Gå til innhold

Bonger i baren

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

At folk kan bli fornærmet over å kjøpe sin egen drikke?? Jaja, klart vis du kun drar i bryllup for å drikke så.. desuten er vel folk i fin form etter masse drikke til maten og tre bonger..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Vi vurderer å ikke ha åpen bar etter middagen, og heller gi hver gjest to-tre bonger. Hvis de vil ha mer får de heller betale selv. Hva synes dere om det? Er dette vanlig?

Jeg synes dette er helt ok, og ville ikke ha reagert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Popelka, jeg er i akkuratt samme sitvasjon som deg. Vi har blitt informert att med bonger kommer bar regningen på ca 15.000,- og med fri bar ca 30.000!!!!!!!!!!!!!!!Det som skjer ved fri bar er att folk henter drinker til hverandre, flere om gangen etc. Vi hadde først bestemt oss for bonger, og så att gjestene måtte betale selv, men har nå bestemt da bryllupsreisen ble mye billigere att vi har fri bar.....får  håpe det går bra............Må bare få sagt att våre venner er VELDIG tørste på fest........... :ler:

Ha fri bar med betjening. Da slipper man triple drinker som smaker så vondt at man setter de fra seg , og man må begrense seg litt pga litt flaut å be om den 5 doble whiskyen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes det er greit nok med bonger jeg også. Det er opp til hvert par å bestemme hva de vil spare inn på, eller hva de vil legge litt ekstra i. Blir litt irritert når jeg leser hva noen synes, mens det samtdlig ligger en undertone der som skriker "jeg sier hva jeg synes, men det jeg synes er det eneste riktige".

Selv får jeg litt følelse av firmafest når jeg får bonger i hånden, så vi velger fri bar, men kun med øl og vin, sprit utover avec må kjøpes selv. Så det blir vel en mellomting, som vi er godt fornøyde med...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel, jeg har faktisk bare vært i ett bryllup utenom vårt eget, og der kjøpte gjestene det de ville ha. I vårt bryllup også ble det betaling i bar etter middag og kaffe/avec. Men prisene var rimelige.

Det eneste jeg tenker om bonger, som sagt over her, er at jeg får litt firmafest/julebord-følelse. Men da ser jeg for meg ferdig opptrykte små gule bonger eller noe med stempel på. Hvis dere lager noen fine kort som bonger, som matcher meny og annet trykt materiale, så blir det vel en annen følelse rundt det?

Uansett, jeg synes iallfall ikke det er smålig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ha fri bar med betjening. Da slipper man triple drinker som smaker så vondt at man setter de fra seg , og man må begrense seg litt pga litt flaut å be om den 5 doble whiskyen.

Det er det vi skal ha og det har det vært i de fleste av bryllupene jeg har vært i. Som du sier begrenser folk seg selv mer med betjening i baren slik at en slipper møkkafulle folk, dessuten går det litt mindre alkohol og det blir billigere og til sist blir det hele litt mer "fint" og en slipper folk som stikker av med hele spritflaska til sitt bord slik at folk må jakte på den... :) Tror dette er det som funker best om en skal feire bryllupet på et samfunnshus el.l...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi skal ha hundre gjester, fri bar og to damer i baren som har tonnevis med erfaring, nåde den som prøver seg på noe der..... :kul:

Hadde aldri funka med bar til så mange uten å ha noen til å styre den....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi skal såklart ha betjening i baren selv om drinkene blir gratis!Hver drink kommer til å koste 80,-!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fri bar hos oss er heller ikke = sjenke seg drinkene selv.

Må selvsagt ha betjening i baren!

Synes det bærer preg av spleiselag om gjestene skal betale drikke selv, og mener at man i alle fall da bør opplyse om det i invitasjonen slik at gjestene kan ta med seg nok penger.

Å måtte ut og lete etter minibank midt under et bryllup høres ut som en stemningsødelegger for meg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest her inne så tror jeg nok ikke man blir å ha bar i det hele tatt, de som ønsker å drikke på festen får heller ta med seg drikke selv... Så får de heller synes det er smålig de som vil, de får jo trossalt alkohol til all maten pluss velkomstdrink fra oss. :wink: Som jeg skrev tidligere, man har et heller stramt budsjett i forhold til dette bryllupet og må spare inn der det spares kan... Desverre... :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes også det er smålig å ha bonger i baren.

Da ville jeg heller valgt å ha festen på et lokale, og holdt alt av drikke på festen.

Min X og jeg var i et bryllup for noen år siden, og der var det bonger.

Det ble visket og tisket litt i krokene om dette, og de fleste synes det var noe merkelig.

Det var også folk som meldte avbud til bryllupet, fordi de ikke hadde råd til å gå dit.

For vårt vedkommende kostet dette bryllupet oss i overkant av 2000 kr.

Iberegnet her var, gave, taxi tur/retur og drikke under kvelden.

For mange er dette veldig mye penger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kan ikke skjønne det med å ikke ha råd til å delta i bryllup

ikke åpen bar -> løsning; ikke drikk mer en det du får

gave -> ikke gi mer enn du ville gitt dem uansett (regner med at dette er mennesker du har et slikt forholdt til at gaver inngår selv om brullupet utgår)

taxi -> - gå sammen om en bil og ha en sjåfør

- bruk kollektivtransport der det er mulig

- få venner/familie som ikke skal dit til å hente dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

hadde vært enig i at det er smålig om man f eks kjøper inn drikke selv fra Sverige. Da hadde jeg også stusset.

Hvorfor det? Vi er så og si månedlig i Sverige, jeg er oppvokst 10 minutter fra grensa og vi har nå hytte i Sverige. Hvorfor skulle ikke vi kunne spare mange tusen på å kjøpe drikken i Sverige? Etter hva jeg vet er det samme innholdet på flaskene. Enkelte deler av vårt sortiment fantes ikke på Vinmonopolet i Norge heller (og det sortimentet var bestemt før vi visste at den ikke fantes i Norge)...

Vi var smålige nok til å ta med ei flaske whiskey til bryllupet som stammet fra tax-free også, vi. Dyreste og beste sort, sånn at noen skulle kunne få kose seg med den.

Forventer folk virkelig å få gratis alkohol i bryllup i dag???? Helt sjokket av enkelte svar her, jeg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noe sånt tenker vi også... Vi skal feire bryllupet vårt på et samfunnshus og kommer til å kjøpe inn alkohol selv. Om vi da skulle ha delt ut bonger hadde det etter vår mening virket litt dumt.

Om en skal feire bryllup på hotell eller lignende kan jeg forstå at folk vil bruke bonger for på slike steder er det dyrt!!

:enig:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men det kommer an på - hadde vært enig i at det er smålig om man f eks kjøper inn drikke selv fra Sverige. Da hadde jeg også stusset.

Jeg er bare ute etter en oppklaring her, Popelka.

Hva mener du,

Er det smålig å ha fri bar med alkohol fra Sverige eller er det smålig med bonger og alkohol fra Sverige? Eller mener du noe annet??

*Tex er usedvanlig treig i oppfattelsen idag....* :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Der kom med litt for mye sitat i min mld... :oops:

Jeg synes IKKE det er smålig og handle i sverige, pappa og stemoren min skal til sverige i mai, og gjett om jeg skal utnytte meg av det, sparer jo kjempemye på det!Tror og håper jeg! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke lett å konsentrere seg om hundre ting på en gang...driver og legger siste hånd på verket til hovedoppgaven min, samtidig som jeg funderer på bryllupsting...men jeg skal forsøke meg med en oppklaring:

Synes det er kan virke litt smålig å kjøpe billig vin og sprit og selge det etterpå (med mindre man tar velidg lite pr drink). Hadde vi kjøpt inn alkohol hadde vi selvsagt hatt fri bar. Synes det er kjempeflott med de som klarer å skaffe billig alkohol - skulle gjerne gjort det selv, men der vi er så må man benytte seg av stedets bar. Og når prisene er så stive, så kan man spare litt penger på å la gjestene betale utover tre drinker pr eprson. Eller ha fri bar for vin og øl, men ta betalt for sprit.

Vi skal selvsagt ha betjening i baren.

Det er det jeg mener.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vet dere.....ærlig talt!!

Folk har forskjellige oppfatninger om hva som er riktig eller galt. La dem ha det og ikke "rakke" ned på at andre gjør det annerledea enn deg.

Hva er viktigst? Å vise frem velstand og status eller bli gift med mannen i ditt liv?

Respekter at det finnes mange forskjellige måter å arrangere en fest på og vær glad for forskjellighetene - uten dem hadde det blitt trist her inne. Alle hadde arrangert prikk likt bryllup :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...