AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 For noen år siden planla jeg og min daværende bryllup, alt var planlagt, bestilt og invitasjoner var sendt. Det bryllupet ble avlyst og vi flyttet fra hverandre. Det har gått rett over 5 år siden, og jeg skal nå planlegge bryllup med forloveden min. Problemet mitt er at det bryllupet jeg ville ha er jo det jeg planla for 5 år siden. Jeg har snakket mye med min samboer om dette, han er ikke så gira på å bestemme detaljer og sier jeg kan styr det meste. Jeg vil jo f.eks gifte meg i kirka på hjemstedet mitt nå, som jeg ville for 5 år siden. (Det er også en del familiehistorie i den kirka så det er viktig for meg.) Der er det få lokaler, så det eneste reelle er det samme som var booket for 5 år siden =\ Jeg har lik smak i kjoler nå som da, liker de samme fargene, blomstene.. alt... og dette gjør meg så lei meg. Jeg vil at jeg og min forlovede skal ha en dag som er vår - han vil at jeg skal få lov til å bestemme. Og helt ærlig så vil jeg jo ha drømmebryllupet mitt, selv om det også ble planlagt en gang for flere år siden.. Hva tenker dere om dette og hva ville dere tenkt/gjort selv?
Blister Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Her hadde jeg helt klart kjørt på med akkurat det du vil! Du giftet deg jo ikke den dagen for 5 år siden, og du er jo den samme Man skal bare gifte seg èn gang slik jeg ser det, og da vil man jo at alt skal være perfekt og slik man ønsker. Gjør du det ikke slik du drømmer og ser for deg, så kommer du til å angre resten av ditt liv Kjør på!!!! Ikke nøl! 7
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tenker at det virker som det er ett fett hvem brudgommen er bare du får DITT bryllup. 3
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tenker at det virker som det er ett fett hvem brudgommen er bare du får DITT bryllup. Leste du hva jeg skrev? Forloveden ber MEG finne ut av detaljer, og har full forståelse for at jeg vil gifte meg på hjemstedet mitt, på lik linje med ganske mange såvidt jeg har forstått! Makan til unødvendig kommentar!!!!! TS 10
Gjest Doh Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Uff, skjønner at den er litt lei.... Kan du ikke tvinge forloveden din til å hjelpe til litt med detaljene. Sånn som farger på blomstene f.eks. Du skal ikke trenge å bruke en annen kjole enn den du egentlig vil ha bare fordi den minner deg om en kjole du likte for fem år siden. Men prøv også å se på litt andre kjoler, kanskje du faller helt for en du ikke hadde trodd. Om ikke så tar du den kjolen DU vil ha Og at du fortsatt vil gifte deg på samme sted og ha samme lokale er jo pga din tilknytning til stedet, ikke fordi du hadde planer om å gifte deg der for noen år siden. Ikke tenk på det i det hele tatt. PS: vet at det ikke er så lett å tvinge mannfolk til å delta i planleggingen av et bryllup, men gi han noen alternativer å velge mellom så er han med og planlegge han også 4
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Var eksen din med og bestemte disse tingene da? Eller var det deg da også? For hvis det var eksen din sin drømmekjole, drømmeblomster og kirke etc, DA ville jeg synes det var litt kleint å bruke det nå. Men hvis det var dine valg, vel.. Det er jo fortsatt du som skal gifte deg
kaprifolen Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 Du og forloveden har tydeligvis en åpen tone, og jeg forstår det som at det er du som har vondt av dette, ikke han? Brudgommen skal jo skaffe brudebuketten! Begynn med å se på blomsteroppsatser o.l. Snakk om hvilke farger og stiler dere liker, la gjerne han begynne, så det blir oppriktig! Så kan dere ta det derfra!
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 Leste du hva jeg skrev? Forloveden ber MEG finne ut av detaljer, og har full forståelse for at jeg vil gifte meg på hjemstedet mitt, på lik linje med ganske mange såvidt jeg har forstått! Makan til unødvendig kommentar!!!!! TS Du kan da ikke bli sur på meg for at du har dårlig samvittighet for at du vil gjennomføre bryllup 1 men med mann nr 2. Som du sier så var kjole, blomster og alt planlagt første gangen. At kirke og lokale blir det samme er greit nok, men å gå for samme kjole, blomster osv, blir å dra den litt for langt. 1
Gjest Tirkes Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Du og forloveden har tydeligvis en åpen tone, og jeg forstår det som at det er du som har vondt av dette, ikke han? Brudgommen skal jo skaffe brudebuketten! Begynn med å se på blomsteroppsatser o.l. Snakk om hvilke farger og stiler dere liker, la gjerne han begynne, så det blir oppriktig! Så kan dere ta det derfra! Der jeg kommer fra, er brudebuketten noe som brudens far skaffer. Henger meg på de som spør om dette bryllupet du planla for 5 år siden ble planlagt av deg og etter dine ønsker - eller etter dine og din eks' felles ønsker? Dersom det var ditt drømmebryllup som skulle utføres da, så er forskjellen liten. Kjør på, men la ham velge. Ikke be ham velge blomst eller farge, det kan være vrient. Ta ham med på råd. Oransj og rosa eller turkis og lilla som hovedfarger? (Syke alternativ, men kun for eksempel). Disse invitasjonen eller disse? 2
Labello Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 Leste du hva jeg skrev? Forloveden ber MEG finne ut av detaljer, og har full forståelse for at jeg vil gifte meg på hjemstedet mitt, på lik linje med ganske mange såvidt jeg har forstått! Makan til unødvendig kommentar!!!!! TS Du spurte om hva vi tenkte, og hun svarte hva hun tenkte.....
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #11 Skrevet 6. mars 2012 Brudgommen driter tydeligvis i hele planleggingsstyret, så da får du bare lage det sånn som du vil selv. Men hvis du lager det sånn at du får dårlig samvittighet av ditt eget bryllup, så er du jo litt dum.
jie-jie Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Jeg synes du skal gjøre det som du gjorde for fem år siden hvis det er et sånt bryllup du vil ha. Det forrige ble avlyst, og du giftet deg ikke med denne mannen - men nå har du mest sannsynlig funnet drømmemannen, og du har ennå ikke hatt drømmebryllupet. Ikke legg for mye i fortiden, det går uansett bare fremover.
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 Du spurte om hva vi tenkte, og hun svarte hva hun tenkte..... Takk
Kite Skrevet 8. mars 2012 #14 Skrevet 8. mars 2012 Du kan jo bruke de samme tingene, men prøve å ha masse fokus på DERE som par? Bilder av dere, historier om dere, musikken deres, osv... Om farger og sånn blir likt har jo ingenting å si, det har jo bare med DIN smak å gjøre..De som syns det er å gå for langt er litt for pripne spør du meg ;p
Gjest Adriane Skrevet 8. mars 2012 #15 Skrevet 8. mars 2012 Jeg syns det er vanskelig å sette meg inn i din situasjon, fordi jeg aldri har sett for meg noe drømmebryllup, ikke har noe forhold til kirke eller hjemsted, og dermed heller ikke har de samme preferansene som deg. Men, fra et objektivt ståsted: Du sier at det gjør deg trist at du liker det samme nå som for 5 år siden, men at du samtidig ønsker deg drømmebryllupet ditt. Vel... det finnes jo løsninger som kan fjerne tristheten, mens du fremdeles får et drømmebryllup. Du kan ganske "enkelt" gjøre små endringer - nok til at det ikke er nøyaktig likt det bryllupet du planla for 5 år siden, men samtidig ikke så forskjellig at det ikke lenger er ditt drømmebryllup. Du sier du har lik smak i farger, kjoler, blomster osv. Vel - forhåpentligvis liker du ikke bare én farge? Du kan bruke fargene du liker, men velg en annen hovedfarge enn du valgte den gangen (f.eks hvis mørk rød var hovedfarge, og en lysere farge var annenfarge - bytt om på de). Kjolen: det finnes en del brudekjoler der ute som går i samme stil - det vil antakelig ikke være altfor vanskelig å finne en ny kjole som fremdeles er innenfor din smak, men som ikke er identisk med den du hadde kjøpt (?) for 5 år siden - såfremt du er villig til å gi en annen kjole en sjanse. Blomster: igjen, bytt ut hovedfargen og kanskje også hovedblomsten, og benytt denne som annenblomst/-farge. Det er ikke så vanskelig å gjøre noen små endringer, slik at du ikke trenger å droppe drømmebryllupet ditt helt. Men for din egen del, og av respekt for din nye kommende ektemann, vil jeg si du bør gjøre nok endringer til at du selv føler at det er et annet bryllup enn det du hadde planlagt med en annen mann for 5 år siden. Lykke til! 1
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #16 Skrevet 8. mars 2012 Du kan da ikke bli sur på meg for at du har dårlig samvittighet for at du vil gjennomføre bryllup 1 men med mann nr 2. Som du sier så var kjole, blomster og alt planlagt første gangen. At kirke og lokale blir det samme er greit nok, men å gå for samme kjole, blomster osv, blir å dra den litt for langt. Ulik mann, samme bryllup! Du får jo drømmebryllupet ditt uansett. Bare med en annen mann enn først planlagt. Same shit, same differens.
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #17 Skrevet 8. mars 2012 Nyt drømmebryllupet ditt du, og ikke tenk så mye på hvilken mann det er som er med. Det viktigste er jo at han er med!
AnonymBruker Skrevet 8. mars 2012 #18 Skrevet 8. mars 2012 Nyt drømmebryllupet ditt du, og ikke tenk så mye på hvilken mann det er som er med. Det viktigste er jo at han er med! Er ikke så viktig hvem brudgommen er, bare ts får sitt drømmebryllup... 2
Gjest navnelapp Skrevet 9. mars 2012 #19 Skrevet 9. mars 2012 Eg tenker slik: Ingen såg det bryllupet. Det materialiserte seg aldri. Du gjekk ikkje ned kyrkjegolvet, ingen såg kjolen, buketten eller høyrde musikken. Dette er inne i ditt hovud. Kva andre tenker treng du altså ikkje tenke på. Då er det berre dine eigne kjensler du må bearbeide. Eg ville gjort som du gjer, booke den same kyrkja (no hadde det vore uaktuelt for meg då, men...), det same festlokalet og valt mine favorittblomar. Legg arbeidet i utforming av invitasjonar, program og bordkort, bytt gjerne ut nokre fargar og myldre idéar saman med nokon du stolar på. Eg har vore gift før, så mitt bryllup var synleg for alle, våre valg og alt knytta til seremonien. Eg har gjort det annleis, vi giftar oss på ein annan plass enn sist, og bortsett frå det har eg nytta høvet til i større grad å gjere mine eigne valg, nye fargar og ny "stil" på det heile. Lykke til! 2
Calypso Skrevet 10. mars 2012 #20 Skrevet 10. mars 2012 Se på det slik: Det bryllupet ble avlyst for fem år siden fordi det var lurt å spare det til du fant drømmemannen! Planlegg og kos deg. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå