var rødt før jeg trappet ned så vil ikke tru at det har noe å si... :)

har også vært veldig flink med rens :) men det er kanskje bare sånn det er, at det skal være litt rødt i begynnelsen ... :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er på oversiden du er rød ikke sant? Akkurat der kula ligger inntil?

Det er helt normalt, for kula ligger og presser litt på når du bøyer deg og sånt. Når piercingen er helt grodd vil det ikke være rødt der, ihvertfall ikke i samme grad. En navlepiercing bruker mellom 3 og 6 måneder på å gro fullstendig, og noen opplever at den bruker enda lenger tid.

Så det er ingen fare, så lenge den ikke blir hoven og begynner å væske gult, er den frisk og fin. ;)

AnonymBruker
Skrevet

Det er nok ganske normalt, men hvis du er usikker så kan du koke opp litt saltvann (må være havsalt). Også har du det i et glass også setter de på en måte glasset mot piercingområdet, og bader den. I ca 10 minutter.

Dette åpner og renser og suger ut verket.

Skrevet

Tusen takk for svar begge to!! Det er som du, Minya sier, at det er der hvor kula ligger inntil. Og den gjør ikke vondt eller noe, bare er rød rundt.. :) Men da er det jo greit da.

Nå skal jeg faktisk trappe enda mer ned på rensingen også, til rensing annen hver dag..

Gleder meg til å kutte helt ut på rensingen og jeg kan bytte smykke jeg :)

Skrevet

Det er nok ganske normalt, men hvis du er usikker så kan du koke opp litt saltvann (må være havsalt). Også har du det i et glass også setter de på en måte glasset mot piercingområdet, og bader den. I ca 10 minutter.

Dette åpner og renser og suger ut verket.

Dette har jeg selv brukt.

Hva med grønnsåpe, det funker jo til alt.

Skrevet

Man skal ikke bruke sterkere rensemidler enn sterilt saltvann til piercinger. Andre midler kan gjøre at piercingen ikke gror ordentlig.

Bare la den være du, lilletuss. Jeg sluttet å rense min etter en måneds tid, bare vasket den med varmt vann hver gang jeg dusjet, og den er fortsatt litt rød selv om den er grodd. Rett og slett fordi magen min "bretter" seg akkurat der hver gang jeg bøyer meg. :fnise:

Skrevet

Man skal ikke bruke sterkere rensemidler enn sterilt saltvann til piercinger. Andre midler kan gjøre at piercingen ikke gror ordentlig.

Bare la den være du, lilletuss. Jeg sluttet å rense min etter en måneds tid, bare vasket den med varmt vann hver gang jeg dusjet, og den er fortsatt litt rød selv om den er grodd. Rett og slett fordi magen min "bretter" seg akkurat der hver gang jeg bøyer meg. :fnise:

Da gjør jeg bare som jeg pleier jeg da, rense annen hver dag nå i en uke, også slutte helt å rense. Jeg er også veldig flink med å skylle den godt hver gang jeg har dusja, så lite sannsynlig at det er såperester der ;)

I morgen skal jeg bade i boblebad ute på hytta vår, men jeg regner med at det går bra hvis jeg skyller den godt når jeg dusjer etter badinga. :) i det skrivet jeg fikk med meg hjem etter å ha tatt piercingen så stod det at man ikke skal bade på ca 2 uker, og det er jo leeenge siden nå :) Satser på at det går bra jeg :)

Igjen- Tusen takk for svar :) Godt å få svar på ting man kanskje bekymrer seg litt for.. Jeg har ikke tenkt å ta den ut nemlig ;) Hehe... :)

Skrevet

Er nok ikke noe problem med boblebad nå, og skyller du etterpå med litt saltvann, er du ihvertfall på den sikre siden. ;)

Skrevet

Du kommer nok til å være rød en godt stund.. Den er heelt ferdig grodd når det ca har gått 9 mnd , så du har lang vei igjen .. Det er rødt siden det er sår :)

Skrevet

Og så er du sikkert ufrivillig borti den ganske ofte, akkurat som jeg var XD Herreguuud så vondt det gjorde i starten, om jeg strøk hånda litt for fort over magen, og traff piercingen. :kjefte:

Men ihvertfall ingen fare, du kan slappe av og nyte det nyeste tilskuddet til kroppskunsten ;)

Skrevet

Ja, jeg treffer den piercingen ufrivillig støtt og stadig.. Men satser på at det blir bra etterhvert :)

Takker for alle svar :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...