Gå til innhold

Bruk av bilbelte på bussen

56 stemmer

1. 1. Bruker du bilbelte på bussen?

• Ja, bruker også i bilen
    • Ja, men bruker ikke i bilen
      0
    • Nei, men bruker i bilen
    • Nei, bruker heller ikke i bilen
      0

Fremhevede innlegg

Gjest Valiumsjunkie
Skrevet

Jeg bruker bilbelte på bussen. Fatter ikke at ikke flere gjør det. Kjipt at staten skal bruke mangfoldige millioner for å hjernevaske det norske folket til å bruke sikkerhetsbelte ved hjelp av kampanjer.

Videoannonse
Annonse
Gjest Thessie!
Skrevet

Jeg bruker bilbelte på bussen. Fatter ikke at ikke flere gjør det. Kjipt at staten skal bruke mangfoldige millioner for å hjernevaske det norske folket til å bruke sikkerhetsbelte ved hjelp av kampanjer.

Jeg bruker ALLTID bilbelte i bilen og vet at jeg burde gjøre det i bussen og. Men det er først nylig at det har kommet bilbelte i bussene her, og da har jeg vært så vant til å sette meg rett ned i setene uten å ta på noe belte. De er også så godt gjemt at man må lete etter de under setene, men jeg skal skjerpe meg! Jeg vet jo at det er dumt!

Skrevet

Tar egentlig aldri reisebuss, bare bybuss og der er det jo ikke setebelter. Så nei.

Skrevet

på korte bussturer, sånn bybusser... så bruker jeg ikke belte. Noen av bussene har jo ikke belte (?)

På lengre bussturer gjør jeg det.

Og bruker det alltid i bil:)

Skrevet

Bruker alltid belte når det finnes. Blir irritert på medpassasjerer som ikke bruker beltet! Greit nok at du ikke er glad i å leve, men det er faktisk jeg, og jeg ønsker ikke dø av å få en 80 kilos mann slengt inn i meg i 90 km/t!

Gjest Gjest_Kalia
Skrevet

Bruker alltid belte i bil, men aldri i buss, bare på lengre bussturer som andre har nevnt her.

Bruker dog som oftest bilbelte på ekspressbussene også da disse ofte kjører i full fart på motorveien. Skjønner ikke hvordan det kan være lov å stå på disse bussene jeg? Her burde det faktisk være påbudt med bilbelte og sitteplasser for alle... En full ekspressbuss som plutselig går i 0 km/t, mens passasjerene fremdeles holder farten + masse stående passasjerer = masse svevende mennesker, ergo ikke et bra utfall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...