AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #1 Skrevet 6. mars 2012 Jeg kan i grunn ikke tenke meg å bo sammen med kjæresten. Vil foretrekke å ha min egen kåk, hvor jeg kan trekke meg tilbake når jeg trenger tid alene. Flere som tenker som meg?
Snøvott Skrevet 6. mars 2012 #2 Skrevet 6. mars 2012 Helt enig, mye bedre å besøke hverandre, enn å gå oppi hverandre døgnet rundt og dele alt.
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #3 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Problemet er først og fremst at det er veldig upraktisk, samt økonomisk galskap. Dvs. helt fram til samlivsbruddet er et faktum Endret 6. mars 2012 av Steinar40 2
Gjest BamseB Skrevet 6. mars 2012 #4 Skrevet 6. mars 2012 (endret) Problemet er først iog fremst at det er veldig upraktisk, samt økonomisk galskap. Dvs. helt fram til samlivsbruddet er et faktum (Ordet jeg nå skal svare Steinar40 med er ment som en sarkastisk tilbakemelding med en humoristisk undertone med tanke på brukerens tidligere ytringer og klare meninger rundt forholdet mann-kvinne. Moderatorer - spesielt kosemose - vær så snill og ikke slett dette) Dust. Endret 6. mars 2012 av BamseB 3
Grønt blad Skrevet 6. mars 2012 #5 Skrevet 6. mars 2012 Har en bekjent som lever slik. Hun og kjæresten er i 60-åra og har vært sammen i rundt ti år. De bor i hver sin leilighet og stortrives med det. For dem er det det rette.
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #6 Skrevet 6. mars 2012 Dust. hehe Du forstår ikke poenget mitt her, tenker jeg Det er nemlig utvilsomt veldig praktisk å ha egen bolig hvis den store og ekte kjærligheten allikevel skulle vise seg å bli en saga blott. For det skjer jo. Ikke sant? 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #7 Skrevet 6. mars 2012 økonomisk galskap. Vel, man kan jo bo sammen med noen venner. Ville faktisk foretrukket det, framfor å ha dama hengende rundt til stadighet. 1
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #8 Skrevet 6. mars 2012 Vel, man kan jo bo sammen med noen venner. Ville faktisk foretrukket det, framfor å ha dama hengende rundt til stadighet. Da er du sammen med feil dame! 4
Bachata Skrevet 6. mars 2012 #9 Skrevet 6. mars 2012 Jeg har alltid ment at jeg har hatt bruk for det, og var helt overbevist om at det kom til bli min fremtid, enten å bo hver for seg, eller rett og slett en "deltidskjæreste".... (altså gjerne en som jobber vekk og dermed er mye borte) Så møtte jeg samboern, og einstøingen meg ble samboer på ei uke, og storkoser oss i samme leilighet. Med det sier jeg ikke at dette skjer alle, men man veit aldri. Og det er jo bare noe man må føle på det? Føler man for å bo hver for seg og bare være kjærester, så er man det. Føler man for å flytte sammen, så gjør man det.
Gjest BamseB Skrevet 6. mars 2012 #10 Skrevet 6. mars 2012 hehe Du forstår ikke poenget mitt her, tenker jeg Det er nemlig utvilsomt veldig praktisk å ha egen bolig hvis den store og ekte kjærligheten allikevel skulle vise seg å bli en saga blott. For det skjer jo. Ikke sant? Hehe Skjønte hva du mente, Steinar Er forsåvidt enig med du, poenget mitt var bare at hvis én person kunne gripe inn i denne tråden og dra frem skilsmisse så måtte det være deg Den store kjærligheten er bare en myte. En trang om nærhet og å føle seg ønsket er derimot veldig realistisk. 2
KaDust Skrevet 6. mars 2012 #11 Skrevet 6. mars 2012 Jeg er ikke slik. Kunne aldri tenkt meg å bo vekk fra typen, men det er vel smak og behag som alle andre ting. 2
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #12 Skrevet 6. mars 2012 Sær-boer, er det ikke det det heter?! Som voksen kvinne i 40 årene, med utflyttede barn, med fremtidig potensiell kjæreste med barn, så ser jeg for meg å ville beholde eget bo. Jeg har vært 2 år gift, så skilt, 11 år samboer og nå singel i mange år. Jeg har sikkert blitt så sær, att jeg vil fungere best med sær-bo. Jeg setter pris på min egen tid, min egen "space" og tror jeg i et fremtidig forhold vil ha behov til å "krype inn i min egen hule" nå og da. Leiligheten beholdes Økonomisk nei, livskvalitet ja
Envy Skrevet 6. mars 2012 #13 Skrevet 6. mars 2012 hehe Du forstår ikke poenget mitt her, tenker jeg Det er nemlig utvilsomt veldig praktisk å ha egen bolig hvis den store og ekte kjærligheten allikevel skulle vise seg å bli en saga blott. For det skjer jo. Ikke sant? Midt i samlivsbruddet bekrefter denne!
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #14 Skrevet 6. mars 2012 Hehe Skjønte hva du mente, Steinar Er forsåvidt enig med du, poenget mitt var bare at hvis én person kunne gripe inn i denne tråden og dra frem skilsmisse så måtte det være deg Det trengs en motvekt til all de blåøyde kvinnemenneskene her som tror at livet er en dans på roser der de skal sveve rundt på rosa skyer i den store lykkerusen til evig tid hehe Den store kjærligheten er bare en myte. En trang om nærhet og å føle seg ønsket er derimot veldig realistisk. Tja, jeg kan faktisk føle den store kjærligheten. Men akkurat der kan jeg ikke snakke for andre. Og ellers er jeg enig med deg
AnonymBruker Skrevet 6. mars 2012 #15 Skrevet 6. mars 2012 Jeg foretrekker særbo. Jeg har økonomi til å drifte eget liv og egen leilighet. Jeg er het ferdig med barn og skal ikke ha flere. Dessverre så ser det ut at menn i min alder går kun for samboerskap.
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #16 Skrevet 6. mars 2012 Jeg foretrekker særbo. Jeg har økonomi til å drifte eget liv og egen leilighet. Jeg er het ferdig med barn og skal ikke ha flere. Dessverre så ser det ut at menn i min alder går kun for samboerskap. Ja, hvem skal ellers lage mat, vaske klær og holde hele husholdningen på stell tror du?
Gjest Tidssone Skrevet 6. mars 2012 #17 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tenker at dersom jeg skal inn i et forhold igjen, så må jeg like mannen så godt at jeg har lyst til å bo sammen med ham. Tanken på å våkne med ham, ha hverdager med ham osv må være fristende. (Jeg _må_ ikke bo sammen med ham. Jeg klarer meg fint på alle måter uten smaboer. Men jeg må finne ham attraktiv nok til at jeg har _lyst_ til å bo sammen med ham.) 1
ElectricScum Skrevet 6. mars 2012 #18 Skrevet 6. mars 2012 (Ordet jeg nå skal svare Steinar40 med er ment som en sarkastisk tilbakemelding med en humoristisk undertone med tanke på brukerens tidligere ytringer og klare meninger rundt forholdet mann-kvinne. Moderatorer - spesielt kosemose - vær så snill og ikke slett dette) Dust. Er dette å tråkke over grensen på dette forumet? Jeg som har skaffet meg profil for å kalle denne Steinar mye verre ting enn det der. Jeg må visst revurdere min planlagte fremferd.
Gjest -J- Skrevet 6. mars 2012 #19 Skrevet 6. mars 2012 Jeg tror dette er sunt for et forhold og kunne gjerne tenke meg å ha det slik selv om jeg en dag havner i et seriøst forhold. Har imidlertid ikke hatt inntrykk av at dette er noe jenter flest liker, men ser til min forbløffelse at mange her synes det er kult. Selvsagt er det litt avhengig av størrelsen på leiligheten eller huset og om man har nok areal til å kunne være litt på avstand fra hverandre så kan det vel fungere. Har det veldig fint her jeg bor nå, men hadde vært uaktuelt å ha en høns her 24/7, uansett hvor mye hun vasket, ryddet og laget mat.
Steinar40 Skrevet 6. mars 2012 #20 Skrevet 6. mars 2012 Er dette å tråkke over grensen på dette forumet? Jeg som har skaffet meg profil for å kalle denne Steinar mye verre ting enn det der. Jeg må visst revurdere min planlagte fremferd. Jeg tror det er lov å si: dummen! 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå