Gå til innhold

Urinveisinfeksjon

Fremhevede innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei!

Jeg mistenker at jeg kan ha fått dette, men har aldri hatt det før, og er derfor litt usikker. Lurer derfor på om jeg bør ta en test hos lege. Problemet er bare timingen. Perioden min begynner imorgen, og varer en uke. Ikke føler jeg for å ta en urinprøve under mensen heller.

Kan noen som har hatt dette hjelpe meg litt med symptomer? Symptomene er foreløpig bare svie i underlivet. Dette begynte idag, jeg vet ikke om det at man må hyppig på do (jeg må ofte minimum en gang i timen uansett, har alltid vært sånn) er noe som setter inn samtidig som svien? Så om jeg kun har svie, men ikke hyppig vannlating, er det ikke en infeksjon?

Er det noe jeg kan gjøre selv om det skulle vise seg å være en infeksjon? Jeg har tatt c-vitamin 1000 mg, og tranebær 360 mg.

Dette ble litt rotete og mange spørsmål, men jeg håper noen vil svare meg.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvorfor kan du ikke ta en prøve under mensen? Tisse skal du jo uansett.

Forøvrig kan du ta en prøve i dag, du får kjøpt uvi-tester på apoteket.

Endret av Silfen
AnonymBruker
Skrevet

Får jeg kjøpt det på apoteket?? Oj, skal ta meg en tur dit, de stenger ikke før om tre kvarter!

Hm, nei, jeg vet jo at jeg kan ta prøve under mensen, jeg syns bare tanken på å levere en prøve med mensblod oppi er litt ekkel... Sitter igjen etter en litt uheldig kommentar fra en urolog jeg var hos en gang. Han mente jo sikkert ingenting med det, men i mitt hode virket han kjempesur for at jeg vågde å møte opp til time hos ham uken etter mensen. Det var jo litt mensblod igjen, eller noe.

Skrevet

Altså, putter du i en tampong og er nyvasket, så kommer det jo ikke blod i prøven.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Sant nok, men jeg kan ikke bruke tamponger.

Kjøpte forresten en hjemmetest av merket Care diagnostica. Men der sto det at den skal benyttes om morgenen (naturlig nok), men ikke under mensen. Typisk.

Skrevet

Det er ett fett når du bruker den så lenge du har spart opp litt urin i noen timer.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...