Bernardette Skrevet 6. mars 2012 #21 Skrevet 6. mars 2012 Jeg så forresten et reiseprogram nylig, fra diverse land i Asia. Den ene delen i en episode var fra en restaurant og selv om temaet var kjempespennende og jeg virkelig ville ha det med meg, måtte jeg skru av fordi det satt en mann på bordet bak og spiste nudler. Fytti helvete...
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #22 Skrevet 6. mars 2012 Desidert verste lydene jeg vet om. Uheldigvis for meg ( har lært å leve med det), har jeg ett barn som ikke kan puste gjennom nesa pga kronisk tett nese og det blir fort litt smatting.
Aldrisur Skrevet 6. mars 2012 #23 Skrevet 6. mars 2012 Desidert verste lydene jeg vet om. Uheldigvis for meg ( har lært å leve med det), har jeg ett barn som ikke kan puste gjennom nesa pga kronisk tett nese og det blir fort litt smatting. Blir noe annet når man ikke kan noe for det da.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #24 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har en eks som smatter og slurper i vei. Han prøvde å skylde på at han har bodd i Frankrike, det han mente det var vanlig og betydde at man likte maten. Det hjalp ikke for vi bor ikke i Frankrike! 2
lille katt Skrevet 7. mars 2012 #25 Skrevet 7. mars 2012 Jeg har en eks som smatter og slurper i vei. Han prøvde å skylde på at han har bodd i Frankrike, det han mente det var vanlig og betydde at man likte maten. Det hjalp ikke for vi bor ikke i Frankrike! Er vel derfor han er eks nå da?
Tweak Skrevet 8. mars 2012 #26 Skrevet 8. mars 2012 Her i huset er det om å gjøre å bli ferdig med tacoen omtrent samtidig. Når jeg spiser så hører jeg ikke mannens knasking på skjellene men når jeg er ferdig så hører jeg det plutselig VELDIG godt Selv om han tygger med munnen igjen! Det samme om jeg sitter stille og leser ei bok og han setter seg ned med et eple i andre sofaen *grøss* Nei, smatting er noe herk og når en først har lagt merke til det så er det UMULIG å la være å høre det! Jenta mi er 2 år, har ikke lagt merke til så mye smatting på henne egentlig, men det har vel med hva vi spiser. Er det suppe så blir det jo litt, naturlig nok når hun er så lita men stort sett spiser hun veldig pent og spiser opp maten i munnen før hun snakker. Det vi kommer til å øve på etter hvert er å lukke munnen mer og å sitte lenger og lenger ved bordet
Wombat Skrevet 8. mars 2012 #27 Skrevet 8. mars 2012 For et par uker siden satt jeg på et internasjonalt hotell i Asia og spiste frokost. Det var smatting, slasking og slurping rundt meg på alle kanter - som i den verste grisebingen! Og det var voksne mennesker som spiste frokost! Norske unger blir rene barnematen til sammenligning. Håper dette ikke blir OT men: I asia er det veldig vanlig å slurpe og smatte i seg enklte matretter og drikker, det er for å vise at de setter pris på maten Selv synes jeg at det ekleste i verden ikke er selve lyden, men SYNET av unger som tygger med låvedøra på vidt gap så man kan virkelig sjekke hvor godt de tygger maten sin.*grøss*
Myldre Skrevet 8. mars 2012 #28 Skrevet 8. mars 2012 Om jeg sitter rundt et bord med noen som smatter og slurper så slutter jeg å spise til personen oppfatter at det er pga hans/hennes oppførsel. Æsja meg. Hadde en venninne som gjorde det med druer, satt der og gomla og lagde nesten stønnelyder. Da holdt jeg på å spy.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå