blåveis Skrevet 13. januar 2004 #41 Del Skrevet 13. januar 2004 tenk, det er faktisk ikke såå uvanlig å ha alkoholfri bryllup heller, da.. det er også et argument for at jeg mener at alkohol er et helt greitt sted å kutte.. og nå folk får en del (som høres ut som mer enn nok for meg) og i tillegg får muligheten til å kjøpe mer, kan da vel ingen klage? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #42 Del Skrevet 13. januar 2004 Mer realt å ikke ha alkoholservering enn å kreve penger av egne gjester ihvertfall... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. januar 2004 #43 Del Skrevet 13. januar 2004 Ja folk har da penger på seg eller alltid visa kort...Er da ikke noe problem..Folk må jo komme seg hjem og div så folk har penger ... Enig i det blåveis skriver Kanskje folk bare har penger nok til å komme seg hjem. Velger en å ikke spandere drikke på gjestene bør en opplyse om dette før gjestene kommer. Det er ikke alle som har flust med penger,s elv om enkelte her tydeligvis tror det. Ville vært veldig kjedelig om noen av gjestene tråppet uten penger. (penger til å komme seg hjem er en helt annen sak enn penger til drikkevarer). Min personlige mening er at jeg synes det er smålig og ikke spandere drikke på gjestene sine. Jeg ville heller valgt et alkoholfritt bryllup om jeg ikke hadde hatt økonomi til å spandere drikkevarer på mine gjester. Har aldri vært i et bryllup der en må betale for sin egen drikke, for her velger vi enten alkoholfritt eller fri bar. Jeg synes også at gjestene må få ha lov til å bringe med seg alkohol om det er slik at de må betale for dette selv. Dette er jo noe annet om en har det på hotel, for der har de sine egne regler. Men så hadde jeg heller valgt et lokale fremfor hotel, for å spare inn den veien. Hva folk velger er opp til dem. Men må si meg enig med andre her inne at jeg forstår ikke hvorfor en ikke kan stramme inn andre steder. Som sagt er min personlige mening at gjestene skal komme til duk og dekket bord uten å måtte bekymre seg for om de har penger til drikken eller ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 13. januar 2004 #44 Del Skrevet 13. januar 2004 Vi har heller ikke masse penger...Men godt dere ikke skal komme i vårt bryllup da :D Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 13. januar 2004 #45 Del Skrevet 13. januar 2004 Men må si meg enig med andre her inne at jeg forstår ikke hvorfor en ikke kan stramme inn andre steder. hva er det som gjør at alkohol er et verre sted å kutte enn å kutte andre steder? må man ha ubegrensede mengder alkohol for å få et hyggelig bryllup? må man velge alkoholfritt eller fri bar; enten eller? eller kan man legge opp til litt til alle, prinsippet.. jeg synes faktisk at vin til maten og likør el til kaffen er nok alkohol i et bryllup, jeg.. som gjest har jeg ikke noe "krav" om å få drinker etterpå.. jeg blir ikke en gang sur om jeg ikke har muligheten til å kjøpe noen drink.. langt mindre om det er opp til meg om jeg vil ha mer eller ei.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #46 Del Skrevet 13. januar 2004 Vi har heller ikke masse penger... Men det er jo det jeg sier, jeg syns det er tullete å arrangere bryllupsfest på et sted man egentlig ikke har råd til. For man har egentlig ikke råd når man velger et sted der gjestene må betale en del av regningen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Aelwyn Skrevet 13. januar 2004 #47 Del Skrevet 13. januar 2004 Så hva mener du da Tex, skal man ikke ha lov til å gifte seg fordi man ikke har råd til å spandere fri bar? Vi er nødt til å ta alt i privat regi pga økonomien og selv da har vi ikke råd til fri bar... Synes den er litt på kanten, men oki Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 13. januar 2004 #48 Del Skrevet 13. januar 2004 hva er det som gjør at alkohol er et verre sted å kutte enn å kutte andre steder? må man ha ubegrensede mengder alkohol for å få et hyggelig bryllup? må man velge alkoholfritt eller fri bar; enten eller? eller kan man legge opp til litt til alle, prinsippet.. jeg synes faktisk at vin til maten og likør el til kaffen er nok alkohol i et bryllup, jeg.. som gjest har jeg ikke noe "krav" om å få drinker etterpå.. jeg blir ikke en gang sur om jeg ikke har muligheten til å kjøpe noen drink.. langt mindre om det er opp til meg om jeg vil ha mer eller ei.. Du velger å sitere det du ønsker, og er tydeligvis veldig interessert i å diskutere dette. Jeg sa at folk velger det de selv ønsker, men jeg hadde ikke gjort det slik. Det er min mening, og du har din, og heldigvis er vi forskjellig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
blåveis Skrevet 13. januar 2004 #49 Del Skrevet 13. januar 2004 [ Du velger å sitere det du ønsker, og er tydeligvis veldig interessert i å diskutere dette. ??? :o Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 13. januar 2004 #50 Del Skrevet 13. januar 2004 Tex:Vi har råd til å ha bryllupet der vi skal ha det vi da Men vi hadde aldri fra utganskpunket tenkt å ha fri bar.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #51 Del Skrevet 13. januar 2004 Hey, grattis m seks hundre!! Jeg er sikker på at dere får en fantastisk feiring på Losby! Og ikke glem at vi har en nitecap avtale midt på natten :blunke: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-ida- Skrevet 13. januar 2004 #52 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg mente ikke å såre deg Popelka, men du spurte etter synspunkter og da fikk du mine. Jeg vil heller be 3 mindre enn å la mine gjester betale for å gå i mitt bryllup. Men det er min menimg. Beklager hvis du ble lei deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 13. januar 2004 #53 Del Skrevet 13. januar 2004 Thanks cant whait to meet you gay"s Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #54 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg synes heller ikke 15.000 er en latterlig sum. Hvis jeg hadde tenkt sånn, så hadde budsjettet sprukket med atskillig mer enn det... Før vi bestemmer oss skal jeg ta kontakt med festlokalene for å få en litt mer nøyaktig pris - hvis det ikke er stor forskjell på åpen bar/bonger, så velger vi selvsagt åpen bar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jens Skrevet 13. januar 2004 #55 Del Skrevet 13. januar 2004 GAYS????????????????????????????? :o Blir det partnerskap fest?????????????? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 13. januar 2004 #56 Del Skrevet 13. januar 2004 Tex er egentlig mann skjønner du...... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pusekatt Skrevet 13. januar 2004 #57 Del Skrevet 13. januar 2004 Vi gjorde det slik at vi stilte med drikke til maten (samt velkomstdrink, som man fikk to-tre stk av) på vennefesten, og ba folk ta med alkohol til utover kvelden selv. Det funket helt fint, og vi fikk ingen sure miner for det. Brus og mineralvann stilte vi med selv. På familiefesten hadde vi fri bar, og det ble faktisk ikke drukket så vanvittig mye som vi hadde trodd (og familiene våre er ikke de som spytter i glasset til vanlig altså). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jea Skrevet 13. januar 2004 #58 Del Skrevet 13. januar 2004 JUPP Er ikke akkurat den flinkeste i engelsk her.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Holly Hobbie Skrevet 13. januar 2004 Forfatter #59 Del Skrevet 13. januar 2004 Jeg mente ikke å såre deg Popelka' date=' men du spurte etter synspunkter og da fikk du mine. Jeg vil heller be 3 mindre enn å la mine gjester betale for å gå i mitt bryllup. Men det er min menimg. Beklager hvis du ble lei deg.[/quote'] Hei Ida, neida , jeg ble ikke lei meg! Men å kutte på gjestelisten er ikke aktuelt. Vi skal kun ha 45 gjester, og det er ingen jeg ikke vil ha der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Scorpina Skrevet 13. januar 2004 #60 Del Skrevet 13. januar 2004 Enig med zmurfette og Tex. Vi valgte å ha selskapet et annet sted' date=' så vi har råd til 100 gjester og drikke til alle... [/quote'] Hm...vet ikke helt men jeg var invitert i et bryllup der vi fikk 3 bonger etter middagen (bongene lå i menyene ved hver tallerken) og tjah...hm...Oki, fatt meg riktig nå da : jeg går jo ikke i bryllup for å bli skjita kanon - men det føltes liksom så ja, smålig?! (har ikke annet ord) Men brudeparet forklarte at de ikke hadde råd til å gjøre det annerledes (festen ble holdt på et hotell i Sandefjord) så jeg forsto dem jo da....egentlig. Men, et par av gjestene hadde glemt dette med bonger i bryllup (det sto i invitasjonen) så de måtte ta taxi ned til byen for å ta ut penger. (For niks og njet - hotellet kunne ikke være behjelpelig med at gjester tok ut penger på sine VISA kort - men det blir en annen historie da) Nuvel, i vårt bryllup blir det fri bar - også fordi vi ikke skal ha festen på noe hotell men i leid fest-lokale. Så popelka - "it boils down to" hva lommeboka deres sier...og ikke sier. Noen annet råd har jeg ikke. Men, hvis dere (som brudeparet jeg fortalte om) var i etableringsfasen med hus, barn, bil og dess like så blir vel 10.000,- (f.eks) ekstra i bryllupsbudsjettet VEL mye hvis man tenker kun alkohol . . . . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå