AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #1 Skrevet 7. mars 2012 Mange (her inne) har et inntrykk av at kvinner nærmest forventer at menn har et gitt sett med "egenskaper" for å inngå et forhold med dem. Dette inkluderer aspekter som god inntekt, høy utdannelse og høy sosial status. Er det bare jeg som overhodet ikke kjenner meg igjen i dette? (Jeg mistenker at svaret er nei). Jeg forsørger meg selv og har min egen omgangskrets og forbindelser. Jeg trenger ingen mann til dette. Prestisje bryr jeg meg lite om. Hva tenker andre om alt dette? 16
Genesis Skrevet 7. mars 2012 #2 Skrevet 7. mars 2012 Kvinner krever at mannen har høyere status enn henne selv på de gitte parameterne. Det er alt som teller. Og scorer han lavere på et av dem, kan det kompenseres med desto høyere på de andre. Sånn fungerer det faktisk for mange. Eller så kan man bare være en sjarmerende jævel! 1
Gjest Nuppdupp Skrevet 7. mars 2012 #3 Skrevet 7. mars 2012 det er bare bitre menn her inne som påstår det. 19
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #4 Skrevet 7. mars 2012 Jeg kjenner meg veldig igjen i mye av det du skriver. Selv har jeg aldri hatt noen sånne "krav" til kjærester. Min nåværende samboer er student, tidligere arbeidsledig. Han kommer fra en helt middels familie, med tanke på rikdom osv. For meg er det viktigst at han er snill og morsom og er glad i meg. Har aldri hatt et så bra forhold som nå. Men samtidig så merker jeg dessverre at venninner er skeptiske til han, fordi han ikke har en bra jobb osv. 2
Gjest Katten. Skrevet 7. mars 2012 #5 Skrevet 7. mars 2012 Min erfaring er at kvinner velger de som får dem til å føle noe svært få andre kan. Resten er i større grad irrelevant. 24
Knirke Skrevet 7. mars 2012 #6 Skrevet 7. mars 2012 Noen menn tilbyr seg på sølvfat med alle sine utdannelser, jobbtitler, høye lønninger og hytte på fjellet. De fremlegger det som om at jeg som kvinne i min beste produktive alder (29) i lavtlønnsyrke burde prise meg lykkelig for å være verdig denne oppmerksomheten... At jeg bør ta dette fantastiske tilbudet før det er for sent og puppene henger på knærne NEI TAKK! 10
HedvigR Skrevet 7. mars 2012 #7 Skrevet 7. mars 2012 En potensiell kjæreste trenget ikke å være høyt utdannet, men han må være samfunnsengasjert og like å tilegne seg kunnskap. En som jeg kan diskutere med, og er sånn omtrentelig rundt mitt eget "nivå". God inntekt er ikke så altfor viktig. Kommer fra en familie der ingen har superinnteker, og tenker ikke noe over det. Høy sosial status blir for meg vanskelig å definere, og å sette seg inn i. Jeg tror aldri jeg så langt har hatt møtt noen der dette har blitt tenkt over egentlig. 2
Zakuro Skrevet 7. mars 2012 #8 Skrevet 7. mars 2012 Har nok ikke sånne krav nei. Da er ting som kjemi, humor, interesser etc. viktigere:) Men om jeg skal bo sammen med noen er det viktig for meg at de har litt kontroll på økonomien. Vokste opp i økonomisk ustabilitet, så det er noe jeg ikke takler:P
Gjest Survival Skrevet 7. mars 2012 #9 Skrevet 7. mars 2012 det er bare bitre menn her inne som påstår det. Uff, ja dette er også mitt inntrykk etter å ha lest her på forumet. I alle debatter og diskusjoner om hva kvinner ser etter i menn og hva kvinner ønsker i en mann og ikke minst hva kvinner forventer i en mann, (forsåvidt i andre debatter også som handler om menn), er det en eller flere menn som påpeker at kvinner ønsker en mann med status, makt, penger og utdannelse. De fleste kvinner som svarer i tråden svarer helt andre ting. 5
Auroressa Skrevet 7. mars 2012 #10 Skrevet 7. mars 2012 Jeg krever ingenting av en "potensiell" kjæreste. Men er jo greit at man er en normal oppegående person, som har noen mål og drømmer her i livet ? 1
Gjest Survival Skrevet 7. mars 2012 #11 Skrevet 7. mars 2012 (endret) Og jeg føyer på mitt eget innlegg og legger til: Hvordan kan en mann egentlig fortelle andre menn (eller kvinner for den saks skyld), hva en kvinne ønsker? En mann vet ikke hva en kvinne ønsker. En mann kan vite hva EN kvinne ønsker, EN kvinne som har fortalt han eller vist han hva hun ønsker, men en mann kan ikke vite hva alle kvinner, eller kvinner generelt, ønsker/trenger/krever/har lyst på. Endret 7. mars 2012 av Survival 9
Gjest just words Skrevet 7. mars 2012 #12 Skrevet 7. mars 2012 (endret) ts, dine mistanker er helt korrekt.. Men i mange av trådene som eksisterer her inne får en klar beskjed (da helst av menn) at mann nærmest lever i en psykotisk tilstand eller i det mildeste i en sterk selvbenektelse om en skriver noe som kan ligne på at mann ikke går verken etter lommeboken eller prestisjen i en mann. Alle kvinner som setter helt andre ting enn penger og sosial status som kriterier blir lett stemplet som lystløgnere og bør dumpe typen om den man er sammen med ikke har skyhøy lønning, hytte på både fjell og med sjø osv til fordel for en som har hele kongeriket på visa kortet. (se bare på et av manne medlemmene på denne tråden , katten, den var ikke til deg, for du har et susende poeng) Men det kan vel kanskje sammenlignes med denne problemstillingen på en måte, (to vidt forskjellige problemstillinger men en ting går igjen): og det er at menn liker å si til kvinner hva de skal like, kvinner liker å si til menn hva de skal like http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=636758. Er for øvrig så til de grader enig med Survival over meg, veldig godt sagt. Av og til når jeg leser enkelte tråder skulle en tro at enkelte tror vi kvinner eller menn er klonet for alle ønsker det samme Endret 7. mars 2012 av just words 2
Lutetium 71 Skrevet 7. mars 2012 #13 Skrevet 7. mars 2012 Jeg må rett og slett finne meg ett kvinnemennske som kan forsørge meg!
Genesis Skrevet 7. mars 2012 #14 Skrevet 7. mars 2012 Uff, ja dette er også mitt inntrykk etter å ha lest her på forumet. I alle debatter og diskusjoner om hva kvinner ser etter i menn og hva kvinner ønsker i en mann og ikke minst hva kvinner forventer i en mann, (forsåvidt i andre debatter også som handler om menn), er det en eller flere menn som påpeker at kvinner ønsker en mann med status, makt, penger og utdannelse. De fleste kvinner som svarer i tråden svarer helt andre ting. Kvinner generelt ønsker en mann med høyere status enn henne selv. Det trenger man ikke spørre kvinner for å finne ut av, det ser man empiriske bevis på hele tiden. Derfor er det viktig å påpeke at det er flere kilder til status enn penger. Man har både økonomisk, kulturell, sosial, og seksuell kapital. Ærlig talt, hvor mange vakre kvinnelige leger og advokater er sammen med en elektriker hvis sosiale nettverk består av guttegjengen på 5 stykker. Dessuten synes jeg det er irriterende at man får merkelappen "bitter" med en gang man som mann mener å vite noe om kjønnsdynamikk. Det er en betegnelse jeg overhode ikke kjenner meg igjen i, og det tror jeg også gjelder flere andre dere refererer til med denne betegnelsen 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #15 Skrevet 7. mars 2012 Kvinner generelt ønsker en mann med høyere status enn henne selv. Det trenger man ikke spørre kvinner for å finne ut av, det ser man empiriske bevis på hele tiden. Derfor er det viktig å påpeke at det er flere kilder til status enn penger. Man har både økonomisk, kulturell, sosial, og seksuell kapital. Ærlig talt, hvor mange vakre kvinnelige leger og advokater er sammen med en elektriker hvis sosiale nettverk består av guttegjengen på 5 stykker. Dessuten synes jeg det er irriterende at man får merkelappen "bitter" med en gang man som mann mener å vite noe om kjønnsdynamikk. Det er en betegnelse jeg overhode ikke kjenner meg igjen i, og det tror jeg også gjelder flere andre dere refererer til med denne betegnelsen Hvor mange elektrikere (som du selv bruker som eksempel) ønsker å være sammen med en kvinnelig lege hvis sosiale nettverk består av leger og akademikere? De aller fleste velger vel (og ønsker?) en partner fra en relativt lik sosial bakgrunn, mener jeg å ha lest. Det finnes også mange måter å dele inn i sosiale lag på. Skjønner at det er irriterende å bli kalt bitter på den måten. Det føles sikkert sånn ca. slik som når man blir beskyldt for å være mindre attraktiv enn man tror her inne som kvinne, innbiller jeg meg. 10
Gjest bazibaz Skrevet 7. mars 2012 #16 Skrevet 7. mars 2012 Min erfaring er at kvinner velger de som får dem til å føle noe svært få andre kan. Resten er i større grad irrelevant. Kunne ikke være mer enig. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #17 Skrevet 7. mars 2012 Hvor mange elektrikere (som du selv bruker som eksempel) ønsker å være sammen med en kvinnelig lege hvis sosiale nettverk består av leger og akademikere? Alle, dersom han liker henne. 6
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #18 Skrevet 7. mars 2012 Uff, ja dette er også mitt inntrykk etter å ha lest her på forumet. I alle debatter og diskusjoner om hva kvinner ser etter i menn og hva kvinner ønsker i en mann og ikke minst hva kvinner forventer i en mann, (forsåvidt i andre debatter også som handler om menn), er det en eller flere menn som påpeker at kvinner ønsker en mann med status, makt, penger og utdannelse. De fleste kvinner som svarer i tråden svarer helt andre ting. Everybody lies. 2
AnonymBruker Skrevet 7. mars 2012 #19 Skrevet 7. mars 2012 Og jeg føyer på mitt eget innlegg og legger til: Hvordan kan en mann egentlig fortelle andre menn (eller kvinner for den saks skyld), hva en kvinne ønsker? På samme måte som vi kan vite hva slags partnere kvinnelige zebraer ønsker å parre seg med. Adferd, statistikk, observasjon. 1
Essi89 Skrevet 7. mars 2012 #20 Skrevet 7. mars 2012 Det som er relevant for meg, er hvorvidt min kjære faktisk HAR en jobb, og hvordan han benytter seg av de ressursene han har. Hvorvidt han har en årsinntekt på 300.000 eller 3.000.000 betyr meget lite så lenge han klarer å distrubere de midlene han har, og trives med det han gjør. Faktisk så er det LITE attraktivt for meg med en høyt utdannet mann, fordi JEG har inntrykk av at disse vier svært mye av tid og energi nettopp på jobb, mens jeg selv føler at det viktigste er å ha noe bra å komme hjem til. Jeg har 4 års universitetsutdannelse, min kjæreste har vitnemål fra vgs. Jeg kan ikke se for meg meg selv med noen andre. Vi passer så bra sammen som MENNESKER, og, ja... Han er helt fantastisk:) Vi har mange av de samme målene og drømmene, så nå kan vi nå mål og drømme sammen 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå