Gå til innhold

Bonger i baren

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Vi skal ikke ha fri bar...Heller ikke bonger...

Men vi skal ikke sette ta med penger til drikke på innbydelsen..Det har jeg aldri opplevd!

Har selv vært i bryllup hvor vi måtte kjøpe drikke selv,og det er ingen som har hatt noe negativt å si om det

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Til dere som mener det bare koster noen tusen ekstra for åpen bar, tar dere feil. Har man leid en fin restauranet/hotell eller lignende koster en åpen bar for ca 100 personer 30.000,-!

Dette er ett tall jeg har fått fra hovmesteren på stedet vi skal ha selskapet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men vi skal ikke sette ta med penger til drikke på innbydelsen..Det har jeg aldri opplevd!

Bare regner du med at folk har med seg penger da?? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til dere som mener det bare koster noen tusen ekstra for åpen bar, tar dere feil. Har man leid en fin restauranet/hotell eller lignende koster en åpen bar for ca 100 personer 30.000,-!

Dette er ett tall jeg har fått fra hovmesteren på stedet vi skal ha selskapet.

Også koster det ca 15 000 dersom hundre gjester skal ha tre bonger hver :blunke:

Har man et budsjett på 150 000 blir 15 000 nesten for småpenger å regne... :kul:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg reagerer på at det ser ut som enkelte har veldig bestemte oppfatninger om hva et bryllup skal være

så lenge gjestene vet hva de er invitert på (man trenger jo ikke skrive i innbydelsen at det blir tre bonger pr pers, men man kan likevel få "spredt" det i godt tid), synes jeg man står helt fritt..

gjestene har da muligheten til å delta eller til å la være om de ikke tiltales av opplegget

ja til personlige valg, nei til bryllupsdiktatori (er det et ord?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja folk har da penger på seg eller alltid visa kort...Er da ikke noe problem..Folk må jo komme seg hjem og div så folk har penger ...

Enig i det blåveis skriver :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi vurderte å ha bonger fordi jeg hadde ikke lyst til å sponse noen fyllefest! Men fant ut etterhvert at det var sikkert ikke så mange som kom til å drikke sååå mye..Og siden vi får festen ganske billig, synes vi det ble mer riktig å ha alt inkludert! Vi var også å kikket på et hotell for å ha festen der og da ville jeg hatt bonger..Men der sa de at man sitter sikkert lenge til bords, så er det kaker, dans etc. og alt i alt ble det ikke tid til å være så mye i baren..Derfor var det bedre å heller virke spandable, enn å ha bonger!

Men Popelka, jeg hadde ikke blitt sur om jeg hadde måtte betale for drikke i et bryllup, men det hadde vært greit å vite om det på forhånd så man tar med seg penger! Gjør som dere har lyst til :blunke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men sånn som i ditt tilfelle jea, så blir det et veldig dyrt bryllup for gjestene dine...

Først må de kjøpe gave

Kanskje noen må ha nye klær

Så må de betale for seg i baren

Og de som ikke skal sove på hotellet (som ikke er gratis)

må ta taxi hjem, fra langt inni skogen, vet du hva det koster å bestille en taxi til Losby midt på natten, og kjøre til Oslo sentrum?

Jeg syns (ser du blåveis, jeg skriver "jeg syns" akkurat som deg) at det er smålig å legge opp til et bryllup av et slikt kaliber, også knipe inn latterlige 15 000 på baren.

Men vi er forskjellige, da....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

dersom Jeas gjester synes bryllupet blir for dyrt, kan de la være å komme. Dersom de kommer er det fordi de mener det er verd det..

ser du blåveis' date=' jeg skriver "jeg syns" akkurat som deg[/quote']

ja, men du synes det fordi det er et bryllup.. altså legger du sterke føringer om hva du mener et bryllup skal/bør være.. og legger det frem som at et bryllup har "strengere krav" enn en annen form for "fest"

:o
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja, men du synes det fordi det er et bryllup.. altså legger du sterke føringer om hva du mener et bryllup skal/bør være.. og legger det frem som at et bryllup har "strengere krav" enn en annen form for "fest"

Er det noen her som ikke setter større krav til eget bryllup enn en vanlig fest??? :o

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 er da 15.000 samme om resten av bryllupet kommer på 60.000 eller 150.000!?!?!

Jeg synes bonger er helt ok, jeg synes fri bar er helt ok og jeg synes bryllup uten alkohol og bryllup der det kun serveres alkohol til maten er helt ok.

Og jeg er kjempeglad for at jeg har venner som i alle tilfeller synes det er kjempekoselig å få komme i bryllup, venner som på ingen måte blir sure eller fornermet eller overrasket om det så er på den ene eller andre eller tredje måten ang. bar.

Er dere virkelig sånn at dere blir sure om dere må betale for drinkene? Eller blir fornermet om dere bare får to bonger når er selv gav tre bonger i deres bryllup?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

jepp..

vi skal ha et enkelt bryllup.. som jeg absolutt ser for meg å overgå med et middagsselskap senere en gang..

og så skal vi ha en vennefest, som jeg ikke ser for meg skal være såå mye sværere enn andre litt "fine" fester vi har hatt før..

vi skal feire bryllupet vårt.. men vi har og skal også feire/feiret mange andre begivenheter tidligere og senere i vårt liv..

ett annet poeng er at det som er et flott selsekap for noen, kan være noe andre synes er ekelt og stusselig.. det har noe med hva slags stil man har og hvilket nivå man legger seg på når det gjelder andre ting i livet også... i tillegg til hvordan man rangerer bryllup i forhold til andre feiringer, selvfølgelig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15.000 er da 15.000 samme om resten av bryllupet kommer på 60.000 eller 150.000!?!?!

Jeg synes bonger er helt ok, jeg synes fri bar er helt ok og jeg synes bryllup uten alkohol og bryllup der det kun serveres alkohol til maten er helt ok.

Og jeg er kjempeglad for at jeg har venner som i alle tilfeller synes det er kjempekoselig å få komme i bryllup, venner som på ingen måte blir sure eller fornermet eller overrasket om det så er på den ene eller andre eller tredje måten ang. bar.

Så enig, så enig!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TEX...har selv vært i bryllup hvor det har blitt dyrt for oss....

Og dessuten så er det såpass mange som skal kjøre hjem att folk kommer til å få skyss tilo oslo/lillestrøm...

Men som sagt,hvis noen føler det sånn ja da trenger de heller ikke komme...

Til middagen så drikker de jo så mye de vil,så jeg tipper det blir null problem...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

en ting jeg også vil legge til..

gjester som synes jeas bryllup blir dyrt, vil neppe bruke en formue i baren utansett (de vil vel heller forsøke å kutte der de kan?), så for dem vil jo kostnaden bli den samme om hun har fri bar eller ei?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Med fare for å få bede den ene og den andre på nakken... :wink:

Vi kommer til å servere velkomst drink,vin og øl til maten,kaffe avec og så i forhold til festen så blir vi enten å ha bar hvor vi har bartender, eller så blir vi å gjøre det slik at gjestene tar med egen drikke...

Det må sies i tillegg at vi sparer der vi kan spare, så festen taes i privat regi på forsamlings hus og vi kjøper 3 retters fra delikatesse butikken i byen. Og siden vi ikke kjenner noen som kan hjelpe til med servering og bryllupskakelaging, blir nok bryllupet dyrt nok i seg selv...

Har regnet med mer enn 30000 til selskap med ca 50... Og å i tillegg ha åpen bar, det tror jeg desverre ikke sambo eller jeg har råd til... Vi har trossalt to små munner å mette i tiden etterpå også.

Håper jeg ikke tråkker noen på tærne eller forulemper noen. :wink:

(Må bare få lagt til at sambo går på attføring og jeg er hjemme med minstemann, så det er en av grunnene til besparelsene, for de hvor begge har jobber er det sikkert litt lettere å få betalt for fri bar, ikke vet jeg. :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...