Gå til innhold

Takkekort, hvordan gjør dere det?


Fakse

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Skal absolutt sende takkekort med bilde. Dette fordi jeg synst selv at det er veldig morsomt å få det av andre. Spes. morsomt er det hvis man ikke har vært i bryllupet og sett brudeparet på den store dagen.

12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann

Ja, det skal være med bilde i takkekortet. Det billigste og mest personlige er å lage kortet selv. Det skal vi gjøre.

Min forlover og jeg er svært glad i å ta bilder, så mellom kirken og middagen skal vi ut å kose oss med kameraet. Skal prøve å ta flest mulig utradisjonelle bilder.

Jeg har og vært borti folk som fremkaller bildene fra brylluppet med dobbeltsett. og bruker tilfeldige morsomme bilder fra festen i takkekortet. Det kan bli veldig bra synes jeg.

Lykke til.

PS: Jeg tror du bør regne mellom 5-10 kroner pr kort om du bruker egne bilder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har fått en pris på 25,- kr. per takkekort fra fotografen. Tror det er veldig vanlig å sende takkekort med bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I takkekort i bryllup er vel det mest vanlige å sende et bilde av brudeparet samtidigt som man takker for gaven. Det blir liksom en liten gave tilbake.

Vi skal sansynlig lage takkekortene selv i samme papp som innbydelsen. Har ikke undersøkt priser enda men regner med at det blir dyrere å bestille hos fotografen. Dette forutsetter at det blir tatt et fint nok amatørbilde vi kan bruke. Oansett kommer vi nok til å velge det billigste alternativet tror jeg, får se litt hvor mye penger vi har kvar etter bryllupet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bestiller en takkekort fra fotograf - regn med mellom 20 og 30 kr per kort (avhengig av hvor mange en bestiller). En kan også evt. bare bestille bildene fra fotografen og så lime de opp på papp selv, tipper da du kan få ned kostnaden til ca 15 kr per kort, avhengig av hva slags papir en bruker.

Husk at en som regel må bestille langt flere takkekort enn antall gjester. Vi hadde 70 gjester, skrev 110 takkekort.........12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Takkekort er en morsom jobb i etterkant! Vi bestilte fra fotografen og kortet og konvolutten hørte med. Det var skikkelig moro, for det var først da vi fikk ordentlig oversikt over hva vi hadde fått fra hvem. For vi takket spesielt for det som ble gitt, ikke bare "takk for gaven", som jeg synes er upersonlig.

Ja, mange spleiset på større ting, men vi sendte ett kort til hver husstand som hadde gitt.

Dessuten får du sikkert gaver og hilsener fra folk som ikke er invitert i bryllupet også, og de skal jo ha takkekort. Det kan være fra naboer, kolleger, venner av foreldre etc. I tillegg sendte vi til floristen, frisøren, utleiefirmaet, presten og alle servitørene.

Hvis du skal bestille fra fotograf, så bestiller du jo ETTER bryllupet og da er det lettere på vite antallet. Husk også å ha noen i reserve, noen gaver har det med å dukke opp lenge etterpå. (Fordi den skulle leveres gjennom noen som kjente noen som glemte etc...)

_________________

Klem fra Tusenfryd hoppe.gif1212[ Dette Innlegg er endret av: Tusenfryd den 2002-02-27 15:08 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg aner ikke forholdstallet siden vi framdeles har to mnd. igjen:) (27 april)

Ville bare si at vi planlegger å få tatt noen fine bilder utenfor kirken, som vi sender inn til eurofoto eller noe sånt. Så kjøper vi selve kortene hos foto knudsen.

Da blir det billig, og vi slipper å bestille hos fotografen.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi inviterte gjester fra 29 forskjellige husstander men fikk masse gaver og hilsner utenom dette. Vi har bestilt 60 takkekort til en pris av 20 kr. stk. Kunne fått de litt billigere om vi hadde valgt samme bilde på alle men vi valgte 30 i farger og 30 i sort-hvitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest KristinK

Jeg synes absolutt man skal ha takkekort med bilde. Dette er mye mer personlig enn bare en vanlig kort! Selvom takkekort kan være dyrt blir det virkelig satt pris på av dem som mottar dem!

Selv har vi egentlig en mulighet for å lage takkekortet på samme måte som invitasjonen, men om vi kommer til å gjøre det vet jeg ikke. 12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Vi kommer i hvertfall til å bestille takkekort hos fotografen. Men jeg har sett at det er mange som lager dem opp selv. icon_smile.gif

Synes forøvrig det er litt viktig at man får ett takkekort med bilde - blir liksom litt mer personlig da.12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...