Gå til innhold

Falle for en gift mann

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Spar meg vær så snill for moralpreiken, jeg har nok med min egen samvitighet.

Men altså jeg føler virkelig jeg har funnet min soulmate. Vi har det veldig fint sammen. Masse følelser. Jeg har sagt til han jeg er redd for å bli såret. Men han sier at han kan jo falle for ei annen selvom han er gift.

Problemet er jo ikke at han KAN falle for ei annen. Men hvor stor sjans er det at han går i fra det han har til det ukjente. Det er ingen barn i bildet. Men uansett det betyr ikke at saken er lettere ei heller at jeg vil han skal gå fra kona si.

Jeg har tatt avstand nå. Bare for å sortere tanker. Jeg har ALDRI gjort slik før. Aner virkelig ikke hva som har gått av meg å innlede forhold med en gift kar. Dette er ikke meg i hele tatt, har ikke problem å skaffe meg noen andre heller.

Det jeg har mest lyst til å si til han, kom tilbake når du er singel. Men er redd for å miste han helt... Men da vet jeg jo hva han var egentlig ute etter. Men må finne kanskje annen måte å si det på. Lapskaus jeg har virkelig rotet meg borti.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Som du selv sier, det beste vil nok være å stoppe det nå, si ifra at dersom han en dag blir singel igjen, så kan dere ta opp kontakten igjen da, men at så lenge han er gift, så ender det bare opp med å såre både den ene og den andre slik dere holder på.

Det er oftest mannen IKKE går, og om så er her, så er det du som ender med den største vondten i lengden. Det er du som blir sittende å ta imot det han velger å gi deg, mens han lever resten av livet sitt med sin kone. Det er du som sitter og tar til takke med smuler, i håp om at han kanskje går, og i redsel for å miste ham helt, som du allerede sier selv.

Gå nå, er mitt råd!

jeg har selv vært forelsket i en gift mann. Jeg kjente ham godt som venn, og vi utviklet følelser som ingen av oss hadde trodd skulle utvikle seg. Når jeg innså det, satte jeg stopp, selv så vanskelig det var, spesiellt siden han gjerne ville fortsatt på siden av ekteskapet. For MIN del, satte jeg stopp, sa klart ifra at så lenge han var gift, var han ikke for meg. Og sa også ifra om at jeg aldri kkunne være noens nr 2, eller den andre.

Han skilte seg noen år senere, men det ble aldri oss. Det var mitt valg. Når jeg fikk forelskelse og lyst på avstand, så jeg etterhvert at jeg ikke ønsket en partner som jeg visste at ikke hadde problemer med dobbeltløp, til tross for at jeg visste han hadde ekte følelser for meg.

Vi har fremdeles den dag i dag, maaaaaaaaange år etter, sporadisk kontakt, veldig sjeldent dog. Og det er alltid koselig å slå av en prat, som venn. Jeg har ingen som helst lyst eller savn etter ham lenger, og er lykkelig i ett forhold med en ærlig, trofast kar som bare vil ha meg. :rodmer:

• Liker 1
Skrevet

Men altså jeg føler virkelig jeg har funnet min soulmate. Vi har det veldig fint sammen. Masse følelser. Jeg har sagt til han jeg er redd for å bli såret. Men han sier at han kan jo falle for ei annen selvom han er gift.

Problemet er jo ikke at han KAN falle for ei annen. Men hvor stor sjans er det at han går i fra det han har til det ukjente. Det er ingen barn i bildet. Men uansett det betyr ikke at saken er lettere ei heller at jeg vil han skal gå fra kona si.

Jeg har tatt avstand nå. Bare for å sortere tanker. Jeg har ALDRI gjort slik før. Aner virkelig ikke hva som har gått av meg å innlede forhold med en gift kar. Dette er ikke meg i hele tatt, har ikke problem å skaffe meg noen andre heller.

Det jeg har mest lyst til å si til han, kom tilbake når du er singel. Men er redd for å miste han helt... Men da vet jeg jo hva han var egentlig ute etter. Men må finne kanskje annen måte å si det på. Lapskaus jeg har virkelig rotet meg borti.

Du tar forsåvidt feil når du sier at saken ikke er lettere når det ikke er (mindreårige) barn med i bildet. Alt blir enklere for han når de ikke har barn i sammen.

MEN det betyr selvfølgelig IKKE at han kommer til å gå ifra kona si for deg.

Så det du bør gjøre er å stoppe nå og kreve at han skiller seg.

Men dette krever da selvfølgelig at både DU og han virkelig VET hva du/dere vil.

Skrevet (endret)

Jeg tror at dere eventuelt bør ta en prat rundt det også følger du rett og slett bare magefølelsen.

Men vær obs på at du ikke blir for såret når dagen går mot en slutt.

Endret av _LD_
Gjest .-L-.
Skrevet

Etter mine erfaringer så lukter det ugler i mosen når mannen først er utro. Da har de ofte "player" tendenser og handler egentlig etter egen interresse. Håper du ikkje blir helt knust dersom han ikkje velger deg.

Gjest M0ntriark
Skrevet (endret)

Vil du ha en som har vært utro med deg mot sin kone? Jeg kunne aldri stolt på vedkommende.

Dessuten synes jeg det er lavmål å tuske på andre sine menn, så jeg ville trukket meg unna. Forsøke å holde siste rest av meg selv og respekten for meg selv inntakt.

Endret av M0ntriark
AnonymBruker
Skrevet

Han kan ikke noe for hvem han faller for,men han kan noe med hva han gjør med de følelsene. Det virker som han gjemmer seg bak det at han ikke kan noe med hvem han får følelser for, som om det da er greit å være utro. Jeg sitter med en følelse av at dette ikke er første gangen han er utro, og det blir heller ikke siste gangen.

Du kaller han soulmate, og det er godt mulig han er, men det er ikke dermed sagt at han er de ti positiv forstand. Godt mulig han skal lære deg noe på veien, for soulmates er ikke bare positive menensker som kommer inn i livene våre :)

Skrevet

Han kan ikke noe for hvem han faller for,men han kan noe med hva han gjør med de følelsene. Det virker som han gjemmer seg bak det at han ikke kan noe med hvem han får følelser for, som om det da er greit å være utro. Jeg sitter med en følelse av at dette ikke er første gangen han er utro, og det blir heller ikke siste gangen.

Du kaller han soulmate, og det er godt mulig han er, men det er ikke dermed sagt at han er de ti positiv forstand. Godt mulig han skal lære deg noe på veien, for soulmates er ikke bare positive menensker som kommer inn i livene våre :)

Du mener at en såkalt soulmate f.eks kan lære oss at andre folk ikke er til å stole på?

Ja, det kan de sikkert gjøre (som alle andre) men det blir nok litt drøyt å påstå at det da dreier seg om en soulmate.

Skrevet

Hvorfor skal du spares for moralpreken? Er jo kanskje det du trenger. Etter min oppfatning trenger du i alle fall og høre at dette kommer sikkert ikke til å gå bra. Kommer til å ligge en masse vonde følelser foran deg uansett utfall. Flere mennesker kommer til å bli såret. Om han forlater sin kone, hvorfor skal han ikke forlate deg når forelskelsen er gått over og hverdagen kommer ruslende. Kanskje hans nye soulmate dukker opp? Anbefaler deg sterkt å ta en runde med deg selv. Du må ha høyere verdi enn dette?

AnonymBruker
Skrevet

Jeg blir litt forvirret jeg. I en annenn tråd sier du at du nettopp har blitt gravid... ?!

AnonymBruker
Skrevet

Hold deg helt unna han, for din egen del! Følelsene dine vil gå over etter hvert. Fokuser på at han er en type mann som er utro mot kona si, tenk så fæl han er egentlig da! Og dersom det skulle bli dere, kommer du garantert til å ha problemer med å stole på ham etter hvert (med god grunn)... Tenk så flaut det blir for deg også hvis han skal skille seg, forklare situasjonen for venninnene dine osv...

Jeg tror det beste er å komme seg unna han. Ikke gi noen ultimatum bare forsvinn ut av livet hans. Dersom han dukker opp og allerede har skilt seg kan du vurdere situasjonen på nytt.

AnonymBruker
Skrevet

Jeg skjønner IKKE greia med mannfolk som holder på sånn her. Det skjer så ofte! Det har skjedd minst 7 ganger at mannfolk har fått følelser for meg når de har selv VÆRT I FORHOLD. Og de har ikke hatt noe problem med å skulle gjøre både det ene og det andre! (har sjeldent latt det gå så langt)

Det virker som med en gang et forhold går dårlig hos mannen, så lar de følelsene utvikle seg for noen andre. Til tross for at de kommer til å bli i forholdet de er i, fordi de liker tryggheten av å være i det.

AnonymBruker
Skrevet

vis du sier kom tilbake når du er singel..å han blir borte...hadde han vært noe å samle på i det hele tatt da?

hadde ikke følt meg trygg på en slik partner som ikke har noe problem å være utro...

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner IKKE greia med mannfolk som holder på sånn her. Det skjer så ofte! Det har skjedd minst 7 ganger at mannfolk har fått følelser for meg når de har selv VÆRT I FORHOLD. Og de har ikke hatt noe problem med å skulle gjøre både det ene og det andre! (har sjeldent latt det gå så langt)

Det virker som med en gang et forhold går dårlig hos mannen, så lar de følelsene utvikle seg for noen andre. Til tross for at de kommer til å bli i forholdet de er i, fordi de liker tryggheten av å være i det.

Det er jo ikke sikkert at forholdet går dårlig, men at det er kjedelig.

Det tror jeg mere på.

Typisk for impulsive folk. Kjeder seg veldig fort.

Gjest Tidssone
Skrevet

Det jeg har mest lyst til å si til han, kom tilbake når du er singel. Men er redd for å miste han helt...

Man mister ikke noe man aldri har hatt, kjære deg.

Dersom dette er ment to be, må det da gå helt fint å si til ham at du er der når han også er singel.

Tror det ligger en tråd et eller annet sted her, med litt oversikt over hvor mange (få) menn som _faktisk_ har gått fra konemor til fordel for elskerinnen. Du finner den sikkert om du søker på samlivsforumet.

Jeg tror ikke at man lærer så mye av andres feil, men det kan nok likevel være lurt å lese om andres erfaringer. De har i alle fall vært i samme situasjon som deg og følt på noe av det samme.

• 2 uker senere...
Gjest seinfeld
Skrevet

Jeg gjorde det samme for noen år siden. Slikt ender sjeldent godt. Bare det at du er redd for å miste han helt hvis du stiller krav om at han velger, er vel en god nok indikasjon på at du heller ikke tror på noen fremtid med han? Still kravet, og se hva som skjer. Hvis han ikke velger deg, så ikke velg han heller! Du er ikke et leketøy etter hans premisser! Han er sikkert glad i deg, men det holder ikke så lenge han ikke velger deg.

Det som skjedde i mitt tilfelle var at han til slutt endte det, og du aner ikke hva den patetiske følelsen du får da gjør med deg, før du har kjent det.. Det er ikke verdt et par ekstra måneder med het flørt, mens man utsetter virkeligheten, samme hvor fantastisk dere har det nå. Jeg gråt mange timer om dagen hver dag i ca en måned, og innså tilslutt at jeg bare måtte slutte med det, for det kom ikke til å slutte av seg selv. Det var grusomt! Jeg lover deg at det hadde vært vondt om det hadde vært jeg som endte afferen og, men da hadde det i det minste vært mitt valg, og jeg hadde hatt tilbake en form for selvrespekt, og sluppet den vonde følelsen av å ha blitt brukt av en som sa han elsket meg (i like høy grad..)

Still kravet!!

Ps, jeg føler med deg, skjønner at dette er veldig vanskelig

AnonymBruker
Skrevet

jeg vet om en kar som var gift.var utro.ble sammen med hun dama,de er nå gift.han er utro mot henne.

ikke gitt at det kommer til å skje..men for min del hadde jg hatt store problemer med å stole på vedkommende.

Gjest Carmen.
Skrevet

Hvorfor skal du spares for moralpreken? Er jo kanskje det du trenger. Etter min oppfatning trenger du i alle fall og høre at dette kommer sikkert ikke til å gå bra. Kommer til å ligge en masse vonde følelser foran deg uansett utfall. Flere mennesker kommer til å bli såret. Om han forlater sin kone, hvorfor skal han ikke forlate deg når forelskelsen er gått over og hverdagen kommer ruslende. Kanskje hans nye soulmate dukker opp? Anbefaler deg sterkt å ta en runde med deg selv. Du må ha høyere verdi enn dette?

enig, så enig.. Hør på RoH! han kan være utro mot deg i framtia. engang utro, alltid utro.

AnonymBruker
Skrevet

enig, så enig.. Hør på RoH! han kan være utro mot deg i framtia. engang utro, alltid utro.

Har du hatt deg med alle utroe menneskene du da, siden du vet dette mener jeg. Eller tar du det på feelingen, fordommene og den generelle oppfatningen din?

Folk kan forandre seg vettu..

Men du har nok rett, en gang utro alltid utro, en gang røyker alltid røyker, en gang ditt alltid slik... jaja

Gjest "gjest"
Skrevet

Til TS.

Er du seriøst interessert i å være et tjuvskrev?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...